Wat is er nieuw

Aquarium beplant maar niet tevreden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eremetaal
  • Startdatum Startdatum
E

Eremetaal

Guest
Hallo,

Ik heb mijn aquarium afgelopen week opnieuw beplant maar was eigenlijk meteen al niet tevreden en nu na een paar dagen denk ik daar niet anders over. Planten eigenlijk zonder duidelijk idee geplant met als gevolg dat het er niet echt mooi uitziet. Naar mijn idee ontbreekt er ook diepte.

Zojuist even in paint alle namen bij de planten gezet zodat jullie misschien wat makkelijker tips kunnen geven wat te doen.
Op de foto is alleen de Hydrocotyle leucocephala niet zichtbaar, staat achter het spiderwood en is nog te klein om zichtbaar te zijn.

c97JjZLoHqytGIUk12ir5j9FrEgi1Oxo.jpeg

:help:

Ik vind het er juist wel mooi uit zien, je kan pas echt daarover oordelen als je een half jaar verder ben als alles lekker gegroeid is.

Javavaren kan je beter op hout binden, want met de wortels in het substraat steft het af.
Hoop dat je HC wat gaat doen in zulk dik grind..

Verder ziet het er prima uit :thumbs:

Misschien ben ik dan toch te kieskeurig/ongeduldig als jullie het er prima uit vinden zien.

Javavaren ga ik morgen op een stuk kienhout vastmaken. En idd die HC schijnt niet makkelijk te zijn, maar als hij gaat aanslaan gaat het mooi worden. 🙂

Vind jij het grint niet te grof?
Kan het stof en vuil makkelijk in wegzakken.

Als ik me niet vergis is het 4-6 mm. Heb ik voorheen ook altijd gebruikt en eigenlijk nooit problemen gehad.

Ik vind het wel mooi zo.. qua inrichting, ziet er prima uit.
Al ben ik ook niet zo van dit grove grind..

Met het grind heb ik eigenlijk helemaal geen moeite, dacht tot nu ook dat dit de meest gebruikte was.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er helemaal niet zo mooi uitzien.. Tis mijn mening, maar het grind vind ik echt veel te grof.. En natuurlijk als alles is gegroeid ziet het er wel mooier uit.

Ik hoop dat jehier iets aan hebt.. 🙂

Groetjes michiel

De combinatie grind en achtergrond ziet er gewoon vreemd uit, past niet echt bij elkaar

Achtergrond vind ikzelf ook te licht, is zo'n plakposter.

Maar ik laat het voorlopig maar even zo en zie wel hoe het er over een tijdje uitziet als alles wat gegroeid is. Kan ik dan nog eventueel wat aanpassingen doen.

Grind ga ik iig niet vervangen, teveel gedoe en vind het zelf niet storend.Maar bedankt voor jullie mening. 🙂

Zo is het, jouw bak jij kijkt er naar. Zou wel zoals eerder gezegd, de javavaren uit de bodem halen.

En op b.v hout binden.

Jep gaat morgen meteen gebeuren.

Je zou de achtergrond kunnen vervangen door zwart, denk dat dat iets mooier staat.

Trouwens, wat is je bestand? Ik zie op de foto namelijk 2 kegelvlekjes, en kegelvlekjes zijn scholenvisjes.

Het zijn in totaal 5 kegelvlekjes (Nu ze groter zitten ga ik ze uitbreiden)

Achtergrond ga ik iig aanpassen,heb nu een 3d achtergrond gevonden die je blijkbaar ook kunt plaatsen in een al draaiend aquarium, iemand hier ervaring mee ?

http://www.aquariumxl.nl/index.php?cPat ... 2fdbmjvqs2

Dat is Akwaline
Dat spul drijft niet dus kun je (eventueel zonder kitten) tegen je wand aan klemmen..
Heb er zelf geen ervaringen mee maar ik hoor er wel goeie geluiden over.

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk,tenzij het steenachtig of polyester is.

Maar,dan nog zou ik de bak half leeg maken.

Om makkelijk te kunnen plaatsen.
Neemt wel veel ruimte in,in 3D. hoor.

Ik heb zo'n achterwand gehad, maar aan de zijkanten bevinden zich veel kiertjes waar de vissen langs kunnen. Daardoor is het toch verstandig om de bak leeg te maken waardoor je deze goed dicht kan maken.

Heb hier ook 2 cm rolletjes er tussen gepropt.

Was een tijdje,dat ze er door een gat onderdoor gingen.
Was een stuk afgebroeken.

OK, nog andere tips voor een andere/donkere achterwand ?
Kurk aan de buitenkant ?

Plakfolie (aan de buitenkant) werkt ook prima. Of acrylverf.

plakfolie_pixel_zwart_2.jpg

Zie nu deze plakfolie, of is het mooier om gewoon mat zwart te pakken zonder de puntjes ?

Zelf zou ik een egale kleur gebruiken... waarschijnlijk zwart of misschien donkerbruin?
Maar tis maar wat jij mooi vind h�? 😉

ik vind persoonlijk die plakfolie heel mooi bij jou aquarium, of een bruin iets met zwarte puntjes ofzo.

Ik zou eerst je planten is laten groeien en over een maandje nog is kijken, of je zet je plantjes anders neer?

Zojuist maar plakfolie besteld. Aangezien ik niet kon kiezen maar 2 soorten besteld, die zwart/grijze met pixels (zoals hierboven) en een mat bruine. Kan ik dan nog zien welke het mooiste effect geeft. Planten laat ik voorlopig maar even rustig groeien en kijken hoe het er dan over een tijdje uitziet.

Ik zei,hardboard.wat ik achter mijn bak had.
Maar het is MDF 4 mm. zandkleur.
Zie ik de jonge vis beter op de achtergrond.
Sturi,s 1 cm.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan