Wat is er nieuw

Aquarium blijft te warm

Wat voor vissen houd je? Misschien heb je geen verwarming nodig.

Ik heb drie aquaria en in geen enkele zit meer een verwarming. Scheelt weer stroom.
Guppen, platy's en een ancistrus. Heater staat nog steeds uit, en nog steeds 26 graden...

Heb nu een platy die een vin mist.... en 1 met een hap eruit. Is dat bij hun ook zo dat teveel mannelijke niet goed zijn? Ze zouden het verdelen maar volgens mij zie ik alleen maar mannen

Hoe warm is je kamer waar de bak staat? en staatie toevallig boven een radiator? of in de buurt van?
Het is hier 22,5 graad binnen. Hij staat op tafel, verwarming heb ik nog niet aan. Vind de lamp van het aquarium wel veel warmte afgeven. Misschien is dat het

Hij koelt wel langzaam af ja, inmiddels had de bak de temperatuur van de kamer al moeten hebben.

Het is hier 22,5 graad binnen. Hij staat op tafel, verwarming heb ik nog niet aan. Vind de lamp van het aquarium wel veel warmte afgeven. Misschien is dat het
Een aquariumlamp kan heel veel warmte afgeven inderdaad als het geen ledlamp is, dan zou je een klep open kunnen zetten zodat de warmte weg kan

Een aquariumlamp kan heel veel warmte afgeven inderdaad als het geen ledlamp is, dan zou je een klep open kunnen zetten zodat de warmte weg kan
Het is geen led nee en heb inderdaad een klep openstaan. Maar als die lamp dan zoveel warmte afgeeft. Is een heater dus eigenlijk gewoon overbodig

Het is geen led nee en heb inderdaad een klep openstaan. Maar als die lamp dan zoveel warmte afgeeft. Is een heater dus eigenlijk gewoon overbodig
Ja dan is die heater overbodig dan zal de bak in de periode dat het licht uit is hooguit 2 graden zakken maar warmt dan alweer snel op door de lamp

Ja dan is die heater overbodig dan zal de bak in de periode dat het licht uit is hooguit 2 graden zakken
Als het 18 graden in de kamer is gaat de temperatuur behoorlijk snel omlaag hoor, in de ochtend zal de bak zelf dan ook 18 graden zijn.
Dit heb ik hier afgelopen winter gezien bij mijn 80 cm bakje waarvan ik de heater was vergeten in te schakelen.

Als het 18 graden in de kamer is gaat de temperatuur behoorlijk snel omlaag hoor, in de ochtend zal de bak zelf dan ook 18 graden zijn.
Dit heb ik hier afgelopen winter gezien bij mijn 80 cm bakje waarvan ik de heater was vergeten in te schakelen.
In de ochtend is het hier in huis tussen de 20-22. Maar de temperatuur blijft ook zonder heater snacht's boven de 25

Kan het aan je filter liggen? Of gebruik je een luchtpomp?
Hoe lang heb je je lampen aanstaan?

Kan het aan je filter liggen? Of gebruik je een luchtpomp?
Hoe lang heb je je lampen aanstaan?
Ik heb de filter gisteren nagekeken, weet niet welke het is (zat erbij) was verder wel schoon. Lamp brand van 10.30-22.30

Meet het water eens met een geijkte thermometer, of gebruik een koorts of vlees thermometer om een wat beter beeld te krijgen dan met de standaard aquarium meters. Is de temperatuur wel echt wat je afleest op de huidige thermometer?

Meet het water eens met een geijkte thermometer, of gebruik een koorts of vlees thermometer om een wat beter beeld te krijgen dan met de standaard aquarium meters. Is de temperatuur wel echt wat je afleest op de huidige thermometer?
Ja deze dingen heb ik idd al gedaan om er zeker van te zijn dat het niet aan de thermometer ligt. Temp is na vannacht gezakt naar 25. Dus hij koelt wel, maar heel erg langzaam.

Mooi toch dat het zo langzaam afkoelt? Scheelt een boel stookkosten

Als dat allemaal niet helpt, dan is het enige wat je nog kan doen overschakelen op LED.

Klein ventilatortje inbouwen in de bak? 12/6volt voeding en een pc ventilator.

Als dat allemaal niet helpt, dan is het enige wat je nog kan doen overschakelen op LED.
Nou, dat is niet het enige dat je nog kan doen. Er zijn vele mogelijkheden om tot een oplossing te komen. :book:

Hij blijft nu nog hangen op 25 maar wel mét lamp aan. Dus misschien een idee om pas na vannacht als hij nog wat gezakt is pas aan te doen op 22. Zodat hij niet verder zakt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan