Aquarium gereedschap?


G

Gian

Guest
Ik ben aan het rondkijken voor goede en handige(kuis)- gereedschappen voor een toekomstig aquarium met planten en een 3d achterwand en alles erop en eraan in. Namen en merk a.u.b.
Alvast bedankt!
Gian
 
Kuis-gereedschap...dat is vast Belgisch voor schoonmaak-accessoires...

Ik heb een bodemafzuiger voor het waterverversen en grind schoonmaken tegelijk. Superfish
0003.jpg
 
Black Kiwi zei:
Gereedschap voor...?

Het bouwen van een aquarium, onderstel, electra etc?
Of voor het maken van een achterwand?
Of voor het planten en snoeien van plantjes?

Kuis gereedschap staat er in de openingspost, dit is een Belgisch woord voor 'schoonmaken' :p

Dit woord kende ik ook pas nadat ik dit forum had leren kennen ;)
 
Ludger zei:
Black Kiwi zei:
Gereedschap voor...?

Het bouwen van een aquarium, onderstel, electra etc?
Of voor het maken van een achterwand?
Of voor het planten en snoeien van plantjes?

Kuis gereedschap staat er in de openingspost, dit is een Belgisch woord voor 'schoonmaken' :p

Dit woord kende ik ook pas nadat ik dit forum had leren kennen ;)
Ja ik had mijn post al aangepast..vond de vraag voor algemeen KLUSgereedschap ook al zo..algemeen. Toen zag ik de locatie..en begon er een lampje te branden.
 
Als je snel je aquarium leeg wilt halen heb ik nog wel een aanrader:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=kPIoTKMa3zw[/video]

Q2AsCdFnRgFOmCwVipoLQ_lnysKkHc-R.gif


Credits naar Botia voor het vinden van dit filmpje :)

~ Ivo
 
hahah mascha&ivo :D
 
Haha, ik had idd graag goede schoonmaak(kuis :p) middelen en andere gereedschappen zoals een pincet en andere benodigdheden voor planten etc.. en andere handige items.
 
Ik snap je vraag nou niet helemaal goed.. Je noemt zelf al een pincet etc.. wat wil je precies gaan doen? Want daar hangt de hele keuze voor gereedschap vanaf.

Ga je aquascape toepassen, dan is een pincet met wat bijhorende 'lepeltjes' onmisbaar. Een goeie grote plantenschaar is altijd fijn om te hebben en zo'n bodem stofzuiger is ook leuk..

MAAR!
Ik heb jaren succesvol een aquarium onderhouden zonder al deze dure troep. Mijn gereedschap?

Een normale schaar om de plantjes te knippen.
schaar.jpg


Een stuk tuinslang om het bodemvuil af te zuigen en gelijk een gedeelte van het water te verversen (in plaats van de stofzuiger dus):
tuinslang.jpg


Een emmer, om het water in te laten lopen.
emmer-5-liter-zwart.jpg


En een plukje filterwatten voor het schoonmaken van de voorruit.
mVaFjNwvsf2V0ZKRkX9kF0rY3f7VoOdB.jpeg


Schaf die dingen aan, en je hebt alles wat je voor de basis nodig hebt!
 
Ik doe voor iets hardnekkiger vuil een tandenborstel gebruiken om m'n ruit schoon te poetsen :)
 
Sjeff zei:
Ik doe voor iets hardnekkiger vuil een tandenborstel gebruiken om m'n ruit schoon te poetsen :)
Ik heb zelfs een oude elektrische tandenborstel speciaal om (aquascape) stenen schoon te maken ;)
 
Ja ik wou binnenkort aan de start gaan met echte aquarium planten, maar had geen idee wat ik allemaal nodig heb, ik heb altijd nep planten gehad. nu vroeg ik me af, als ik algen heb op mijn nep planten schuur ik die er af maar hoe zit dit met echte planten
Gian
 
Sjeff zei:
Ik doe voor iets hardnekkiger vuil een tandenborstel gebruiken om m'n ruit schoon te poetsen :)

En geef je hem dan weer terug,aan je vriendin?

Ik mijn kunstgebit.

Alleen,de hoekjes zijn zo moeilijk te doen.
 
Gian zei:
Ja ik wou binnenkort aan de start gaan met echte aquarium planten, maar had geen idee wat ik allemaal nodig heb, ik heb altijd nep planten gehad. nu vroeg ik me af, als ik algen heb op mijn nep planten schuur ik die er af maar hoe zit dit met echte planten
Gian

Als je eerst met snelgroeiers begint,Cabomba waterpest,is de kans op alg al minder.

Dat kan je er niet afschuren,hoor.
 
Deze heb ik ook en vind ik ook onmisbaar...

Black Kiwi zei:
Ik heb een bodemafzuiger voor het waterverversen en grind schoonmaken tegelijk. Superfish
0003.jpg

Ik gebruik deze voor het planten en snoeien(ook SuperFish):

x8aJOAOHf1iYXIry4JhYmOXgA19ycear.jpeg


Kostte me �22,- op Ebay inclusief verzendkosten! En dat is het dubbel en dwars waard als je het mij vraagt... Ik gebruik de pincet bijvoorbeeld ook om muggelarfjes mee te voeren...
 
Als je waterwaarden goed zijn en alle voeding is ook voldoende aanwezig icm goede stroming dan kun je de bak zo goed als algvrij houden hoor.
Alg is een gevolg van een tekort ergens van.

@Bertus
Gebruik je ook weleens een staalborstel voor moeilijk te verwijderen stukjes ;) :D
 

Terug
Bovenaan