Wat is er nieuw

Aquarium helemaal opnieuw inrichten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goudengup18
  • Startdatum Startdatum
G

Goudengup18

Guest
Ik wil mijn aquarium graag helemaal opnieuw inrichten vanaf de bodem ander grind/zand enzv.
Ik heb nog een een leeg garnalen bakje staan (40*30*30) en dacht eraan om mijn vissen daar tijdelijk in doen. Nu vraag ik me af of het wel verstandig om daar 20 a 30 vissen in te doen. Heeft iemand hier ervaring of tips voor me?

Mvg.
Goudengup

Een stuk of 14 kardinaal tetra's
7 guppys
5 black molly's
Algenetertje (weet niet precies meer welke)

Dus het is alleen tijdelijk?? Als je de ander opnieuw inricht zul je moeten opletten voor een nitrietpiek. Dan ga ik ervan uit dat je filter wel ingedraaid doorloopt.
Ook het lege bakje is niet ingedraaid dus dat gaat ook problemen geven.

Beste is om het filter idd door te laten draaien en zou zelf ook voor wat groters kijken om de vissen tijdelijk in te doen want stiekem ben je best nog wel ff bezig met de boel opnieuw inrichten meestal.
Hoe groot is je aquarium?

Ik wou de leege bakje eerst goed schoonmaken, dan een volle emmer uit volle bak halen om daar in te doen, een andere filter + verwarring element erbij een weekje laten draaien de vissen erin, en dan aan de slag met de nieuwe inrichting.

zo'n plastic opbergbak geval, daar doen sommige hun goudvissen tijdelijk in

Seabait zei:
Beste is om het filter idd door te laten draaien en zou zelf ook voor wat groters kijken om de vissen tijdelijk in te doen want stiekem ben je best nog wel ff bezig met de boel opnieuw inrichten meestal.
Hoe groot is je aquarium?

Mijn huidige aquarium is 80*40*30

Gewoon huidige filter laten draaien en zoveel mogelijk oud water bewaren.
Bak opnieuw inrichten en alles weer overzetten,klaar ben je... 😉

Klopt John, maar wel zuinig voeren en op de eventuele nitriet letten zou ik zeggen.
De bodem bevat dan namelijk nog geen bacteriecultuur.

Bedankt allemaal voor de tips. ga nog kijken of ik iets groters kan krijgen zal indd btr voor de vissen zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan