Aquarium houden in de 30-tiger jaren


Margaretha54

Well-known member
Lid geworden
15 april 2018
Berichten
132
Leeftijd
70
Beste allemaal,

Ik heb al eens eerder aangegeven als sub-hobby in de aquaristiek de oude tijden te hebben.
Nu heb ik een boekje opgeduikeld uit 1932. Hier moet ik echt enkele citaten met jullie delen; wat zijn wij toch verwend......
Hierin komt mijns inziens ook naar voren waaruit de hele hobby ontstaan is: observatie.
En wat de regel voor een (tropisch) aquarium was: in de volle zon op het zuiden !!!
Ik doe het d.m.v. foto's omdat uittypen teveel werk is. Er komen later nog citaten bij maar heb nu even wat weinig tijd.
Veel leesplezier !!

20200730_090859.jpg


20200730_090552.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
9 maanden per jaar de olielampen brandende houden voor de tropische gasten?
 
Heel leuk om te lezen over onze hobby in de dertiger jaren!
Ik ben stiekem wel eens nieuwsgierig hoe de techniek van onze hobby er in de dertiger jaren van deze eeuw uit ziet.
 
Heel leuk om te lezen over onze hobby in de dertiger jaren!
Ik ben stiekem wel eens nieuwsgierig hoe de techniek van onze hobby er in de dertiger jaren van deze eeuw uit ziet.
In ieder geval een stuk simpeler. Dat durf ik wel te stellen aangezien het in de jaren '70 en '80 ook nog vrij simpel was. Daarom ben ik nog steeds voorstander om het zo basic mogelijk te houden wat de techniek aangaat. Vroeger ging het ook zo. Dus waarom heden ten dage niet? Want het aquariumhouden is op zich niet veranderd. Enkel de techniek is geëvolueerd. Maar niet per definitie nodig. Ik weet nog dat één van de eerste buitenfilters die wij thuis hadden, op de deksel nog een buitenmotor had.
 

Terug
Bovenaan