Aquarium in een motorframe.


P

PvpMiky

Guest
Beste mensen,

Ik wil binnenkort een zelfbouw project beginnen, iets wat volgensmij nog nooit is gedaan.

Vorig jaar februari is mijn brommer afgebrand, omdat hij total loss is verklaard maak ik hem niet meer rijklaar, dus je vermoed het al.
Mijn idee is als volgt, ik wilt 1 kant van het frame open slijpen en dit vervangen voor plexiglas, zodat je erdoorheen kan kijken.
Het frame is nu een stuk roest, dus dit dien ik te schuren en opnieuw te spuiten, geen probleem dit is zo gefixt.

Dan komt nu het moeilijkste gedeelte en daar heb ik jullie kennis bij nodig.

Omdat de binnenkant van metaal is en ook aan het roesten is nu ga ik ook die opschuren en weer mooi blank maken, alleen zodra daar water inkomt roest het natuurlijk zo weg en komen er allerlei giftige stoffen in het water wat nooit goed is voor de visjes en planten. Graag ben ik opzoek naar ideeen voor de binnenkant.

Bestaat er een water bestendige verf/lak die niet schadelijk is voor de vissen? of moet ik de binnenkant opvullen met epoxy om zo een laag te creeren zodat het water niet met het metaal in aanraking komt.
Andere opties ook welkom! graag hoor ik van jullie.

Ontwerp volgt nog, wilt graag eerst weten hoe ik de binnenkant bestendig kan maken tegen het water zonder dat er giftige substanties afkomen wat schadelijk is voor de diertjes.
 
Bedankt voor de vlotte reactie, wat voor epoxy raad je aan?

Fotos volgen nog!
 
Ik ga niet proberen om hier zinnige tips te geven. Maar ik volg dit project graag! :foto:
 
Zo ik mij brommers herrinner, waren het ronde buizen, puch.
Zou hoogstens de tank zijn. had zelf de Sparta , frame lijkt mij lastg.
Ook in onderhoud. maar ja.
Frame dan laten glasstralen.
 
Ben benieuwd! Ligt wel beetje aan het formaat brommer wat je had, of je daar vissen in kunt gaan houden. Wellicht even een idee om ook mee te nemen, als je dit nog niet gedaan hebt :D Ik volg in ieder geval zeker!
 
Wat voor brommer was het?
Hoe kan je daar nou vissen inzetten?

gaat om een honda dax frame, het is een gesloten frame, om de ruimte te maken ga ik dus 1 kant open slijpen, het plaatwerk verbreden en het dan dichtmaken met plexiglas, op die maniercreëer ik ruimte, het frame wordt dus zo danig aangepast.
 
Het kan natuurlijk ook een leuk huisje worden voor garnalen en plantjes
 
Om even het plaatje rond te krijgen (heb even gegoogled op het frame) je snijdt hem dus overdwaars doormidden en de beide helften daartussenin komt het aquarium?. Kun je dna niet gewoon een aquarium nemen en dat doorgesneden frame ertegenaan plakken?
 
Voorbeeld van het frame,
 

Bijlagen

  • 81F22C40-0783-4445-816D-F55A50B370B6.png
    81F22C40-0783-4445-816D-F55A50B370B6.png
    800.5 KB · Weergaven: 148
  • 81209004-F21E-4883-B664-B0A105AC231D.jpeg
    81209004-F21E-4883-B664-B0A105AC231D.jpeg
    46.9 KB · Weergaven: 149
  • 57A61A31-7BF1-4F8B-B48F-605F5F5A0AA6.jpeg
    57A61A31-7BF1-4F8B-B48F-605F5F5A0AA6.jpeg
    51.5 KB · Weergaven: 152
Ik begrijp totaal niet op welke plek je het aquarium dan wilt gaan plaatsen. Of ga je een nano bakje beginnen? :juggle:
 
Yes bertus, zo'n frame is het.

Mijn excuus, ik had mijn idee beter moeten uitleggen.
In de volgende foto heb ik gemarkeerd wat ik eruit ga slijpen.
 

Bijlagen

  • dax.jpg
    dax.jpg
    71.7 KB · Weergaven: 142
Ben je wel gezond. voor paar tientjes koop je zo,n stuk.
Verkoop de brommer, heb je geld voor dat stuk.

CRosser?
 
Om even het plaatje rond te krijgen (heb even gegoogled op het frame) je snijdt hem dus overdwaars doormidden en de beide helften daartussenin komt het aquarium?. Kun je dna niet gewoon een aquarium nemen en dat doorgesneden frame ertegenaan plakken?

dat zou inderdaad ook een optie zijn
 
Ben je wel gezond. voor paar tientjes koop je zo,n stuk.
Verkoop de brommer, heb je geld voor dat stuk.

De brommer is niks meer waard, opbouwen heeft geen zin. staat en een wok melding op, en als metaal zo warm is geworden verliest het zijn sterkte, na verloop van tijd zal het gaan scheuren..
Dit is ook slechts nog een idee.
 
Hoe zorg je bv voor een voldoende wateroppervlakte voor de vissen? Dit is essentieel voor zuurstof opname door water in het aquarium.
 
De brommer is niks meer waard, opbouwen heeft geen zin. staat en een wok melding op, en als metaal zo warm is geworden verliest het zijn sterkte, na verloop van tijd zal het gaan scheuren..
Dit is ook slechts nog een idee.
Maar toch wil je hier een aquarium in bouwen??
Mijn advies: doe het niet.
 
Geen ruimte voor een filter noch in/uitstroom buizen, niet voor verwarming en ook niet voor verlichting als je ook nog onderhoud wil plegen. Bovendien, door de beperkte ruimte, geen ruimte voor vissen of de meeste planten.
 
sommige ideeen zijn leuk maar dit is gedoemd om te mislukken , je kunt er wel een onderstel voor een tafel van maken , dan zet je daar een mooi bakje op
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Als je dan toch zo graag die brommer wil gebruiken, zou ik hem als onderstel gebruiken.
en er een volglasbak opzetten op de plaats vd Buddyseat en tank.
heb je toch je geliefde brommertje nog in bezit en een aquarium.
Best of both worlds, en minder werk dan wat je nu in gedachten hebt.
 
Als je dan toch zo graag die brommer wil gebruiken, zou ik hem als onderstel gebruiken.
en er een volglasbak opzetten op de plaats vd Buddyseat en tank.
heb je toch je geliefde brommertje nog in bezit en een aquarium.
Best of both worlds, en minder werk dan wat je nu in gedachten hebt.

tja , dat zei ik ook al :)
 

Terug
Bovenaan