Wat is er nieuw

Aquarium in huiskamer of niet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter YinYang
  • Startdatum Startdatum
Y

YinYang

Guest
Ik wil een Rio 400 (of een ander merk van dat formaat) aan gaan schaffen, maar nu vroeg ik me af wat de beste standplaats is. Ik heb gelezen dat je zonlicht zoveel mogelijk moet voorkomen, je rekening moet houden met hoe warm het is etc.

Ik kan de Rio 400 straks op 2 plaatsen kwijt:
- Midden in de woonkamer
- In een andere kamer op de begane grond (mijn studeerkamer)

Aan de ene kant is in de huiskamer het mooist, omdat je daar het meest zit en er dus veel van kunt genieten. Maar ik vroeg me af of dat ook wel het beste is ivm mensen die telkens voorbij lopen? Krijgen de vissen (en in het bijzonder discusvissen, omdat ik die misschien wil) daar geen stress van?

We zijn nu met zn 2en, dus de drukte valt wel mee, maar we willen volgend jaar ook een kleine, wat al voor meer drukte kan zorgen. En als er een feestje is hier, dan lopen er sowieso veel mensen voorbij het aquarium en stoten er misschien zelfs wel perongeluk tegenaan. Maar misschien dat je met verjaardagen weer een zwart doek ervoor kunt hangen als oplossing?

En anders moet het aquarium dus in de andere kamer komen, waar je er minder van kunt genieten, omdat je er maar 10% van de tijd aanwezig bent. Al zal je er meer aanwezig zijn, wanneer er een aquarium staat 🙂

De meeste bakken zullen wel in woonkamers staan met alle drukte vandien 😉
Met midden in de woonkamer zal je wel bedoelen...langs een muur toch!?

Dus ja kan gewoon hoor.

Ja bedoel inderdaad wel tegen een muur aan. Ben van plan om de zijkanten dicht te maken, dus dat scheelt sowieso al veel voor de vis denk ik 🙂

De vissen wennen er wel aan hoor, dat er wat "verkeer" langs loopt.

Waarom zou je een bak verstoppen in een ruimte waar je zelden of nooit komt. Doodzonde toch

PS

Zijn die verjaardagen zo wild bij jullie ???

YinYang zei:
Aan de ene kant is in de huiskamer het mooist, omdat je daar het meest zit en er dus veel van kunt genieten.

Daar gaat onze hobby toch over, genieten van je aquarium !
Ik heb nog nooit last gehad met bezoek of veel langs lopen.

Verjaardagen zijn niet zo wild hoor haha. Dus het valt allemaal mee. Ik ga em dus gewoon in de woonkamer neerzetten! Aan de kop van de eettafel of er tegenover ipv waar ik nu een kast heb staan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan