Aquarium ingericht met planten


Wat is de reden dat het niet 100% optimaal is ?
Wat voorgrond plantjes en een paar rode planten zouden de bak al heel wat opfleuren.
 
Ik heb wel rode plantjes aan de achterkant ze zijn gewoon wat klein nog
 
Ja ik heb wel die schema gebruikt.
Ja die voor planten kan ik ook eingelijk verkorten ze hebben wortels overal
 
Ik zou het eens even lekker laten groeien. Straks kun je snoeien en alles op de gewenste hoogte brengen. Misschien kun je van die twee in het midden wel een mooie lage bos maken.

Wat me wel meteen opvalt is de symmetrie bij de voorste planten en daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, maar het gaat erom dat jij het mooi vindt.
 
Ik had die 2 voorste planten aan de linkerkant bij elkaar gezet. Je wilt het hout kunnen zien dat is het sterke punt van je bak en nu staat de plant rechtsvoor in de weg. Verder de boel eerst laten groeien!
 
Een bak inrichten doe je op persoonlijke smaak. Daarom moet je de bak inrichten zoals JIJ dat mooi vindt, je moet er immers zelf naar kijken.

Mijn bescheide bijdrage:
Zou er wel een achterwandfolie op plakken oid. Dan ben je die lelijke kabels kwijt, net zoals die thermometer links; dat is ook een doorn in het oog.
Volgens mij zie ik 2x Heteranthera zosterifolia staan. Ik zou de linker weghalen en naast de rechter zetten; die mag trouwens ook wel iets meer naar rechts.
Zo komt de plant, als ie gaat groeien, mooi voor je filter te staan en komt je hardscape beter tot haar recht..
Je zou nog een kleinblijvend soortje op de plaats van de linker Heteranthera kunnen zetten
 
Ik zou zelf dezelfde soort planten bij elkaar zetten zodat er niet een soort symmetrie ontstaat zoals Nicole al aangeeft, dit komt wat natuurlijker over.
De planten die voor het hout staan zou ik ook verplaatsen, het hout in je bak is echt de blikvanger, het ziet er echt super uit en je zou dit eigenlijk niet vol willen planten.
Wat je kan doen is wat kleine voorgrond plantjes ervoor plaatsen die ongeveer 5-15 Cm worden, misschien als je rechts een mooie bos maak daarvoor nog een rode plant plaatsen zodat het mooi afsteekt.
 
Ik zou zelf dezelfde soort planten bij elkaar zetten zodat er niet een soort symmetrie ontstaat zoals Nicole al aangeeft, dit komt wat natuurlijker over.
De planten die voor het hout staan zou ik ook verplaatsen, het hout in je bak is echt de blikvanger, het ziet er echt super uit en je zou dit eigenlijk niet vol willen planten.
Wat je kan doen is wat kleine voorgrond plantjes ervoor plaatsen die ongeveer 5-15 Cm worden, misschien als je rechts een mooie bos maak daarvoor nog een rode plant plaatsen zodat het mooi afsteekt.
Net zoals ik al had aangegeven dus.
 
Bedankt voor jullie mening en opinies ga zeker beter maken

Vandaag komen wat althernantera reneckii mini binnen ga die aan de linker kant planten en de rest ga ik er een beetje mee spelen en zie vanzelf wel hoe het beter eruit ziet
 
Gewoon een vraag zou ik de voorste licht buis (day light) wisselen met de achterste (nature)?
 
Nu lijkt het wat beter nog ff achter en voorgrond plantjes laten groeien en komt goed denk ik :p
IMG_1453.JPG
IMG_1454.JPG
IMG_1455.JPG


IMG_1451.JPG
 
Alternanthera reineckii mini in vitro bakje gekocht. Ga nog eentje erbij kopen denk ik
Dat zijn enorm mooie plantjes en volgens Hobbykwekers.nl heb ik net gelezen dat je er een mooi rood tapijt mee kan bekomen in een groot aquarium dus die ga ik ook aanschaffen.:thumbs:
 
Dat zijn enorm mooie plantjes en volgens Hobbykwekers.nl heb ik net gelezen dat je er een mooi rood tapijt mee kan bekomen in een groot aquarium dus die ga ik ook aanschaffen.:thumbs:

Idd, dat is mijn bedoeling ook :D
 
Ben benieuwd hoe de ''Alternanthera reineckii mini'' zal gaan groeien :thumbs:
 
Zomaar een tip. Soms leeft de gedachte dat hogere planten achtergrond planten zijn. Dit hoeft niet altijd. Door de voorgrond niet alleen "laag" te houden maar er een hogere plant voorin te zetten creëer je diepte in je bak.
 
Hoe en wat ga je doseren aan voeding en hoeveel CO2 pomp je er in?

Voeding ga ik gewoon die complete kopen van backplay

Co2 ben ik aan het pompen in mijn aquarium met 25 bubbels per minute
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alternanthera reineckii mini in vitro bakje gekocht. Ga nog eentje erbij kopen denk ik

ik hoop dat die het goed gaan doen bij jou. bij mij sloegen deze niet echt aan, maar als ik het zo zie wordt het wel een mooi voorgrond plantje. vind dat hout er wel super uitzien. ben benieuwd als alles vol gegroeid is.
 
Daarmee maar snel beginnen!


Dat zegt niet zoveel.
Hoeveel ppm wil je hebben en ga je dat redden met die 25 bellen per minuut? Ik zie nergens een dropchecker hangen.

Ik wacht tot hij komt, heb hem besteld maar nog niet binnen gekregen
 
ik hoop dat die het goed gaan doen bij jou. bij mij sloegen deze niet echt aan, maar als ik het zo zie wordt het wel een mooi voorgrond plantje. vind dat hout er wel super uitzien. ben benieuwd als alles vol gegroeid is.

Ik zal een update doen om de week
 
Vandaag moest ik een grote water verversing doen, NO2 ging los, en heb de gelegenheid genomen om wat veranderingen te doen qua planten positie niet veel verandert maar lijkt mij wel mooier zo. :D wat is jullie opinie?

IMG_1463.JPG
 
Voor mij oogt dit mooier, leuk dat plantje tussen het hout! Ook die rode :)
Wat bedoel je met je NO2 ging los?
 
Voor mij oogt dit mooier, leuk dat plantje tussen het hout! Ook die rode :)
Wat bedoel je met je NO2 ging los?

NO2 (nitrieten) was tussen 2,0 Mg/l en 5,0 MG/l ik weet het niet als het door het cyclen is of niet, het is de eerste keer die ik visloos cycle doe. Ik voer ook niet puur ammoniak toe alleen wat vis voer. Dus deed een water verversing voor de zekerheid
 
Leuk zo en mooier dan je eerste opzet, ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uit ziet!
 
Leuk zo en mooier dan je eerste opzet, ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uit ziet!

Ik zelf ook, wil graag vissen erin.

Ga morgen ook een dropchecker halen, had eentje vandaag binnen gekregen vanuit Aliexpress maar is kapot :(
 
Tijdens de opstart niet verversen.

Nitriet is alleen schadelijk voor dieren! Maar die zitten er niet in.

Als eerste komen er heterotrofe bacterien. Die produceren oa ammonia(k)
Dan komen er bacterien welke ammonia(k) omzetten in nitriet.

De bacterien welke nitriet omzetten gaan zich alleen ontwikkelen als er voldoende aanvoer van nitriet is.
Dus nu je de nitriet hebt verlaagd, heb je ook de opbouw van de bacterie kolonie verlaagd.

Bacterien borlen alleen noodzaak om zich te vermenigvuldigen als er voedsel is.

In een volledig draaiend aquarium is dat in evenwicht. Alle bacterien zijn op elkaars vraag en aanbod afgesteld.

Zie ook.

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/item/het-opstarten-van-de-stikstofcyclus
 

Terug
Bovenaan