Wat is er nieuw

Aquarium keuze

• Onderwerp starter Onderwerp starter hvdh
  • Startdatum Startdatum
Mascha&Ivo zei:
MauriceM zei:
Als het de TS om een groepje te doen is... Zou ik eens naar B.imbellis kijken.
Jup, of een vijf-/zestal vrouwtjes.

vijf/zestal neem ik aan dat we het dan weer over de kempvis hebben en niet over een imbellis.

wordt 5/6 niet teveel in een bak van zowel 60 als 80?

de imbellis heb ik wel naar gekeken maar deze ben ik nog nergens in echt tegen gekomen om te zien hoe die is.

Je had aangeven dat je je zinnen op een 80 CM bak had gezet , wat ik alleen maar toejuich.

Dus neem ik even aan dat Ivo doelde op eventueel 5/6 B.Splendens dames zonder heer.

Al je een groepje wil en 1 misschien 2 heren daarbij raad ik zelf B.Imbellis aan. Kleiner en VEEL vredelievender. Mijn grootvader heeft er een groep 2m/4-5v van jaren in een 80x40x40 gehad. Beplant zoals Ivo zijn voorbeeld ongeveer.

Nooit een centje pijn gehad. De heren pronkte natuurlijk wel een stegen elkaar maar meer niet.

B.Imbellis lijkt ZEER sterk op een Wilde B.Splendens Ze moeten wel te krijgen zijn hoor.

ik zal is zoeken naar meer info nog van de imbellis en wellicht kom ik een adres tegen waar ze te vinden zijn om te kijken!

En ik ben er nog niet helemaal uit maar denk dat de plek is gevonden voor een 80cm bak! dus dan is dat probleem ook weer opgelost 😀

mijn excuses voor de afwezigheid. Er zijn wat onverwachte dingen gebeurd mijn excuses daarvoor.

Ben weer terug en dus ook nog geen bak aangeschaft door de gebeurtenissen.

Heb even gelezen wat er nog is gemeld en het is mij inderdaad te doen om de mooie betta man als dat in combi kan met de vrouw is dat alleen maar mooi! Heb inmiddels ook al een idee gehad om later een nano cube te nemen en hier eventueel een betta man in te plaatsen. Volgens de informatie die ik kon vinden zou dat prima kunnen in een cube 30 bijvoorbeeld.

Ik was inmiddels ook al uit over de bak maat (dacht ik) wilde dus een rekord ik ben er achter gekomen dat deze inmiddels is vervangen door een primo dan zou ik de primo 110 op het oog hebben (80 cm)

Dat krijg je natuurlijk als je weer gaat rond kijken dan zie je weer andere dingen, Aqualantis heeft een bak van 100 x30x45 deze heb ik ook wel een plek voor. Deze bak is 20cm langer maar wel 5cm minder diep inhoud komt bijna overeen met elkaar. NU de vraag eigenlijk die ik mezelf stelde wil de vis in de lengte of in de breedte zwemmen.

over een week of 4 ben ik van plan nu de bak te gaan aanschaffen en opbouwen en indraaien en ik dacht om het vis bestand te beginnen een stel corydoras panda los te laten. Betta is nog steeds een wens om erin te hebben maar het beestje maakt het wat lastig dus gaat het niet in de grote bak dan is het pech en vinden we daar wel weer wat op zoals genoemd een nano cube bijvoorbeeld😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan