Wat is er nieuw

(Aquarium)kit schadelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Als opvang aquarium gebruik ik op dit moment mijn Rio 300.
Deze is tweedehands en ik heb de achterwand verwijderd, omdat die versleten was. Deze zat vast met kit, zoals je kunt zien op de foto's:

Het plan was om dit allemaal te verwijderen, maar dat is echt verschrikkelijk werk. Je bent zo 15 minuten kwijt voor 1 zo'n plakkaat.
nnzN32QkmXsaxtt0gUB3TiOirbh4sinW.jpeg

nnzN32QkmXsaxtt0gUB3TiOirbh4sinW.jpeg

Mijn vraag is: Kan ik dit ook gewoon laten zitten, aquarium schoonmaken. Ff laten lopen met een filter etc. en dan gewoon de vissen erin doen?

Of gaan de vissen hier van eten o.i.d. en gaan ze dood?

Groeten Canon

Hey hey, het ziet er niet uit in mijn ogen maar voor een opvangbak is dat waarschijnlijk niet echt een factor van belang.

Het kan iig geen kwaad.

Normale aquariumkit is niet schadelijk maar je weet natuurlijk niet wat ze precies gebruikt hebben en geeft het misschien nu dat het niet meer achter een achterwand zit schadelijke stoffen af aan het water bv.

Met goed gereedschap zoals bv een scherp breek of scheermes heb je binnen een mum van tijd de plekken weg hoor.

Met een (verf) afsteekmesje heb je het er zo van af. Zelf toevallig ook pas gedaan.

Met de juiste verf/voeg/kitkrabber is het inderdaad zo weg en anders met een los stanleymesje. Neem bij voorkeur 1 waar je de mesjes van kan wisselen met universele want ze worden snel bot op kit. Ik had vandaag binnen een uur een 2,5 meterbak vrij van enorme klonten en randen kit van de oude achterwand.

Bedankt voor de hulp. Mijn opa heeft altijd al het gereedschap, en zo ook een plastic handvat met een stanleymes er op.

30 seconde zo'n beetje en alles was weg, hihi 🙂.

Er zit btw nog wel zo'n zichtbare plek op waaraan je kunt ziet wat de kit plekken waren. Niet heel hinderlijk. Maar is hier ook nog een easy manier voor om dit weg te halen? Dit lukt niet echt met dat mesje.

ook weer opgelost dus.

Als je met je hand over het glas gaat, is het dan glad? Zo ja dan kan je er niets aan doen. De kit vreet uiteindelijk in en laat van die vlekken achter.

als die kit er al jaren op heeft gezeten, dan is die kans idd vrij groot dat het zich in het glas heeft "gevreten".

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan