Wat is er nieuw

aquarium Kitrand aan vervanging toe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Moscow Blue
  • Startdatum Startdatum
M

Moscow Blue

Guest
Hallo

Ik heb een 120 cm bak, met een voor mij "vieze" aangeslagen kitrand.
Is het misschien raadzaam om aan de binnenkant het kit te verwijderen en opnieuw te kitten of is het beter om de bak in zn geheel opnieuw te kitten?

Weet iemand misschien of er in de regio Arnhem/Nijmegen een goede hobbyist of een aquarium bouwer zit die aquariums netjes en goed kan afkitten?

Wat zou dit ongeveer bij een speciaalzaak kosten?

IK LEES GRAAG DE REACTIES TEGEMOET

Vieze aangeslagen kitrand? wat moet ik me hierbij voorstellen?
En waarom direct al opnieuw kitten?
Indien het gewoon vuil is of opgedroogde algen zijn kan je netjes en zonder veel problemen proper krijgen.
Een sponsje en heet water eventueel aangelengd met soda is meestal al voldoende om dit proper te krijgen, wel even goed na spoelen.

Ik zou daarom om te beginnen eerst kijken of je bak lekvrij is.
Is hij lekvrij, in dat het geval zou ik opteren om bovenstaande proberen, oude kit verwijderen en nieuwe spuiten is ook een heel gedoe(heel wat werk)en een serieus kostenplaatje.

Eens met Luc,misschien idd een kwestie van enkel schoonmaken.

luc zei:
Vieze aangeslagen kitrand? wat moet ik me hierbij voorstellen?
En waarom direct al opnieuw kitten?
Indien het gewoon vuil is of opgedroogde algen zijn kan je netjes en zonder veel problemen proper krijgen.
Een sponsje en heet water eventueel aangelengd met soda is meestal al voldoende om dit proper te krijgen, wel even goed na spoelen.

Ik zou daarom om te beginnen eerst kijken of je bak lekvrij is.
Is hij lekvrij, in dat het geval zou ik opteren om bovenstaande proberen, oude kit verwijderen en nieuwe spuiten is ook een heel gedoe(heel wat werk)en een serieus kostenplaatje.

+1

Ik ga het eens proberen, kan ik voor het oppoetsen ook baking soda gebruiken?

Bak 1 is lekvrij maar heeft een aanslag op de kitrand.

Bak 2 & 3 ook aanslag wel zit hier een scheur aan de zijkant, deze moet denk ik vervangen worden. Heb nog geen lekkage test gedaan.

Baking soda ken ik niet, misschien anderen hier wel?

Ik gebruik altijd de gewone soda.

Soda: Na2CO3
'Baking' soda: NaHCO3

Ander stofje. Zoder bevestiging van iemand dat dit kan zou ik er niet aan beginen.

~ Ivo

Baking Soda (Natriumbicarbonaat, zuiveringszout, maagzout of NaHCO3) is een natuurlijk product, een minerale stof die van nature voorkomt in gesteenten.
Door haar milieuvriendelijkheid en een breed scala van toepassingen in persoonlijke verzorging en in het huishouden vervangt Baking Soda veel melieu vervuilende middelen.

Enkele Zuiveringszout (BakingSoda) TIPS:

Tip 1 - Doe 2 theelepels Zuiveringszout in een kommetje en voeg er ietsjes water bij zodat je een papje hebt en poets hiermee je tanden.
Tip 2 - voeg er daarna meer water bij (totdat de BakingSoda helemaal opgelost is) en dep met je wijsvinger in de oplossing en wrijf langs de binnenkant van je neus.
Tip 3 - Gebruikt de rest als mondwater en spoel
Geuren worden geneutraliseerd en bacteri�n gedood.
Tip 4 - Weghalen van eelt verhardingen onder je voeten in een voetenbad, voeg 3 eetlepels BakingSoda toe aan een voetbad met warm water en je voeten worden heerlijk zacht.
Tip 5 - Strooi wat BakingSoda in je "geurende" schoenen of dep het op je voeten en je zult geen last meer hebben van zweetlucht.
Tip 6 - Verwijder lastige smeervlekken op je handen door deze te wassen met 3 deel BakingSoda en 1 deel water (papje)
Tip 7 - Peeling van gezicht en lichaam (meng 3 delen Baking Soda met 1 deel water, scrub de huid zachtjes en spoel het schoon)
Tip 8 - In het badwater (strooi 4 eetlepels baking Soda in het badwater, eventueel samen met enkele druppeltjes etherische Lavendelolie, en jouw huid wordt heerlijk zacht
Tip 9 - Te lang in de zon gezeten? Geen probleem. Mix BakingSoda met wat water en breng dit op de verbrande huid om de pijn te verminderen. Al gauw treedt verlichting op.
Tip 10 - Tegen misselijkheid: om hiervan verlost te worden los je een halve eetlepel BakingSoda op in een kopje warm water en drink je dit op. Dit is niet geschikt voor zwangere vrouwen, vanwege het hoge zoutgehalte!

Heel handig allemaal maar is geen antwoord he

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan