Aquarium met meer dan 180l maar max 101 x 41?


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Hey

Ik ben van plan de Juwel Rio 180 te kopen. Maar zou eigenlijk wat meer liters willen.
Het probleem is echter dat mijn wederhelft niet wil dat het aquarium breder en langer is dan deze (dus max. 101 x 41). Hoger mag wel!

Dus ik vroeg me af of iemand een mooi zwart aquarium (met meubel) weet dat meer dan 180 liter heeft maar niet langer dan 101cm en niet breder dan 41cm is.

Bedankt!
 
Hebben ze deze ook in het zwart?

Lijkt erop van niet maar komt door de kleurstelling van ALU met wit, mahjah moet de directie ook maar net willen hè..

die er wel heel erg op lijkt is

 
Lijkt erop van niet maar komt door de kleurstelling van ALU met wit, mahjah moet de directie ook maar net willen hè..

die er wel heel erg op lijkt is


Mooi voorstel!
Directie wilt geen witte denk ik ;)

Zou ik hier 5 discusvissen in kunnen houden? Of net 50l te weinig?
 
Ja, akkoord. Ik zoek wel alternatiefjes!
 
Let wel. De liters die vermeldt worden bij de aquaria zijn altijd bruto inhoud. Je vult de bak nooit tot de rand.
en decoraties, planten en bodem moet je ook nog weer van de inhoud afhalen. Je mag blij zijn als je een rio180 koopt dat je 160 liter netto overhoudt.
 
Optie die ook aan je voorwaarden voldoet: Aquael Glossy 100. Is 100 cm bij 40 cm met een inhoud van 215 liter. En te koop in hartstikke zwart ;-) .
 
Wat vind je van de Juwel Lido 200?
Het is slechts 20 liter meer dan de Rio 180 maar wel een hele mooie bak.
Bedenk wel dat een hoge bak zoals de Lido 200 goede verlichting vraagt, als je op de bodem licht behoevende planten wil laten groeien.
 
Hey

Ik ben van plan de Juwel Rio 180 te kopen. Maar zou eigenlijk wat meer liters willen.
Het probleem is echter dat mijn wederhelft niet wil dat het aquarium breder en langer is dan deze (dus max. 101 x 41). Hoger mag wel!

Dus ik vroeg me af of iemand een mooi zwart aquarium (met meubel) weet dat meer dan 180 liter heeft maar niet langer dan 101cm en niet breder dan 41cm is.

Bedankt!
Let erop dat een hogere bak ook iets betekend voor je verlichting. Licht intensiteit neemt sterk af door de waterlagen. Niet altijd zijn de ingebouwde lampen van een kwaliteit die je zou wensen. (Kelvinwaarde bijvoorbeeld.)
 

Terug
Bovenaan