Wat is er nieuw

Aquarium met planten in de hoofdrol - Hoe aan te pakken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quant
  • Startdatum Startdatum
Q

Quant

Guest
Ik ben van plan om van de relatief kleine 25L (koudwater) bak die ik nu heb een (tropische) bak te maken met planten in de hoofdrol. Ik heb de pagina over planten voor beginners gelezen.

Wat ik in mijn hoofd heb is vooral dus planten, met wel wat kleine visjes (bijv. kardinaaltetra's). Hoe moet ik echter het opzetten van zo'n bak aanpakken, hoe zet ik die bak op en wat zijn de belangrijkste aandachtspunten? Ik hoop dat iemand mij hier een beetje bij op weg zou willen helpen. Alvast dank!

Die visjes kunnen om te beginnen niet in een 25 liter bakje. wat wellicht zou kunnen is 1 mooie Betta man maar verder zou je anders aan garnalen kunnen denken.
Afhankelijk van wat je wil nemen is het een kwestie van een bodem uitzoeken en een verwarming met binnenfilter.
Daarna kun je wat plantjes erin kopen en je moet erop letten dat dit makkelijke planten zijn omdat je niet erg veel licht erboven hebt.

Maar je moet eerst denk ik bepalen wat voor bewoners je wil hebben. Bij garnalen werkt men veel met mos en als de bak flink beplant is dan zul je ze minder zien.

jessicapilon zei:
Die visjes kunnen om te beginnen niet in een 25 liter bakje. wat wellicht zou kunnen is 1 mooie Betta man maar verder zou je anders aan garnalen kunnen denken.
Afhankelijk van wat je wil nemen is het een kwestie van een bodem uitzoeken en een verwarming met binnenfilter.
Daarna kun je wat plantjes erin kopen en je moet erop letten dat dit makkelijke planten zijn omdat je niet erg veel licht erboven hebt.

Maar je moet eerst denk ik bepalen wat voor bewoners je wil hebben. Bij garnalen werkt men veel met mos en als de bak flink beplant is dan zul je ze minder zien.

Dank voor je reactie.

Het is overigens wel een koudwater bak met deksel en lampje erin, dus ik vermoed dat licht dan geen probleem zou moeten zijn. Ik zag al een topic over 'makkelijke' plantjes.

Met een bosje waterpest kom je een heel eind.
Houd je water ook goed.

Maar je wil er toch een tropische van maken??
Veel planten hebben wel een bepaalde temp nodig dus dan is vooral in de winter een verwarming vaak wel nodig. Dat geldt ook voor de bewoners overigens. Een Betta moet je minimaal op 22 a 23 graden houden.

Wat voor lampje zit er dan in dat bakje?? Vaak geven deze niet zoveel licht en is de keus in planten beperkt. Is het een pl lamp?

Klopt, ik wil er graag een tropische bak van maken. Ik heb ook de indruk dat je van zo'n klein koudwaterbakje niet veel zou kunnen maken?

Ik ben nu niet thuis dus kan het lampje niet bekijken, maar het bakje is een superfish bakje met de standaardlamp daar in..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan