Wat is er nieuw

Aquarium meubel ophogen

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik ben bezig met het opzetten van een derde bak. Deze moet langs een andere bak komen te staan. Nu zit er al een meubel bij, maar daar heb ik een probleem mee. De aquarium komt achter de eettafel op de kopse kant te staan. Nu moet het meubel 40mm opgehoogd worden zodat de aquarium boven de tafel uit komt. Zodat de tafel nooit tegen het glas aan geduwd kan worden. Dit wil ik met tempex doen zodat het meubel ook niet 'koud' op mijn houten vloer wordt gezet.
286956_0_82_20150211_154839.jpg

731554_0_82_20150211_154855.jpg

856872_0_82_20150211_161837.jpg

696139_0_82_20150211_161855.jpg

Nog vraag ik me af, of dit wel kan:
531833_0_82_20150211_180315.jpg

De tempex kan niet tussen meubel en aquarium gelegd worden omdat de aquarium soort van pootjes heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en/of andere idee�n.

Persoonlijk zou ik het niet zo doen.
Ik denk dat als je het gewicht niet goed verdeeld dat je aquarium meer kans op omvallen heeft als dat je
het tussen het meubel en de bak zelf zou doen.
Kan je niet waar de pootjes zitten een stuk uit het Tempex halen ? zodat hij dan wel vlak en op hoogte staat?

Gr Edwin

houthandel een plaatje laten zagen van 4 cm en klaar. 4cm hout is vaak van een deurpaneel. Tempex is onverstandig en zeker voor 4 cm.

Kijk,en dit kan nou juist wel, steunt volledig op de plaat.

Met deze oppervlakte is het gelijk als een plank.

Probleem is denk ik opgelost.
Ik was tijdens het oplossen van mijn meubel probleem, ook bezig met het checken van de waterdichtheid van de aquarium. Toen dit was gebeurt ( hij is waterdicht 🙂 ) , kwam ik er achter dat de bodem van de aquarium een losse kap was met pootjes. Deze heb ik verwijderd en heb nu een volledig glazen bak zonder omlijsting. Nu kan ik toch de tempex tussen aquarium en meubel plaatsen.
Aangezien dat dit stevig tempex van 40mm uit de bouw is, denk ik wel dat dit goed gaat en dat de tempex het gewicht kan dragen.
Moet ik alleen nog een mooie nieuwe omlijsting maken 😉

cone zei:
Probleem is denk ik opgelost.
Ik was tijdens het oplossen van mijn meubel probleem, ook bezig met het checken van de waterdichtheid van de aquarium. Toen dit was gebeurt ( hij is waterdicht 🙂 ) , kwam ik er achter dat de bodem van de aquarium een losse kap was met pootjes. Deze heb ik verwijderd en heb nu een volledig glazen bak zonder omlijsting. Nu kan ik toch de tempex tussen aquarium en meubel plaatsen.
Aangezien dat dit stevig tempex van 40mm uit de bouw is, denk ik wel dat dit goed gaat en dat de tempex het gewicht kan dragen.
Moet ik alleen nog een mooie nieuwe omlijsting maken 😉
Dan verlies je op het totaal welnog de hoogte van die bak met de pootjes ! Of was dat niet veel ?

😳 daar zeg je wat. 🙁
Moet ik gaan naar meten, maar volgens mij kan dat niet veel zijn 2 of 3mm. Maar kan idd te veel verlies zijn.
Bedankt voor de tip 😉

Probleem toch niet opgelost :stom:
Hoogte verschil is idd veel groter geworden door het weg halen van de plastic kap/bodem.
Morgen naar de bouwmarkt, kijken voor een oplossing 🙁

Bij de gemiddelde bouwmarkt heb je wel van die pootjes die je met 4 schroeven bevestigd en bovendien in hoogte verstelbaar zijn (fijn om waterpas te maken!). Zou dat iets zijn?

Ik twijfel, er komt wel een aardig gewicht op die pootjes te staan en de voet van meubel is maar spaanplaat.
Maar bedankt voor het meedenken

Origineel zitten er pootjes onder de juwel meubels dus zal wel gaan met een stuk of 6.

Je zou even kunnen checken hoeveel gewicht die pootjes aankunnen.
Voor het meubel zie ik het probleem ook niet als je evenveel pootjes hebt als het meubel ook al van zichzelf had.

~ Ivo

Ik heb ff gekeken naar de juwel meubels, maar dat durf ik niet aan.
Als het nou geen spaanplaat was, misschien wel

Het meubel heeft geen pootjes gehad.
Het is een vloerplaat daar een kolom op dan weer een plaat.
Zie foto aan het begin van topic

Apart,de beschermomlijsting wel weghalen maar pootjes onder het meubel zetten durf je niet 😉
Niet doen idd als je er geen goed gevoel bij hebt,anders zaag je de poten van de tafel iets af en is het probleem ook opgelost!

Had ik ook al bedacht seabait, maar daar is vrouwlief niet blij mee. 😀
En het was geen beschermlijst maar sierlijst waar pootjes in verwerkt zitten.
Ik heb hem er weer opgezet maar dan nog steeds die 40mm te laag 🙁

Zaterdag een extra grote bos blommen voor d'r en is het ook weer goed! 😉
Je kan ook een rits balkjes van 4 bij 4 gebruiken bv.
Hoe breed en diep is het meubel?

Vloerplaat is 80x36 en de plaat waar de aquarium op staat net zo groot als aquarium 80x30

Ik heb balken gehaald. Morgen ga ik een stevige ophoging bouwen. Ik heb balken van 69mm dus ik ga goed de hoogte in.
Kunnen we tijdens het eten mooi in de bak kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan