aquarium naar paludarium transformeren


dwergkikkerfan

Well-known member
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
223
hai ik heb een meter aquarium compleet ingedraaid, nu zou ik deze graag willen transformeren naar een paludarium. Hij zit wel redelijk vol met vissen die ik nu op noem, een paartje blauwe gourami (met rode strepen), 5 colombianse tetra's een paartje a. cacatuoides, 10 zwarte neons, 5 otto cinclussen, 2 ancistrussen, 5 corydoras steurbai, en 2 sleutelgat chicliden. nu vraag ik me af of ik van de 40cm water hoogte naar 15 tot 20cm kan laten zakken? nu denk ik van niet maar ik wou het toch vragen... kan dit?
 
Je hebt wel echt een groot visbestand voor een meterbak, ga je dan je watervolume halveren gaat je vervuiling door het dak.
Ik zou het zeker niet doen.
 
dat kan maar dan is het wel verstandig je vissenbestand stevig in te perken, je hebt al teveel soorten imo in de huidige setup.
 
Ik zou dan alleen de Zwarte Neon behouden en de rest toch wegdoen. En hoe wil je het dan doen met filtering? Waterval maken of druppelwand vanuit het water met een opvoerpompje bijv. eheim CompactOn? En voor het landgedeelte dan een valse bodem maken. Mocht je er ook bodemdieren of kikkertjes in willen houden moet je wel rekening mee houden dat ze gemakkelijk uit het water moeten kunnen komen.
 
Dat lijkt mooi... Maar euh, het is toch even iets anders dan een aquarium propvol vissen.

Misschien is dit wel een optie (linkje) , daar kan je ze kant en klaar laten klaar maken voor je en dan hou je uw aquarium er gewoon als tweede bij...

Ik zou de neons en Sterbai's dan omzetten naar het "oerwoud" en zeker niets bijkopen van vissen.

Als je het gewoon voor het visuele doet lijkt me dat wel oke. Moest je toch andere plannen hebben let dan zeker op de waterwaarden en temperaturen (of die ook matchen met de andere diertjes die je zou willen toevoegen).
 
Zijn wel meer adressen waar je ze kunt laten maken. Staan ook wel 2e handsen op Marktplaats.
of op facebook groep: pijlgifkikkers Noord en Oost NL
 
Zijn wel meer adressen waar je ze kunt laten maken. Staan ook wel 2e handsen op Marktplaats.
of op facebook groep: pijlgifkikkers Noord en Oost NL
Zou niet goed zijn als er maar 1 plek was he šŸ˜‰, leek me gewoon een betere optie dan het leeg laten lopen van een vol aquarium
 
Zou niet goed zijn als er maar 1 plek was he šŸ˜‰, leek me gewoon een betere optie dan het leeg laten lopen van een vol aquarium
Inderdaad. Weet niet waar de TS vandaan komt. Maar ik zou zeker eens rond kijken. Voor mijn terrarium haal ik mn spullen in Zwolle of ik bestel via het www.
 
Dat lijkt mooi... Maar euh, het is toch even iets anders dan een aquarium propvol vissen.

Misschien is dit wel een optie (linkje) , daar kan je ze kant en klaar laten klaar maken voor je en dan hou je uw aquarium er gewoon als tweede bij...

Ik zou de neons en Sterbai's dan omzetten naar het "oerwoud" en zeker niets bijkopen van vissen.

Als je het gewoon voor het visuele doet lijkt me dat wel oke. Moest je toch andere plannen hebben let dan zeker op de waterwaarden en temperaturen (of die ook matchen met de andere diertjes die je zou willen toevoegen).
oke
 

Terug
Bovenaan