Aquarium Note (App)


GynnadVis

Well-known member
Lid geworden
8 september 2012
Berichten
747
Ik ben al een tijd op zoek naar een app/programma om de voortgang bij te houden van het aquarium en herinneringen te krijgen wanneer ik iets moet doen. Na een tijdje zoeken ben ik uitgekomen bij Aquarium Note (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dyhwang.aquariumnote&hl=nl&gl=US).

Je kunt zelf taken aanmaken in de app en deze laten herhalen, bijv. eens er week.
full


Voor de herinneringen/taken die je hebt ingesteld krijg je een push notifications ter herinnering op het moment dat je de taak zou moeten uitvoeren.
full


Op de overzichtspagina zie je de specificaties van je aquarium, de taken die je al hebt afgerond en de waardes van je aquarium die je hebt ingevoerd.
full


Per waarde kun je ook nog een overzicht/grafiek zien van de waardes die je in het verleden hebt ingevoerd, zodat je de trend goed in de gaten kunt houden.
full


Hieronder zie je een overzicht van de taken die zijn uitgevoerd, wat handig kan zijn om te kijken wanneer je iets voor het laatst hebt gedaan.
full


Benieuwd wie op Aquaforum deze nog meer gebruikt of dat er mensen zijn die een andere app gebruiken die wellicht nog beter is? Al heeft deze eigenlijk wel veel functionaliteiten die ik zelf graag zie in een app en hij is nog gratis ook maar dan krijg je wel advertenties te zien onderaan de app. Je kunt er ook een paar euro voor betalen en dan verdwijnen de advertenties.
 
waar ik vooral benieuwd naar ben is wat de appmakers met alle verworven info van jouw doen, want niks is gratis en data is het nieuwe goud en vrijwel niemand leest de privacyverklaring en geven klakkeloos overal toestemming voor (wat moet een appmaker bijv. met jouw telefooncontacten, of mailcontacten?)
 
waar ik vooral benieuwd naar ben is wat de appmakers met alle verworven info van jouw doen, want niks is gratis en data is het nieuwe goud en vrijwel niemand leest de privacyverklaring en geven klakkeloos overal toestemming voor (wat moet een appmaker bijv. met jouw telefooncontacten, of mailcontacten?)
Een beetje doem denken wat overigens niet veel met dit topic te doen heeft.
 
Ik gebruik de app ondertussen al enkele jaren, erg handig. Zeker de taken planner is erg makkelijk als je vergeetachtig bent :LOL:.
Mijn waterwaarden, wanneer ik ververs, of andere notas hou ik er ook in bij.
 
waar ik vooral benieuwd naar ben is wat de appmakers met alle verworven info van jouw doen, want niks is gratis en data is het nieuwe goud en vrijwel niemand leest de privacyverklaring en geven klakkeloos overal toestemming voor (wat moet een appmaker bijv. met jouw telefooncontacten, of mailcontacten?)

De app heeft geen toegang tot deze informatie, verder hoef je je ook niet te registreren en verwacht ik zelf dat de data altijd lokaal is opgeslagen op het device en niet op een server/in de cloud (maar dat laatste is een aanname).

Op een Android device moet je expliciet toestemming geven aan de app om deze bepaalde data in te laten zien (bijv. contacten), deze app hoeft daar geen toegang tot te hebben. Ik heb gekeken naar de ontwikkelaar en wat ik zie is dat het volgens mij iemand is die dit voor de hobby doet. Overigens verdiend hij waarschijnlijk een klein beetje aan de reclames die getoond worden of aan de mensen die een premium account kopen.
 
Een beetje doem denken wat overigens niet veel met dit topic te doen heeft.
Heeft van alles met dit topic te doen en niks met doemdenken, de consumentenbond waarschuwd er doorlopend voor dat de toezichthouder er niks aan doet aan datahandel verkregen via al die apps
 
Hier ook een tevreden gebruiker! Die paar euro van de betaalde versie was het me zeker waard, al is het maar om de maker te steunen.

Het is niet per se de meest flitsende app, maar wel een hele functionele. Fijn is ook dat je zelf kan bepalen welke waterwaardes je bijv. getoond wilt hebben, en met welke grenswaarden de grafieken werken. Voor wie een goed overzicht wil van de "administratie" rondom zijn/haar bakken, is dit een nuttige app.

Je wil niet weten wat bedrijven doen en kunnen doen met je data als je daar niet zorgvuldig mee om gaat... Daar is geen doemdenken voor nodig
Daar heb je op zich gelijk in. Maar als we ons daar druk om moeten maken (wat niet onterecht zou zijn) dan zouden we EIGENLIJK.... eigenlijk onze smartphones geheel weg moeten doen. Qua macht van (telecommunicatie)bedrijven is het hek allang van de dam. We zitten allang vast in dat web.

 
Het is ook mogelijk om het visbestand in te geven dacht ik? Of niet?

Klopt, al weet ik nog niet helemaal hoe je het moet aanpassen indien er iets is overleden. Je kan hem wel wijzigen, maar ik zou dan graag willen zien welke data dat is gebeurd, al is dat wel iets wat je bij opmerkingen in zou kunnen voeren.
 
Ik denk niet dat deze beschikbaar is voor Apple Store - gebruikers aangezien ik geen andere kan vinden...
Wil iemand anders eens proberen met zijn iPhone?
 
Klopt, al weet ik nog niet helemaal hoe je het moet aanpassen indien er iets is overleden. Je kan hem wel wijzigen, maar ik zou dan graag willen zien welke data dat is gebeurd, al is dat wel iets wat je bij opmerkingen in zou kunnen voeren.
Ik zie net dat je dat kunt doen door het aantal "alive" op 0 te zetten en "dead" op 1. Dan komt er een datumveld van de "death date" bij en zie je in de titel van de vis voortaan ook die einddatum staan.

Als er meerdere van dezelfde soort op één dag doodgaan, kun je ze op deze manier ook samen groeperen als zijnde dood. Bijvoorbeeld 5 neon tetra's dood op dag X.

Best luguber eigenlijk allemaal. Gelukkig blijft het ook nog mogelijk om vissen als levend aan te geven. :D
 
Ik zie net dat je dat kunt doen door het aantal "alive" op 0 te zetten en "dead" op 1. Dan komt er een datumveld van de "death date" bij en zie je in de titel van de vis voortaan ook die einddatum staan.

Als er meerdere van dezelfde soort op één dag doodgaan, kun je ze op deze manier ook samen groeperen als zijnde dood. Bijvoorbeeld 5 neon tetra's dood op dag X.

Best luguber eigenlijk allemaal. Gelukkig blijft het ook nog mogelijk om vissen als levend aan te geven. :D

Ah dat had ik nog niet geprobeerd inderdaad, dan werkt het toch hoe je zou willen inderdaad :)
 
Ik denk niet dat deze beschikbaar is voor Apple Store - gebruikers aangezien ik geen andere kan vinden...
Wil iemand anders eens proberen met zijn iPhone?
Die had ik ook gevonden, daar ga ik eens naar kijken.
Vind wel leuk om bij te houden.
 
Kan best het geval zijn dat deze alleen beschikbaar is voor Android, als ik Google vind ik ook geen hits voor de App Store (iOS).
 
Kan best het geval zijn dat deze alleen beschikbaar is voor Android, als ik Google vind ik ook geen hits voor de App Store (iOS).
Drm is android ook gewoon beter.

Maar ik heb de app ook. Ben er zeer tevreden over.

1. Je kan je gegevens invullen zoals welk producten welk vissen enz
2. Je waterwaardes
Enz
 
Deze ga ik ook even uitproberen, lijkt mij handiger dan Excel 😊.

Gr. Ed
 
Het mooiste zou een online iets zijn, dan kan zowel ik er bij als mijn dochter, samen verzorgen wij haar aquarium.
Ik wat meer in de techniek zij wat meer in de verzorging.
 
Volgens mij was er zo'n soortgelijkend iets maar ik ben de naam even kwijt.
Ik weet nog wel dat je er waterwaardes enzo kon ingeven.
 
Gebruik Aquarium Note 2 ook al enige tijd. Uiteraard eerst eens gekeken wat voor een data heen en weer gaat. Kon destijds geen ongeoorloofde data vinden die richting de developer ging.
 
Ik heb aquarium note 2 laatst ook geïnstalleerd. Ziet er wat gelikter uit dan de eerdere app. Maar ik weet het niet.... ik vind tot nu toe de oude app overzichtelijker. Neig er steeds naar om die te blijven gebruiken. Misschien een kwestie van wennen. :)
 

Terug
Bovenaan