Aquarium: Oase Highline 175


W

Winsor

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben me van plan op een Oase Highline 175 te gaan bestellen. Nu lees ik dat de leidingen en slangen al in het aquarium zijn verwerkt (verborgen techniek)
Comfortabele installatie: Leidingwerk voor de filteraansluiting meegeleverd
Zie Link:

Nu wil ik deze combineren met de Oase BioMaster 350; hier word aangegeven dat er slangen en leidingen zijn inbegrepen.

Mijn vraag is dan ook is er iemand die ook een Oase Highline in bezit heeft in combinatie met een Oase BioMaster. Kan ik deze eenvoudig aansluiten? heb ik dan de toebehoren van de Filter niet nodig als ik een Oase Highline 175 bestel?


Bedankt allemaal!
 
Als je ff op youtube kijkt vindt je wel filmpjes van je beoogde bak icm de oase filters.
zover ik zien kan loopt er een bodem doorvoer waar je de filter op aansluit, bodemafzuiging.
de terugvoer naar de bak loopt door de droogkamer links waardoor ook de kabels vd verlichting naar de onderkast lopen.

 
Proficiat met je beslissing. Oase is zeker geen goedkoop spul. Ik zou die vragen dan ook rustig neerleggen bij de winkel waar je die gaat kopen.

Als ze een mooi order verkopen, dan mogen ze zeker wat uitleg geven!
Succes er mee.
 
Bedankt ik ga naar een LFS en laat me ind maar goed voorlichten.
 
Het is een erg mooi aquarium, prima keus! Je zal de invoer slang van het filter gewoon lekker kort houden want de doorvoer zit aan de onderkant, daar maak je dus je slang op vast. De retourslang van je filter gaat door een droogkamer naar boven (wat normaal dus achterlangs zou gaan) en kun je dan d.m.v. een lilypipe, spraybar of iets anders terug in je aquarium laten komen. Dat zit dus weer bij je filter en heb je gewoon nodig. Ik vermoed dat je alleen de aanzuigkorf dus over hebt.
 
Het is een erg mooi aquarium, prima keus! Je zal de invoer slang van het filter gewoon lekker kort houden want de doorvoer zit aan de onderkant, daar maak je dus je slang op vast. De retourslang van je filter gaat door een droogkamer naar boven (wat normaal dus achterlangs zou gaan) en kun je dan d.m.v. een lilypipe, spraybar of iets anders terug in je aquarium laten komen. Dat zit dus weer bij je filter en heb je gewoon nodig. Ik vermoed dat je alleen de aanzuigkorf dus over hebt.

Aanzuigkorf/inlaatpijp zou inderdaad het enige zijn dat overblijft.

zo'n doorvoer in de bodem en droogkamer in een fabrieksbak is wel sick, zouden meer fabrikanten moeten gaan implementeren.
(I know in de zoutwater wereld bakken is dat al meer standaard)
 
Aanzuigkorf/inlaatpijp zou inderdaad het enige zijn dat overblijft.

zo'n doorvoer in de bodem en droogkamer in een fabrieksbak is wel sick, zouden meer fabrikanten moeten gaan implementeren.
(I know in de zoutwater wereld bakken is dat al meer standaard)
De Oase bakken spreken me vooral aan door de techniek die erin verwerkt zit en het design. Vandaar dat mijn keuze is gevallen op een Oase Bak. IK zag vanmiddag de 300L in een filmpje.. misschien wordt het toch een groter model; moet de vriendin eerst overhalen aangezien het enkel mijn hobby is ;)
 
Het is een erg mooi aquarium, prima keus! Je zal de invoer slang van het filter gewoon lekker kort houden want de doorvoer zit aan de onderkant, daar maak je dus je slang op vast. De retourslang van je filter gaat door een droogkamer naar boven (wat normaal dus achterlangs zou gaan) en kun je dan d.m.v. een lilypipe, spraybar of iets anders terug in je aquarium laten komen. Dat zit dus weer bij je filter en heb je gewoon nodig. Ik vermoed dat je alleen de aanzuigkorf dus over hebt.
Bedankt voor de informatie, we gaan het zien!
 
De Oase bakken spreken me vooral aan door de techniek die erin verwerkt zit en het design. Vandaar dat mijn keuze is gevallen op een Oase Bak. IK zag vanmiddag de 300L in een filmpje.. misschien wordt het toch een groter model; moet de vriendin eerst overhalen aangezien het enkel mijn hobby is ;)

Zeker proberen!
 
Nog als toevoeging. Mocht je toch voor een ander filter kiezen, zorg dan wel dat het een filter is met ingebouwde verwarming of koop een losse in-line verwarming. Zou zonde zijn als je een staafverwarming in zo'n bak moet hangen. ;)
 
Bedankt ik ga naar een LFS en laat me ind maar goed voorlichten.

In Vlaardingen zit Aquarium Speciaalzaak Dessens, daar hebben ze een draaiende Oase Highline staan in combinatie met de Oase BioMaster filters.
Ik weet natuurlijk niet waar je woonachtig bent maar mocht het in de buurt zijn zou ik je aanraden daar even langs te gaan.
Een erg prettige winkel, en geen vraag is te gek/teveel!

Ik gebruik zelf ook de Oase spullen! Erg tevreden erover!
 

Terug
Bovenaan