Aquarium.of grote verlichting armatuur


B

Bushi

Guest
Hey,

Ben op zoek naar een grote 2dehands aquarium van toch wel tenminste 1m50 a 2m.

Nu hwb ik een 2m aquarium zien staan, maar deze is zonder verlichting. Iemand enig gedacht waar je led verlichting van die lengte.kunt vinden? Of een betaalbare aquarium van die lengte?
 
Daarvoor bestaat er Google. JBM, Daytime, Aquatlantis zijn een paar merken waarop je kan googelen.
 
Ah echt? Daar had ik nu wel aan gedacht. Maar aqualantis gaat tot maar tot 1m.

Dus kom ik eens horen op een aquarium forum.
 
Verder kan je nog eens onder het kopje verlichting, van deze site, kijken en daar door de topic's bladeren, wie weet staat er iets van je gading tussen. Maar wanneer je "aquarium led verlichting" intikt op google is er vast ook iets te zien.
 
Verlichting is best een gecompliceerd onderwerp. Er is voor elk budget wel wat te vinden maar, hoe minder je uitgeeft hoe minder mogelijkheden je hebt. Wat zijn de plannen voor je aquarium?

Je kunt uit China namelijk best leuke LED strips bestellen voor weinig, en die verlichten het aquarium meestal prima. Echter zal het spectrum niet al te best zijn voor een optimale plantengroei en ben je beperkt in wat je kunt laten groeien in je bak. Daarnaast zijn er ook wat duurdere, speciaal voor planten aquaria geschikte led balken zoals de eerder genoemde JMB verlichting, HVP Aqua en nog veel meer. Je kunt voor 100 euro klaar zijn of er duizenden euro's in steken. Net wat je wilt :)

Ook de hoogte van het aquarium (hoe ver moet die lamp door het water heen schijnen?) is belangrijk.
 
https://s.click.aliexpress.com/e/_dZdhVqn verlichting binnen 3 weken binnen, voor 2 meter zou je het best 2x 1 meter kunnen nemen of zelf bouwen met met een arduino , en programeerbare ledstrips, dan heb je de perfecte verlichting,computer gestuurd.
 

Terug
Bovenaan