Aquarium op z'n kop geleverd


Jippiejojo

Member
Lid geworden
9 juni 2020
Berichten
21
Leeftijd
43
Oké, ik heb er lang op moeten wachten (nou ja, 5 dagen) maar vandaag werd eindelijk mijn 80 cm aquarium bezorgd! In een doos, met knaloranje tape BREEKBAAR! FRAGILE!

Maar hoe krijg ik hem? Op z'n kop :oops: De hele doos was op z'n kop gezet. Ik hoopte nog dat alleen de oranje tape verkeerdom zat, maar nee, toen ik de doos openmaakte zag ik de onderkant van de doos van het aquarium en het piepschuim ter bescherming. Heel voorzichtig doos omgedraaid en opengemaakt. Bovenin de pakbon van de leverancier en helaas geen piepschuim ter bescherming. Waarschijnlijk dus fout gegaan bij PostNL. Kan daar zo van balen he. Staat er met koeienletters BREEKBAAR op, krijg je alsnog de doos op z'n kop.

Hoe groot is nu de kans dat er iets mis is met het aquarium? Wat kan ik nu het beste doen? Vullen en kijken of het niet ergens lekt? Of gelijk terugsturen?
 
het probleem is natuurlijk vooral hoe vul je zo'n aqaurium dat ondersteboven staat he.....:rolleyes:

het maakt geen fluit uit of een bak ondersteboven is vervoerd, niks aan het handje;)
 
Ik denk dat bij het transport men er niet altijd op let wat boven en onder is en zoals Tonio al zegt zal het weinig uitmaken denk ik.
 
Bedankt voor de geruststelling :) :)
 
Haha ik lig echt in een deuk! Voor de tweede keer het bericht gelezen en nog staan de tranen in mijn ogen, vooral door de reactie van akwarium natuurlijk.

Niks aan het handje zolang het glas niet gebarsten is kan een aquarium prima op z'n kop vervoerd worden. Bij een nieuw aquarium is het overigens altijd verstandig om de bak even op lekken te testen op een plek waar het weinig kwaad kan, buiten in de tuin of in de badkamer bijvoorbeeld. Zorg wel altijd voor een vlakke ondergrond. Terrastegels in de tuin zijn dat bijvoorbeeld niet!
 
Tnx Daniel! Ga ik doen, een keer vullen van tevoren.

Wat betreft het op z'n kop vervoeren: het leek mij vooral ook niet goed dat het gewicht van het aquarium de hele tijd op het plastic deksel zou leunen. Maar heb nu de doos open durven maken ;) en het deksel zit er schuin in. Gelukkig heeft Juwel alles wel goed verpakt in de doos :)
 
Mijn volglas aquarium (160x50x50) werdt in der tijd rechtop op 1 van de zijkanten geleverd :))

niks aan t handje, dus ga er niet van uit dat dit problemen meebrengt.
 
Als je de vissen maar niet ondersteboven meeneemt vanuit de LFS naar de nieuwe bak tegen die tijd. De planten kun je dan wel weer ondersteboven vervoeren, maakt niks uit. :juggle: :DD
 
Als je de vissen maar niet ondersteboven meeneemt vanuit de LFS naar de nieuwe bak tegen die tijd. De planten kun je dan wel weer ondersteboven vervoeren, maakt niks uit. :juggle: :DD
Gewoon zakje vullen met helium ipv met zuurstof en dan loslaten onderin het aquarium, stijgt vanzelf naar de bodem.
 
Als ze maar niet neerstijgen ipv opdalen!
 
Ik zie nu een compleet ingericht aquarium voor mij maar dan ondersteboven.
 
Ik zie nu een compleet ingericht aquarium voor mij maar dan ondersteboven.
Kan best een grappig effect geven hoor ;)

Screenshot_9.png

Bron
 
Joe, verkocht. Nu wil ik een 60 cm bakje bovenop mijn 100 cm bakje! :DD
 
Joe, verkocht. Nu wil ik een 60 cm bakje bovenop mijn 100 cm bakje! :DD
Oh...en vissen, die zijn dan ook wel leuk anders zit ik naar een bak water te staren..
 
Ik vraag me af hoe dat pakketje is vervoerd. Wielen in de lucht, krakend met het dak over het asfalt.:DD Chauffeur die in de bus hangt....:deal::oops::DD Liep de bezorger op zijn handen en het pakket gedragen in de voeten?
 
Laatst bewerkt:
ik zou van zoiets ondersteboven zijn;)
 

Terug
Bovenaan