Wat is er nieuw

aquarium reinigen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sillie
  • Startdatum Startdatum
MarcelK zei:
Kortom men ziet veel beren welke er niet zijn :d

snuD9m-60S0lIznKAYrD0XP3whET3Ek8.gif
 
JurgenD zei:
Peter74 zei:
JurgenD zei:
Stoom is nooit warmer dan 100�C
Pas op! En 100�C is bij 1 atmosfeer. Verder wordt water(damp) nooit warmer dan 100�C. Als dat wel gebeurt, dan wordt het stoom. Stoom is bij 1 atmosfeer dus altijd heter dan 100�C en bij hogere drukken ligt die minimum temperatuur nog hoger.

Bij drie bar is het ongeveer 120�C.

Je mist mijn punt: Stoom is juist altijd heter dan het kookpunt van water, nooit kouder 🙂. De kit / het glas worden dus juist wel aan veel hogere temperaturen blootgesteld als je stoom gebruikt.
 
Seabait zei:
Dat mag Patty 😉
Ik weet niet zeker of het gelijk schadelijk is maar normale kit is niet geschikt om aan hele hoge temperaturen blootgesteld te worden.
Snap ook dat je dat ding geen half uur op de naden gaat gebruiken maar lijkt me toch oppassen,zeker met oudere kitnaden.

oke helder ik begreep namelijk niet goed waarom maar had ook niet bij stil gestaan dat kit niet tegen hoge temperaturen kon
 
Nog ff wat verder onderzoek gedaan maar blijft een dilemma.
De meeste aquariumkitten van tegenwoordig moeten temperaturen tot 180 graden kunnen hebben volgens de fabrikanten dus dan zou het in principe eigenlijk geen kwaad kunnen.
Is natuurlijk wel zo dat kit van oudere bakken niet meer precies de eigenschappen heeft van nieuw.
Jurgen geeft al aan dat als de kit loslaat tijdens het stomen deze te oud is en vervangen moet worden maar misschien heeft het stomen dat proces wel versnelt met een paar jaar bv.
 
Seabait zei:
Nog ff wat verder onderzoek gedaan maar blijft een dilemma.
De meeste aquariumkitten van tegenwoordig moeten temperaturen tot 180 graden kunnen hebben volgens de fabrikanten dus dan zou het in principe eigenlijk geen kwaad kunnen.
Is natuurlijk wel zo dat kit van oudere bakken niet meer precies de eigenschappen heeft van nieuw.
Jurgen geeft al aan dat als de kit loslaat tijdens het stomen deze te oud is en vervangen moet worden maar misschien heeft het stomen dat proces wel versnelt met een paar jaar bv.

Je moet/kan het toch ook een beetje anders bekijken, kit op ramen krijgen buiten wat wind geen druk/trekkracht te verwerken.
Kit die gebruikt is om een aquarium te plakken krijgt veel meer druk/trekkracht te verwerken en hij mag er dan nog goed uitzien, het zou zomaar kunnen dat hij plots loslaat met alle gevolgen vandien.
 
Snap weer eens je reactie op mijn verhaal niet helemaal Luc.
Ik moet/kan het anders bekijken maar vervolgens zeg je eigenlijk precies hetzelfde maar dan met andere woorden wat ik bedoel met mijn slotbetoog... 😉
 
Seabait zei:
Snap weer eens je reactie op mijn verhaal niet helemaal Luc.
Ik moet/kan het anders bekijken maar vervolgens zeg je eigenlijk precies hetzelfde maar dan met andere woorden wat ik bedoel met mijn slotbetoog... 😉
😉 😉 😀
 
Seabait zei:
Snap weer eens je reactie op mijn verhaal niet helemaal Luc.
Ik moet/kan het anders bekijken maar vervolgens zeg je eigenlijk precies hetzelfde maar dan met andere woorden wat ik bedoel met mijn slotbetoog... 😉

Is dit nu zo moeilijk te lezen of te begrijpen, een quote is toch niet automatisch een correctie geven of zeggen dat het fout is?
Het is enkel een aanvulling op hetgeen jij gezegd hebt.
Of heb jij al aangegeven dat de druk van de siliconen bij een raam anders is dan bij een aquarium? 😉

Misschien kan dit iets verduidelijken 😛 😀

349589luc_0_82_398689_10151299532562225_838247326_n.jpg
 
luc zei:
Is dit nu zo moeilijk te lezen of te begrijpen, een quote is toch niet automatisch een correctie geven of zeggen dat het fout is?
Het is enkel een aanvulling op hetgeen jij gezegd hebt.
Of heb jij al aangegeven dat de druk van de siliconen bij een raam anders is dan bij een aquarium? 😉

Ik begrijp dat een reactie quoten niet hetzelfde is als zeggen dat het niet klopt idd maar jij zet eronder dat ik het anders moet/kan bekijken dus vandaar de verwarring.
Nee heb niet specifiek het verschil met een gewoon raam aangegeven maar lijkt me ook niet nodig aangezien ik het over aquariumkit heb.
Kitten ze in Belgi� de ramen van huizen met aquariumkit af dan? 😉
 
Zie je dat het ook tot 180 graden bestand is.
Hier in Nederland wordt eigenlijk alleen nog maar dubbelglas gebruikt en dat bevestigen ze dmv glaslatten dus komt er geen kit meer aan te pas.
 
Seabait zei:
Zie je dat het ook tot 180 graden bestand is.
Hier in Nederland wordt eigenlijk alleen nog maar dubbelglas gebruikt en dat bevestigen ze dmv glaslatten dus komt er geen kit meer aan te pas.

Links staat tot 150� en rechts tot 180�
Ik heb hun een mailtje gestuurd ivm of men met een gerust hart bv. een aquarium aan de binnenkant(zowel glas als kit)kan proper stomen.

Maar ook tussen dubbelglas zit toch kit, of ben ik zo abuis?
Ze geven dit ook aan " (dubbel)glasconstructies"
 
Links staat -50 dus laagste temperatuur en recht max.
Ja klopt idd tussen het glas zelf zit kit maar dacht dat we het over de bevestiging van het glas in een huis zelf hadden.
 
Seabait zei:
Links staat -50 dus laagste temperatuur en recht max.
Ja klopt idd tussen het glas zelf zit kit maar dacht dat we het over de bevestiging van het glas in een huis zelf hadden.

Links staat:Temperatuurbestendig van -50�C tot +150�C
Rechts staat:Temperatuurbestendigheid: Van -50�C tot +180�C

Maakt uiteindelijk toch niets uit?
Het feit is dat men deze kit kan gebruiken bij zowel gewoon ruiten te kitten als aquariumglas.
 
Ah nu zie ik het van de verschillende temperturen idd,sorry 😉
De kit van je link kan je idd ook voor normale ruiten gebruiken idd maar kan niet met specifiek aquariumkit.
 
De kit van jouw link kan je aquariums mee kitten maar is niet specifiek enkel voor aquaria.
Er zijn ook kitten speciaal voor aquaria die in principe dus niet geschikt zijn voor ruiten en bepaalde toepassingen zoals de kit van jouw link.

Beetje zoals: een vis kan zwemmen maar niet alles wat zwemt is een vis.
Snap je?
 
Seabait zei:
De kit van jouw link kan je aquariums mee kitten maar is niet specifiek enkel voor aquaria.
Er zijn ook kitten speciaal voor aquaria die in principe dus niet geschikt zijn voor ruiten en bepaalde toepassingen zoals de kit van jouw link.

Beetje zoals: een vis kan zwemmen maar niet alles wat zwemt is een vis.
Snap je?

Yes, nu wel 🙂
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan