Aquarium schoon filteren


60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Berichten
261
Hallo
Ik heb mijn nieuwe aquarium klaar de nieuwe achterwand zit er in.
Nu wil ik voordat ik hem laat indraaien eerst een week schoon filteren dus geen biologische opbouw.
Dus ik doe water erin en het filterzand als bodem bedekking erin en een paar nieuwe stukken hout die al een paar maanden in het water hebben gelegen.
Mijn vraag is nu moet ik filteren met een compleet gevuld filter of alleen een koolspons en evt.filterwatten ?
Ik heb twee binnenfilters van juwel.
 
Wat wil je er precies uitfilteren dan want doorgaans kun je prima vanaf de opstart normaal filteren.
 
Ik zie het nut ook niet zo in.
 
Nou ik dacht je gebruikt kit om alles af te kitten en heb epoxy hars gebruikt zitten daar dan geen stoffen in die
je niet in een compleet filter wilt hebben.
Als ik nu dat voor filteren niet doe kan ik dan nu het filter compleet inrichten en de planten erin doen en
dan beginnen met het indraaien ?
Moet ik de koolspons eruit laten ?
 
Die eerst maar met kool.
Baat het niet, dan schaad het niet.
Scheelt je dan 1 dag.
 
Dat filteren over kool is pas nodig als je de droogtijd van zowel kit als epoxy niet hebt aan gehouden anders is een paar keer spoelen ruim voldoende.
 
Ja, en. wat maakt dat nou uit.
Als hij er nou vrede mee heeft.
 
Nou ik dacht je gebruikt kit om alles af te kitten en heb epoxy hars gebruikt zitten daar dan geen stoffen in die
je niet in een compleet filter wilt hebben.
Op zich is je gedachtegang goed, maar zoals Flipper al zegt: als het goed heeft gedroogd volstaat een paar keer spoelen.
En anders gewoon opstarten met alles erop en eraan, en de kool laat je dan een paar dagen meedraaien, wat Bertus ook aangeeft
 
Geen probleem van maken. Doe wat je goed dunkt.
 
oké ga hem gewoon opstarten met alles er in behalve de vissen die komen erin als
de waterwaardes goed zijn.
Bedankt
 

Terug
Bovenaan