Wat is er nieuw

aquarium sinds kort schimmel???

• Onderwerp starter Onderwerp starter jaspersaquarium
  • Startdatum Startdatum
J

jaspersaquarium

Guest
Ik heb mijn aquarium sinds kort , heb goede bacteri�n toegevoegd nadat ik vroeg wat een witte waas was , hebben ze me dit voorgelegd. . Dus zo gezegd zo gedaan , heb er wat in gegooid en de volgende dag was mijn witte waas weg maar nu heb ik soort van schimmel ofzo op plantjes ??? Zie foti
IX8DPTtS77Gd5TYQbnlKoVPjqd5yYtT_.jpeg

Groeten jasper

Kan door de foto komen maar is nu toch nog steeds een waas in het water?
Zo aan de steen te zien denk ik dat je 'schimmel' stof is van de bodembedekking wat gebakken kleikorrels zijn.
Bedoel je met sinds kort dat de bak enkele dagen staat toevallig?

Ik denk dat John hier een punt heeft. Mij lijkt het ook meer stof van de bodem.
Heb je anders een duidelijke foto waar de aanslag goed op is te zien?? Als de bak net draait dan zouden wat snelgroeiers kunnen helpen bij de opstart zoals Waterpest of Hoornblad.

Jep , bak staat enkele dagen , zal ff fototje bij posten het zit ook op de ramen.

Nou stinkt de bak ook maar dit licht volgens mij aan de filter , heb nu een nieuwe besteld de eheim biopower 200.

bCQ0JjXwbUUsV6dySwUzdqZAiKnMwaJ2.jpeg

Vorige foto was verkeerd , sorry.

Een filter die erg stinkt?? Is hij wel regelmatig schoon gemaakt dan?? En is de doorstroming wel goed van de oude filter?

Ik denk echt dat het met die bodem stof is wat daarvan afkomt en dat wil ook wel eens op de ramen gaan zitten.
Dan moet je de ramen even met een magneet doen of met een prop watten.

Voorlopig heel goed de waterwaarden in de gaten houden Jasper,want je bak moet weer helemaal in balans komen en gaat samen met pieken van schadelijke stoffen voor de vissen.

Heb ook het idee dat de maanvissen en clownbotia veel te groot voor je bak gaan worden maar ik weet de maat van je aquarium natuurlijk niet precies.

80x35x40 ,

Hmm bodem is bruine stof geen witte ..

Ja dan is die bak niet geschikt voor de maanvissen en de Botia s hoor. Dan moet je aan minimaal 1.20 zeker denken.
Ik dacht al wel dat het bruine stof van de bodem zou zijn. Ik neem aan dat je dit bedoeld namelijk.

jaspersaquarium zei:
Hmm bodem is bruine stof geen witte ..

Als je iets duidelijker bent is het wat makkelijker helpen,dacht net als John ook dat je de bruine aanslag wat je omschrijft als soort van schimmel ofzo op de plantjes bedoelde.

Maanvissen in 80 cm??? Dat is wel een beetje zielig....

Kan het ook de poep van je vissen zijn die oplost in het water en door de filter niet goed gefilterd wordt en dat je iets te wijzig plantjes hebt die ook nog een deel van de poep kunnen opnemen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan