Wat is er nieuw

aquarium staat niet waterpas

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wouter071
  • Startdatum Startdatum
W

Wouter071

Guest
Mijn aquarium helt bijna een cm over naar voren, hoe kan ik dit het beste verhelpen? het water enzo zit er helaas al in...
Het is een juwel vision 180 liter.
Groet, Wouter

foto zou meer laten zien.

Staat ie op een kast, een frame. originele kast? Wat is er scheef, de kast, vloer?

Kun je er aan de voorkant iets onder zetten bij het "optillen" door 2-3 mensen. Een

latje bv, of wat spietjes? I cm is best veel.

anders denk ik toch % water eruit en dan bovenstaande.

laat hem 2/3 leeg lopen.
En domp hem voor op.
Neem halve wasknijpers,en schuif die onder de staanders.
Door steeds een beetje te doen,zit je dan zo op 1 cm.

Staat hij soms op vloer bedekking? met een spanlat?

Hij helt 1,2 cm over naar voren omdat de vloer aan de achterkant 1,2 cm hoger is.
Hij staat op de bijbehorende juwel kast. Gewoon 2/3 leeg laten lopen en onder de twee voorste poten een houten plankje van 1cm dik doen?

Iemand nog tips wat voor hout of waar te kopen? alvast bedankt voor de reacties 🙂

Hij staat dus aan de achterkant op een plintje?

zou je em dan niet gewoon wat vooruit zetten?

Of gewoon aan de voorkant, en eventueel in het midden ook een plintje eronder en klaar.

Stel ,de kast is 40 cm breed. en dan 1.2 cm?

Is het dan een oud huis?
2/3 leeg ,ja.
Ja, anders krijg je nooit de bak omhoog.
En, hou dan de 1 cm plaatjes groter dan het pootje.
Zeg 2 stukjes multiplex. dat scheurt niet.

Heb eigenlijk nog nooit pootjes gezien,onder juwel.
Of bedoel je de zijwanden?

Nee hij staat op tapijt, wat er onder ligt weet ik niet, maar somehow staat helt de bak 1,2 cm naar voren.
Ja het is een oud huis.
En hou dan 1cm plaatjes groter dan dan het pootje?
Het zijn 4 ronden zwarte pootjes of zijwanden weet niet precies hoe je het noemt!

Maar als ik dus morgen bij de gamma 2 plaatjes multiplex van 6 bij 6 cm halen van 1 cm dik is het probleem opgelost?

Met vloer bedekking werden spanlatten langs het plint gemaakt.
Daardoor is het daar dikker.
Ja,of houten onderzetters.
Zijn ook rond.

En,als het de vloer zelf niet is,inderdaad 2 cm naar voren.
Schuift hij van het latje af.

VOEL eens naast de kast,of het zo is.voor het plint.

Wouter071 zei:
Nee hij staat op tapijt, wat er onder ligt weet ik niet, maar somehow staat helt de bak 1,2 cm naar voren.
Ja het is een oud huis.
En hou dan 1cm plaatjes groter dan dan het pootje?
Het zijn 4 ronden zwarte pootjes of zijwanden weet niet precies hoe je het noemt!

Maar als ik dus morgen bij de gamma 2 plaatjes multiplex van 6 bij 6 cm halen van 1 cm dik is het probleem opgelost?

zitten volgens tekeningen van juwel zelf 8 pootjes onder jouw kast
4 aan de voorzijde en 4 achter
zou je wel aanraden om de kast evenredig waterpas te zetten
dus geen 2 plaatjes maar 4 plaatjes meenemen
en deze dus ook onder de midden poten te doen anders loop je kans dat de bak knakt

mvg

jaap

Zo bijdehand is hij toch zelf wel? nou?
Maar als ik dus morgen bij de gamma 2 plaatjes multiplex???
4 dus.

tja bertus als hij begint met (Hij staat op de bijbehorende juwel kast. Gewoon 2/3 leeg laten lopen en onder de twee voorste poten een houten plankje van 1cm dik doen?)
ga ik maar uit van het ergste 😉

groetjes

jaap

Heel erg bedankt voor de tips. heb er dan twee gemist denk ik haha zal als ik zo thuis ben even kijken. Wat stel jij voor dan flipper?

Dat,als jij 4 pootjes voor heb,onder alle 4 moet doen.

En geen 2 pootjes.
Spraakverwarring alom.

Oke zijn er nog houtsoorten of bepaalde planken die ik moet vermijden?
Heel erg bedankt trouwens voor de snelle reacties en rustige uitleg elke keer Bertus!

Iemand een idee hoe ik het, het beste kan oplossen er zitten inderdaad 8 potjes op die niet in een rechte lijn zitten aan de voor en achterkant wat er voor zorgt dat als ik er een plank onder zou zetten bij de voorste 4 het aquarium alsnog niet recht zal staan?

Je doet het toch niet onder de achterste 4?

Blijft hij nog scheef staan.
Alleen aan de voorzijde.

Neem multiplex ,zaag 4 4kantjes.
randjes af schuren,en er onder schuiven.

Laat het geheel eens zien,i,v.m opdompen.
Moet dan in eens in geheel omhoog,he de voorkant.

O,heb hem al gezien. Deze.
JUWEL� Aquarium | Vision 180 black

Vision 180 black - ... Vision Line. Prev. Vision 180 Vision 260 Vision 450. Next.
You are here: Vision Line; Vision 180. Vision 180. Experience the aquarium ...
www.juwel-aquarium.de/en/.../Vision-Lin ... black.html

Kan mij niet voorstellen,dat hij 1.2 cm voor over staat.
Duvelt hij haast om.

Dan zeg ik, Haal heel de bak er af.
Haal de achterste 4 los,en schroef de 4 rondjes 3-4 cm naar voren.

Komt dat hij op de spijkerlat staat.latje met schuine spijkers,waar de vloerbedekking op strak getrokken werd.

Vastzetten op spijkerlatten langs de randen van de kamer. Deze latten worden op hun beurt op de vloer gelijmd of gespijkerd. De spijkerlatten staan iets van de kant af, zodat de tapijtrand met speciaal gereedschap om de spijkerlatten heen en tussen de plinten en spijkerlat geduwd kan worden.Op dat moment spant men het tapijt iets met een spanner. Daarom noemt men deze methode ook wel spannen.

Heb je al gekeken of ie op een spanlat staat zoals eerder door bertus voorgesteld?

Oud huis of niet maar een vloer die op 50 cm 1,2 cm helt is vrij onwaarschijnlijk.

Als je een kamer hebt van 4 meter en dit zet door is het verschil tussen begin en

einde kamer een 10 cm in hoogte? Lijkt me echt niet de oorzaak hier.

Waarschijnlijk staat ie op een lat, haal je em wat van de muur af en ben je klaar.

Zo niet onder de voorste 4 poten zoals Mr. B al aangaf vierkantjes aan hout plaatsen.

hahahaha,was nog aan het zoeken,en tikken.
Zal inderdaad een spijkerlat zijn.

Heb mijn rio 400 opgehoogd met plastiek lamellen. Heb deze op maat geknipt en gaat prima. Voordeel is dat deze tegen water kunnen en dus niet gaan rotten. Vrouwlief kuist graag met nat 😉

Als hij op een tapijt staat dan is het natuurlijk iets anders. Was maar een tip die ik gaf. Iedere lfs gaf de raad om niet met hout te werken, de pootjes onder ori juwel kast zijn toch ook niet van hout..

Mijn Lido stond vorige week bij het plaatsen ook 1cm voorover dankzij de vloer. Houten vloer in een puder huis ('56 in dit geval) wil wel eens aardig scheef zijn. Ik heb met een 6 cm gatenzaag een paar rondjes gezaagd en die onder de voorste pootjes gelegd, problem solved. Qua hout heb ik gekozen voor hardhout multiplex. Voornamelijk omdat ik het nog had liggen, maar het heeft als voordeel dat het vrijwel niet vervormd en het geen problemen geeft als er eens wat water op komt. Ik zou even kijken hoeveel je nodig hebt aan dikte (denk aan het meegeven van het tapijt) en dan er een paar rondjes onder maken. Staat veel netter dan vierkantjes.

Bedankt allemaal voor de tips, mede dankzij jullie staat het aquarium waterpas!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan