Wat is er nieuw

Aquarium stelling zelfbouw

• Onderwerp starter Onderwerp starter jelmerh
  • Startdatum Startdatum
J

jelmerh

Guest
Hey leden,

Wilde even een paar foto's delen van mijn aquarium stelling in opbouw 😀

Aquaria laten maken bij een speciaal aquarium bouw bedrijf, heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad. Eerst waren de bakken 40 diep gemaakt, terwijl ik 45 diep had besteld.

2 weken later stonden de 45 diep bakken klaar, vandaag opgehaald!
Helaas vind ik het resultaat een beetje betreurend, voor mijn gevoel een beetje afgeraffeld om de extra kosten zo laag mogelijk te houden..

Nu vroeg ik mij af of dit normaal is al deze kitresten en een aantal stabbalisator stroken die niet zijn afgeslepen? en op sommige plekken waar het glas gewoon 3-4mm te hoog of te laag zit?

Voor mijn gevoel had ik dit zelf beter kunnen kitten.. Of is dit gebruikelijk? overal zitten kit vlekken die verwijderd moeten worden voordat ik een folie erop kan plakken..

Maar nu het belangrijkste!
wat denken jullie van de stelling, zal deze sterk genoeg zijn? Morgen nog wat beugels onder de balkjes schroeven voor de veiligheid!

Ik zie veel mensen de gamma stellingen gebruiken, dan heb ik toch echt mijn twijfels, dat heb ik nu al! ze wegen aardig wat die 100 x 45 x 35 bakken

e034c91a5ac5f12f284efa66aca72ff5.jpg

826896a78a5f5863f3c2793228b9c96e.jpg

1c892982c91e2ff4ceeca805e01633dd.jpg

e3e34a799314d8fa9075ec0cd36e4a69.jpg

Eerst en vooral, ik zou eerst deze bakken gevuld hebben op de grond met bv. keukenpapier of kranten eronder, dit om te kijken of ze niet lekken.
Want laat ons eerlijk zijn, ik heb nooit zo'n geklooi gezien ivm hoe deze zijn gemaakt.
Ik had ze in eerste instantie laten staan bij de maker.

Wat je stelling betreft, persoonlijk vind ik deze wat te link voor het gewicht dat er moet opkomen, misschien ben ik wel te voorzichtig 🙂
de dwarsbalkjes zitten maar vast dmv 2 houtvijzen.
De stelling staat gevaarlijk ivm scharen.

Wat betreft je bakken ziet dat er echt uit als enorm prutswerk,snap echt niet dat je dat mee naar huis hebt genomen om eerlijk te zijn.
Zal vast door de foto komen dat het net lijkt dat de stelling bovenaan verder uit elkaar staat of niet?

Seabait zei:
Wat betreft je bakken ziet dat er echt uit als enorm prutswerk,snap echt niet dat je dat mee naar huis hebt genomen om eerlijk te zijn.
Zal vast door de foto komen dat het net lijkt dat de stelling bovenaan verder uit elkaar staat of niet?

beide bedankt voor een antwoordt! 😀

Omdat ik het in eerste instantie daar niet kon controleren, er zat zwart plastic omheen, en ging er vanuit dat het goed was. Ik zou dit bedrijf ook echt niet aanraden..

Een werknemer vertelde mij dat iedereen bij het bedrijf mij een lastige klant vond, toen ik 2 dagen voor aflevering vroeg wanneer de aquariums klaar stonden. Toen bleek het nog 2 weken te duren, Heb ze vriendelijk verteld dat ik het niet netjes vond om mij hier niet over te informeren. Toen bleek dat ze klaarstonden, was het ook nog eens de verkeerde maat. Ze zagen er toen wel netjes uit wat ik mij kan herinneren.

Wat betreft de stelling, die is nog niet klaar hoor! En het lijkt inderdaad of hij boven uitloopt. Dit is zeker niet het geval, lijkt alleen heel erg op de foto.

Ik wil overal nog beugels onder zetten, en bovenop komen ook nog houten balkjes. Hij staat ook aan de muur vast, dus kan niet echt een kant op. Wat zouden jullie nog toevoegen aan de stelling zodat deze sterker wordt en de draagkracht kan houden?

De aquariums heb ik nu al eenmaal. ik ga ze zondag afvullen. Het is een professioneel bedrijf, ik neem aan dat als ze lekken ze dit gaan verhelpen. Het kit vind ik er zelf ook uitzien alsof een 5 jarige aan de slag is gegaan. Maargoed, ik heb ze eindelijk.. na 1,5maand verder. snij de bonken kitresten zelf wel weg..

Geen stijl hoor van ze.
Bij de tweede foto zijn duidelijk luchtbellen in de kitrand te zien,hopelijk is dat niet op meerder plekken het geval want dan zijn overtollige kitdotten echt je minste zorg.

Seabait zei:
Geen stijl hoor van ze.
Bij de tweede foto zijn duidelijk luchtbellen in de kitrand te zien,hopelijk is dat niet op meerder plekken het geval want dan zijn overtollige kitdotten echt je minste zorg.

Nee dat zijn geen luchtbellen, zat ik ook al te kijken, glas is daar licht beschadigd bij het snijden. Hebben ze wel opgevuld met kit.

Wat ik echt niet kan begrijpen, is dat ze het zo opleveren. Ben ook van plan maandag een mailtje te sturen.. Ik snap dat de verdeelde bak lastig te kitten is. Maar is dit dan re�el om het zo op te leveren?

het is avond en de flitser pakt alles, dat is wel zo. zonder flits valt alles minder op

6ef3404be850aebdf04c599a3bc75014.jpg

...
Ik zie veel mensen de gamma stellingen gebruiken, dan heb ik toch echt mijn twijfels, dat heb ik nu al! ze wegen aardig wat die 100 x 45 x 35 bakken

Ik heb niet anders. klop je zo in elkaar. Alleen ,zijn 92 cm.

En dat voor 43 euro. o, duurder geworden.

Dan deze.
Opbergrekken kopen? Stevig opbergrek & stellingkast | Praxis

Opbergrekken en stellingkasten van goede kwaliteit vind je bij Praxis. Kies uit een breed assortiment. Bestel jouw opbergrek of stellingkast direct online.
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... /.../l290/

jelmerh zei:
Seabait zei:
Geen stijl hoor van ze.

Nee dat zijn geen luchtbellen, zat ik ook al te kijken, glas is daar licht beschadigd bij het snijden. Hebben ze wel opgevuld met kit.

Wat ik echt niet kan begrijpen, is dat ze het zo opleveren. Ben ook van plan maandag een mailtje te sturen.. Ik snap dat de verdeelde bak lastig te kitten is. Maar is dit dan re�el om het zo op te leveren?

Trekt op niets dat ze deze zo meegeven,
licht beschadigd bij het snijden
deze zouden ze nooit of nooit hebben mogen meegeven, onvoorstelbaar, dit is echt door een eerste klas kluns gebeurd.
Moest ik van jou zijn, ik nam de bakken in de wagen en zou ze daar terug afzetten, met een aangetekende brief erbij dat dit niet je verwachtingen waren.
Dan had je het al veel beter zelf gedaan, nu is het precies gebeurd door iemand die dit nog nooit heeft gedaan.

Die bakken kunnen zo echt niet!

Ik heb een week geleden 6 bakjes tweede hands gekocht. Die waren ook speciaal gemaakt. Alles 6mm glas en zagen er echt prima uit. Ook her en der een heel klein plekje dat de kit niet super straks was, maar compleet niet in de buurt van jou bakken!
Als ik jou was zou ik inderdaad beginnen met een mail, met foto's en aangeven dat je verwacht dat ze contact opnemen. Leesbevestiging aanvinken... Dan eerst kijken waar zij mee komen, anders terug gaan en eens goed praten met de baas!

De stelling ziet er ok uit. Alleen vraag ik me af waarom je maar 2 balken hebt gebruikt onder de platen waar het aquarium op komt? Ik ben vandaag begonnen met het in elkaar klussen van een stelling en heb gekozen voor 4,4x4,4 balkjes, maar wel 3 per "verdieping". Die rusten bij mij op de dwars balkjes tussen de staanders, ipv er tegen aan geschroefd. Inderdaad ga ik ook nog als extra haakse hoekjes gebruiken.

Welk hout heb jij gebruikt voor de planken? Ziet er een beetje uit als spaanplaat oid. Dat is toch behoorlijk kwetsbaar met water?

Ik hoop van harte dat er wat aan die bakken gedaan gaat worden. Zo niet, dan misschien allemaal slechte kritieken geven op hun site...lol!

ik zou ook terug gaan, belachelijk gewoon. Het is toch geen garantie tot de voordeur, je hebt ten alletijde recht om je aankoop binnen 2 weken te retouneren of te ruilen.

Bedankt voor de reacties, dan weet ik zeker dat het niet aan mij ligt dat het niet zo hoort.

Ik heb ze een mail gestuurd, ze zitten hier in de buurt. Maar ik laat het er zeker niet bij zitten, Ze zien er nog wel zo professioneel uit op hun website met de foto's etc.. en het machine gesneden glas.. met de hand krijg je het nooit zo mooi afgewerkt, maar als het kitwerk pruts is heb je ook niks aan de aquariums helaas

De stelling rust trouwens op 4 balkjes, 2 dwars en 2 in de lengte ( 1 in het midden en 1 achter ) anders wordt de ruimte om de deurtjes te gebruiken te klein als ik de middelste balk naar voren plaats.

De balkjes zijn gewoon 44 x 67, ik zet er nog eentje bij in het midden voor de zekerheid. stelling komt wel goed. Nu de bakken nog.

Een aquarium heeft gewoon een scheurtje op de hoek, en ik ben er vrijwel zeker van dat hij er zo in is gekit. Papier op de onderkant zit helemaal vastgekit, lijkt mij ook niet heel netjes om het zo af te leveren.

Zodra er een update is laat ik wat weten!

vandaag een mail terug gekregen , het kan zijn gebeurd tijdens het transport wordt er gezegd.

erg vreemd hij heeft ze zelf meegeholpen met inladen , als het niet veilig genoeg was waarom zeggen ze dat dan niet ??

tussen elke bak stond een karton van 5cm dik. ik heb zelfs nog gezegd dat ik 2 x kon rijden het was maar een afstand van 5km.

maar goed. ik geloof er niks van, de scheur zit op de sterkste plek van de bak.. we gaan kijken naar een oplossing morgen. maar laat het er ook zeker niet bij zitten..
het is hun naam die erboven hangt

klopt het dat die hoeken van de aquarium amper gekit worden ? maar alleen maar tussen de platen in ?

jelmerh zei:
klopt het dat die hoeken van de aquarium amper gekit worden ? maar alleen maar tussen de platen in ?

Nee hoor, die worden net als de rest gekit, de kit in de hoeken moet mooi aan elkaar aansluiten.

Vandaag nog de stelling verstevigd. Morgen de eerst bak in laten draaien! en de overige bakken voorzien van blauw plastic.

De bak met scheurtje wordt opnieuw gemaakt. De bakken zijn arm afgekit,soms niet overal even netjes maar het is mij geheel uitgelegd. Ik ga de bakken dan ook gewoon gebruiken!

Mogelijk is er een admin die deze pagina kan verwijderen of wat wil opschonen betreft de bovenstaande posts 😀

Zou nu zeker wel sterk genoeg moeten zijn!
3f2a7359ffca3aa3463df5378e95848d.jpg

69bcdb648f842e69eacfca7d33d5e8a7.jpg

Zu voor toch ook een balkje zetten.
Spaanplaat gaat ook door zakken, op de lange duur.

jelmerh zei:
De bakken zijn arm afgekit,soms niet overal even netjes maar het is mij geheel uitgelegd.

Zal wel aan mij liggen 🙂
maar wat moet ik hieronder verstaan?

luc zei:
jelmerh zei:
De bakken zijn arm afgekit,soms niet overal even netjes maar het is mij geheel uitgelegd.

Zal wel aan mij liggen 🙂
maar wat moet ik hieronder verstaan?

dat het glas dik genoeg is om arm afgekit te worden.. als je medicijnen gaat gebruiken in een kweekbak met veel transparante kit dan slaat deze blauw uit..
Als ik zwarte kit had gekozen dan had ik gewoon een dikke kitlaag binnenin kunnen hebben.

ik heb ondertussen al verschillende bakken bekeken, zelfs die van mijn vriendin die al 2 jaar staat is zo gekit, en deze komt van een andere aquarium bouwer

wat betreft de stelling de balk die lijkt in het midden te zitten maar dat is niet het grval. hij zit maar 12cm van de voorkant. heb ook wat ruimte nodig om bij de aquariums te komen. ik kan ze dus niet naar voren plaatsen.

de spaanplaat zit er enkel om de druk te verdelen. dient ook zeker niet om op te rusten.

Zodra de stelling af is op de laatste bak na dan, zal ik een foto posten

dat het glas dik genoeg is om arm afgekit te worden.. als je medicijnen gaat gebruiken in een kweekbak met veel transparante kit dan slaat deze blauw uit..
Als ik zwarte kit had gekozen dan had ik gewoon een dikke kitlaag binnenin kunnen hebben.

En dat is hun uitleg?
Ik begrijp nog altijd niet wat ze bedoelen met "arm afgekit"
En dan die uitleg ivm "als je ooit medicijnen" 😀
komaan zeg, de foto's zeggen toch genoeg, deze kregen ze onmiddellijk terug.

Ik zal je ��n ding zetten, ze zetten je ongelooflijk in de zeik als je dat allemaal geloofd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan