Aquarium stenen


J

J.H.

Guest
Bij de verkoop van een groepje guppen is er interesse in mijn aquariumstenen. Ik vertel dat ik er nog meer heb dan in mijn huidige aquarium kunnen.

Nu is de vraag, wat is nu nog een realistische prijs voor deze stenen?
(Het gaat om 3 stenen die van 2 kanten op de foto gezet zijn)

E3634BC6-337C-413F-A034-732AF8C42352.png
E7424382-0FC7-42CA-A71F-DE284DB3A748.png
 
Geen idee welke prijs je zou kunnen vragen. Weet alleen dat ze er nogal vervaarlijk uitzien, in een scapebak met garnalen geen probleem, maar in een bak met visjes die zich in en onder stenen willen verbergen, lijkt me dat een tricky gebeuren. Stenen lijken erg scherpe kanten te hebben!
 
Je moet niet denken dat dit veel oplevert volgens mij want dit steen is niet zo duur en ik zou zeggen een paar euro is al heel mooi. Het is vaak ook maar net wat men ervoor overheeft.
Je moet er net een liefhebber voor vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat me ook niet zozeer om de vetpot, alswel dat we allebei geen idee hebben wat een redelijke prijs is. Ik zal ze eens wegen!
 
Lijkt lavasteen? Dat is niet heel erg geschikt voor de meeste vissen ben ik bang. Te scherp. Voordeel is wel dat er geen kalk inzit :)
 
Lijkt lavasteen? Dat is niet heel erg geschikt voor de meeste vissen ben ik bang. Te scherp. Voordeel is wel dat er geen kalk inzit :)
Nee is geen lavasteen, dit is drakensteen, word veel door scapers gebruikt
 
Tja, ik persoonlijk zou ze weggeven aan iemand die er blij van wordt .
 
Lavasteen herken ik er niet in, drakensteen vind ik het te grillig/bobbelig voor.

maarja... wat het dan wel is.
 
Ik ben geen expert maar het lijkt mij geen lavasteen of drakensteen. Het doet mij erg denken aan pukani rock, een steensoort dat vaak in zeewaterbakken wordt gebruikt. Als dat zo is kan dat wel 3 euro per kilo opleveren.
Veldhuis had het op voorraad en er was niet echt aangegeven dat het voor zoutwater bedoeld was, dus misschien heeft TS die daarom voor zoetwater gebruikt?

Edit: Even een foto van pukani:
pukani-dry-live-rock-75lbs-22961008.jpg
 
Nee, geen lavasteen, ik vond het er wel op lijken, maar dat is het inderdaad niet. Maar drakensteen is het denk ik ook niet, dat heeft toch van die scheermesranden? Da's ook niet zo handig voor de meeste bakken, tenzij je je vis wilt fileren :)

Dat Pukani heeft er wél veel van weg, vind ik. De kleur klopt niet, maar dat kan goed komen doordat het in een aquarium heeft gelegen natuurlijk :)
 
Dat Pukani heeft er wél veel van weg, vind ik. De kleur klopt niet, maar dat kan goed komen doordat het in een aquarium heeft gelegen natuurlijk :)
Na gebruik wordt het inderdaad bruin, komt denk ik omdat het zo poreus is dat het van alles vasthoudt. Voordat ze opnieuw worden gebruikt worden ze meestal een aantal dagen in een bleekoplossing gezet, dan worden ze weer spierwit.
 
maar dat drakensteen wat in veel scape bakken zit is niet geschikt voor aquaria..begrihp ik dat nu goed? :rolleyes:
 

Ik heb deze in een nano gehad maar je moet de stenen heel goed afspuiten en borstelen want er komt veel troep vanaf.
 
Nee is geen lavasteen, dit is drakensteen, word veel door scapers gebruikt
Ik heb toevallig gisteren wat stenen bekeken in een tuincentrum en ik zou ook denken dat dit spaghetti steen is. Drakensteen is het zeker niet.

maar dat drakensteen wat in veel scape bakken zit is niet geschikt voor aquaria..begrihp ik dat nu goed? :rolleyes:
Waarom denk je dat het niet geschikt is om te gebruiken? Want ondanks de soms scherpe randen is het volgens mij hartstikke geschikt. :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan