Aquarium systems LED

F

fish lover

Guest
Ik heb in mijn 2e hands gekochten aqua LED verlichting zitten van dit merk is daar iemand bekend mee ?
Aquarium Systems ? het zijn van die nep TL buizen met leds.
is dit beetje goed ? of net niet?
 
Ik heb in mijn 2e hands gekochten aqua LED verlichting zitten van dit merk is daar iemand bekend mee ?
Aquarium Systems ? het zijn van die nep TL buizen met leds.
is dit beetje goed ? of net niet?

Zelf zou ik nooit zoiets kopen. Er wordt nergens vertelt welke en hoeveel leds er gebruikt zijn per lengte. Ook geen lichtopbrengst aanduiding. Wel dat bijvoorbeeld een 850 mm. buis 12 Watt trekt. Dat wekt bij mij geen hoge verwachtingen op. Daar waar vaak voor led buizen met lengtes van 60 cm, 90 cm en bijvoorbeeld 120 cm. gewerkt wordt, voor overigens een fractie van de prijs dan de buizen van jouw merk, zie ik hier weer van die vreemde lengtes zoals een merk als Juwel ook vaak doet. Ze passen alleen hierin. Zelf heb ik geen ervaring met dit merk, dat moet wel gezegd worden.
 
Ik heb in mijn 2e hands gekochten aqua LED verlichting zitten van dit merk is daar iemand bekend mee ?
Aquarium Systems ? het zijn van die nep TL buizen met leds.
is dit beetje goed ? of net niet?
Hangt er ook van af wat je ermee wilt doen denk ik.
Een mooie bak met planten stelt weer andere eisen qua verlichting dan b.v een hillstream of een een bak met stenen en vissen.
 
Heb je er anders wat foto's van?


Ik kan er foto van maken natuurlijk :).
Was niet van plan het te houden. ik ben opzoek naar een goed LED systeem die ik kan besturen met mijn TC420.
Het is de bedoeling om een mooi ZA biothoop gerichte bak te krijgen. Met de mooi vloeiende verlichting die led bied.
 
Ik kan er foto van maken natuurlijk :).
Was niet van plan het te houden. ik ben opzoek naar een goed LED systeem die ik kan besturen met mijn TC420.
Het is de bedoeling om een mooi ZA biothoop gerichte bak te krijgen. Met de mooi vloeiende verlichting die led bied.


Hierbij foto's
IMG_20170916_181240140.jpg
IMG_20170916_181225324.jpg
IMG_20170916_181240140.jpg
 
Wel netjes met durso in de overloop

Maar bedoelde meer van de individuele leds.
Maar denk wel dat het 5050smd ledjes zijn

Weet niet of je voor een heldere bak met planten wil of een grote bak thee?
 
ik zal straks is kijken of ik een foto kan maken daar van.. ik hoef geen mega plantenbak meer takken en stenen met planten er tussendoor.
 
Wel netjes met durso in de overloop

Maar bedoelde meer van de individuele leds.
Maar denk wel dat het 5050smd ledjes zijn

Weet niet of je voor een heldere bak met planten wil of een grote bak thee?
Dat denk ik ook, vandaar dat mijn verwachtingen niet al te hoog zijn aangaande de kwaliteit.
 
Mijn idee was niet om het te houden ik was gewoon benieuwd. Verder zoek ik naar een goed systeem voor mijn bak.

ik heb een paar opties zover bekeken.

LED stripkoning:. heb zelf jaren geleden 2 stripjes gekocht voor het effect en extra verlichting naast me T5 doen het nog steeds.

JMB : Geen idee maar me tc420 schijnt niet helemaal lekker te werken samen.

HVP: kan je ook de extra sterke nemen 3w? voor de rest smd ? kan wel op mijn TC420.

Daytime Matrix: niet bekend mee systeem ziet er goed uit.

iemand anders nog meer opties of advies ?
 
Bridgelux strips als je handig bent...

Maar JMB en een tc420 gaan prima samen, je moet alleen je TC420 aanpassen ;)

Hvp heeft voor zover ik weet geen powerleds enkel SMD leds
 
Bridgelux strips als je handig bent...

Maar JMB en een tc420 gaan prima samen, je moet alleen je TC420 aanpassen ;)

Hvp heeft voor zover ik weet geen powerleds enkel SMD leds

Bridgluxe ken ik niet maar echt handig met electra / solderen ben ik niet.

HVP zegt op de site 3w leds te verkopen. En bij JMB lees je dat ze de tc420 gaat piepen. Wat bedoel je met ombouwen?
 
Bridgluxe ken ik niet maar echt handig met electra / solderen ben ik niet.

HVP zegt op de site 3w leds te verkopen. En bij JMB lees je dat ze de tc420 gaat piepen. Wat bedoel je met ombouwen?
Sommige JMB balken hebben "ingebouwde" drivers en worden op een andere manier aangestuurd. De TC 420 doet dit op de min kabel. Ze, de JMB balken, blijken dan wel weer ideaal als je ze met een Arduino wilt aansturen.
 
@sschot heeft dit gedaan, kwestie van open schroeven en 1 draadje solderen

Net ff gekeken bij hvp maar de powerleds lijken op de foto's meer op pauperleds
 
@sschot heeft dit gedaan, kwestie van open schroeven en 1 draadje solderen

Net ff gekeken bij hvp maar de powerleds lijken op de foto's meer op pauperleds
Ze claimen overigens bij de sets powerled wel 100 lumen per watt. Daar is de prijs dan ook naar. Voor een vergelijkbare prijs heb je JMB.... Nou dan weet ik het wel.
 
Mijn idee was niet om het te houden ik was gewoon benieuwd. Verder zoek ik naar een goed systeem voor mijn bak.

ik heb een paar opties zover bekeken.

LED stripkoning:. heb zelf jaren geleden 2 stripjes gekocht voor het effect en extra verlichting naast me T5 doen het nog steeds.

JMB : Geen idee maar me tc420 schijnt niet helemaal lekker te werken samen.

HVP: kan je ook de extra sterke nemen 3w? voor de rest smd ? kan wel op mijn TC420.

Daytime Matrix: niet bekend mee systeem ziet er goed uit.

iemand anders nog meer opties of advies ?
Alleen ervaring met d eerste als bijverlichting en verlichting achter mn bureau :D Enorm tevreden met de strips en doen het nog steeds na jaren van gebruik! Gebruik het dus wel als extra verlichting en niet als hoofdverlichting!
 
Is 5050 smd dan zo beroert?
Ik probeer natuurlijk net als iedereen een mooi betaalbaar systeem te kopen liefst plug en play aangezien ik niet kan solderen etc. Jmb zijn mooi daar gaat het niet om maar voor de leek zoals ik is er geen verschil met hvp of Ledstripkoning ?

Is dat ergens goed terug te vinden waar dat verschil in zit?
 
Naja de efficiënte laat gwn wat te wensen over
Net als de penetratie, als je over de 50cm hoogte gaat heb je amper nog licht op je bodem voor planten om mooi te groeien..

Je kan er planten mee groeien en het gaat je wel lukken ze worden alleen heel flets en lang gerekt
 
Maar waar koop ik de goede leds dan ?:S:thumbs:
 
Ik denk dat ik voor hvp ga.
Ik wil toch een ZA biothoop proberen te creëren en daar hoort niet super fel licht bij en redelijk makkelijke planten.
 
Waar vind jij de info dat jmb veel beter is dan? Bij hobby kwekkers zijn ze te spreken over hvp . Scheelt voor mij een andere contro
Ik zou toch eens verder kijken. Voor die prijzen kun je ook bij bijvoorbeeld JMB terecht!


Maar zoals eerder aangegeven moet je dan de tc420 open maken en solderen . Dit wil ik beide niet. Ook verbaasd het mij dat je voor zeewater prachtige led verlichting hebt zelfs van het grote merk Philips.
 
Verschil zit hem in de hoeveelheid bruikbare licht die je op de bodem krijgt voor je planten
Met hvp had ik heel erg "last" van lang gerekte planten in mijn vision 450
Nu in me 2m bak niet meer omdat ik een flinke bak licht erop heb hangen
 
Maar dan moet je in de weer met soldeerbout enzo heb je foto album gelezen.:br:

En ik zoek gewoon een simpele plug en play maar dat betekent dat ik of dus je helemaal opnieuw moet beginnen en me oude meuk weg moet doen of iets zelf maken.
Derde optie is weer een hybride systeem .
 
Yup mijn diy verlichting was redelijk wat werk...
32 uur solderen ongeveer...

Maar je kan ook kijken of je huidige verlichting afdoende werkt en dan alsnog er wat bij hangen?
 
Of een uurtje solderen en Bridgelux strips nemen... maar dat mocht ik niet meer zeggen :D
 
Waar vind jij de info dat jmb veel beter is dan? Bij hobby kwekkers zijn ze te spreken over hvp . Scheelt voor mij een andere contro



Maar zoals eerder aangegeven moet je dan de tc420 open maken en solderen . Dit wil ik beide niet. Ook verbaasd het mij dat je voor zeewater prachtige led verlichting hebt zelfs van het grote merk Philips.
Ik heb zelf JMB, vandaar deze ervaring ...
 
Als je kant en klaar wenst en TC-420 compatible, zou je ook nog naar de EASY LED van Aquatlantis kunnen kijken.

3 kleuren led verdeeld in de buis, enorme fijne lichtopbrengst en TC-420 compatible, zie info van @biljoenblik en mijn info hierover
 
Ahha duidelijk, lijken wel 5630.
Komt iets meer licht uit..

Maar zoals ik al zei, je kan het ff proberen aan te kijken of het gaat werken
 
Maar jmb heeft het over smb leds deze kunnen op de tc420 als ik het goed begrijp.

Welke leds bij jmb moet ik volgens jullie hebben?
 
Maar jmb heeft het over smb leds deze kunnen op de tc420 als ik het goed begrijp.

Welke leds bij jmb moet ik volgens jullie hebben?

Jullie bedoelen die 1w versie???
Wel aan de prijs hoor pfff
 
Lijkt me ook teveel voor een ZA biothoop met redelijk wat hout
 
Terug
Bovenaan