Aquarium tegenover televisie, slecht of niet?


Jacob3782

Member
Lid geworden
27 maart 2021
Berichten
5
Leeftijd
61
Ik woon in een appartement en heb niet veel ruimte, en ben van plan mijn aquarium schuin tegenover de tv teplaatsen dus in een hoek van 90 graden met maar een meter afstand, ik heb verder weinig keus, vroeger werd gezegd dat dit slecht was voor het aqua leven , geldt dit mt de modernere televisies nog steeds, zoja wat kunnen de gevolgen zijn?
 
Ik kan me voorstellen dat ze soms kunnen schrikken van het licht. Ik heb de bak ook tegenover de tv staan maar ja dan aan de muur aan de nadere kant en dat is op 5 meter afstand.
 
Hier staat de bak schuin tegenover de TV. Volgens mij hebben de vissen er weinig last van, soms zie ik ze wel vanuit hun bak naar de zithoek gluren. Er ligt er wel eens eentje met haar buik bovenop de filters, blijkbaar om goed te kunnen zien wat er aan "onze" kant van de kamer gebeurt. Volgens Freek Vonk kunnen Goudvissen infrarood zien, dus de stralen van de afstandbediening. Ik krijg de indruk dat alles wat er in de kamer gebeurt, voor mijn vissen een vorm van afleiding is.
 
Ze gaan er niet dood aan. 🙃 Soms heb je ook weinig andere keus. En je kan altijd nog een donker gordijntje of zo in elkaar flansen als jouw nachtelijke tv-sessies uit de hand lopen...
 
Als je zo krap in de ruimte zit, zou je er ook voor kunnen kiezen om het aquarium onder de tv te zetten.
(Ook ideaal als de vrouw heel graag iets wil kijken waar je helemaal geen zin in hebt?)
 

Bijlagen

  • 1621179650586566909930472276242.jpg
    1621179650586566909930472276242.jpg
    128.7 KB · Weergaven: 120
Als je zo krap in de ruimte zit, zou je er ook voor kunnen kiezen om het aquarium onder de tv te zetten.
(Ook ideaal als de vrouw heel graag iets wil kijken waar je helemaal geen zin in hebt?)
Waarbij ik dan denk dat het TV kijken niet fijn is wanneer er een min of meer fel lichtschijnsel onder het scherm te zien is. Zet maar eens een niet gedempte lamp naast een beeldscherm.
 
Geplaatste foto kijk ik al 2 jaar tegenaan, en valt reuze mee.

(Voordeel van zo'n tv is dat je hem uit kunt zetten;)
 
Achja, zoiets zal ook wel wennen. Mooie bak. 🙃 (y)
 
Wat natuurlijk ook meespeelt is de tijdsinstelling van het licht.
Heb hem nu zo ingesteld dat hij vanaf half 8 begint te dimmen en om half tien uitgaat.

Voor een kamer waar weinig ruimte is, zoals bij de ts, zou ik deze opstelling zeker kunnen aanraden. (Wel gewoon minimiaal 150cm
 
Ik denk dat het wel verstandig is om hun blikveld op één of andere wijze snel af te kunnen dekken.
9k=.jpg
 

Terug
Bovenaan