Wat is er nieuw

Aquarium van 10 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niiels
  • Startdatum Startdatum
N

Niiels

Guest
Gisteren kwam het idee in mij op om een 10 liter aquarium (30*15*20) op te starten omdat ik er zo nog 1 had staan.
Zo gezegd zo gedaan..
Voedingsbodem erin, bodem en pompje met bellen.
Vandaag ook een kleine luchtfilter besteld.
Wat plantjes erin gedaan van mijn andere bakken.
En dus nu is deze bak aan het indraaien.

Ikzelf dacht een klein plantenaquarium proberen te bouwen maar ik ben benieuwd naar jullie voorstellen.
Er "moet" natuurlijk geen vis in maar ik wist deze topic nergens anders thuis te brengen.
Ik denk nu net aan een kempvis bijvoorbeeld met mooie planten die ik kan kweken voor mij ander aquaria.
Ik heb al eens een kempvis gehad dus als jullie betere voorstellen hebben zijn die altijd welkom.

En het zal moeilijk zijn om een vis te zetten die zich goed zal voelen in een 10 liter aquarium denk ik..

EQ1M_EOWWMa6UX_4J4-JSnUGJUW5O_N7.jpeg

Misschien klein blijvende garnalen. Kleine soort kreeft of een speciale slak 😀
Ik weet niet of dat kan maar misschien 4 man endler guppy's maar 10 liter is wel erg weinig.. 😀

Waarom zou je in zoiets kleins een vis willen houden?
Gaat dat een goed gevoel geven om naar te kijken?

Kempvis kan er best in.

Maar niet om te kweken.

Ik zou het lekker als plantenbakje houden, misschien zijn wat waterpissebedden er in wel geinig. Kan je in veel sloten wel vangen.

Een kempvis zie ik niet zitten en een garnalenbak heb ik al.
Dan ga ik maar gewoon voor een kleine plantenbak zoals vele hier suggereren.

Iemand een idee voor leuke planten?

Mark zijn idee lijkt me prima verder. Misschien een leuke slak erbij nog?

Inderdaad Mark lijkt me een uitstekend plan!
En slakken hmm misschiel wel Jessica! Een appelslak heb ik nog nooit gehad.

OFF TOPIC: Vandaag ontdekt dat voor het eerst sinds 4 maanden twee Crystal red garnalen eitjes hebben.. woa!

sinds 4 maanden twee Crystal red garnalen eitjes ???

Hoe zie je dat? Dan zie ik er meestal veel meer.hoor.

Ja Bertus natuurlijk zijn het er meer eitjes als twee, ik bedoelde 2 garnalen die zwanger zijn voor het eerst 😉

1 goudvis zal wel passen denk ik al is het wel krap

Of 3 guppies
Of platys

Spiderwood met mos zal het worden en geen vis 🙂

Niiels zei:
Spiderwood met mos zal het worden en geen vis 🙂
:thumbs:

Wat altijd nog kan werken: kieper er een zakje watervlooien dat normaal als levend voer wordt verkocht in.

Wat moet je ze dan voeren?

Leuk dat je binnenkort kleintjes krijgt.

jessicapilon zei:

Dankje, ik dacht niet dat het zo snel zou lukken omdat ze niet zo makkelijk kweken en te houden zijn.

Ondertussen zit'k al een uur te kijken in mijn bak en heb ik er ondertussen al drie CRS getelt met eitjes aan hun poten.

Doet een CRS dat ook als de eitjes niet bevrucht zijn, nee toch?

Of een mooie drijfkaars er in 🙂

Niiels zei:
Ja Bertus natuurlijk zijn het er meer eitjes als twee, ik bedoelde 2 garnalen die zwanger zijn voor het eerst 😉

O, dat is hel wat anders.

Ja, die houden ze bij zich,tot ze uitkomen.

Natuurlijk stop je hier geen goudvis in ik was gewoon aan het kijken wie zouden happen :juggle:

IngeXthirza zei:
Natuurlijk stop je hier geen goudvis in ik was gewoon aan het kijken wie zouden happen :juggle:

Niemand toch?? 😀

Nee haha 😀

Niiels zei:
jessicapilon zei:

Dankje, ik dacht niet dat het zo snel zou lukken omdat ze niet zo makkelijk kweken en te houden zijn.

Ondertussen zit'k al een uur te kijken in mijn bak en heb ik er ondertussen al drie CRS getelt met eitjes aan hun poten.

Doet een CRS dat ook als de eitjes niet bevrucht zijn, nee toch?

In de regel zou ik daar niet te bang voor zijn hoor. De eitjes worden dacht ik donkerder naar mate de tijd vordert.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan