Wat is er nieuw

Aquarium van Rickie94

• Onderwerp starter Onderwerp starter rickie94
  • Startdatum Startdatum
rechts bij de thermostaat en dat magneetje om de ramen te poetsen. daar tussen. hij trekt ook plantjes uit de grond en legt die in dat hoekje.

klopt, weet ik. misschien kan ik ze appart zetten als het zo ver is 😉!

Zoetwatermatroos zei:
Wat is dat voor plant op de eerste foto?

ik weet het, Polygonum sp "Sao Paulo"

Ok, leuke plant!

Wij hebben ook een gourami koppeltje en die hebben jonkies. We hebben er wat gevangen en in een kweekbakje in het aquarium gezet.
Ze zijn wel HEEEEL klein en ze zouden zo uit het bakje kunnen zwemmen door de spleetjes voor vers water.
Maar ze zitten er nog in, samen met wat drijfplantjes.

Het mannetje heeft het nest gemaakt tussen onze drijfplanten. Hij komt ook met blaadjes aanslepen en propt ze ertussen. Ook probeert hij de wortels van de drijfplantjes tussen de blaadjes te duwen, maar dat gaat niet ^__^. En hij jaagt iedereen die in de buurt komt gelijk weg. Da's minder.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1476919

@ Petra WM Voor als nog niks bij mij. Ook moeten de planten wat meer groeien zodat deze tegen het oppervlak komen. Ik ga je topic zeker volgen. Hopelijk worden wat jongen groot!!

Vandaag begonnen met mijn Bio CO2 instalatie, naar de wilnkel gereden en het nodige material gehaald.

De luchtslang met zuignopjes, terugslag klepje en luchtslang:
998433_0_82_imag0241.jpg

Gist en suiker:
196499_0_82_imag0246.jpg

Toen de gaatjes geboord, het deze net wat kleiner geboord en het luchtslangetje er door heen geduwd.
939963_0_82_imag0242.jpg

alles aan elkaar vastgemaakt:
341648_0_82_imag0244.jpg

en ook het bakje:
776825_0_82_imag0245.jpg

Toen heb ik 250 gram suiker en 2 gram gist in de fles gedaan en goed geschud (met dichte dop) daarna alles aangesloten:
686971_0_82_imag0247.jpg

Ik heb alles weggewerkt in een kaastje en de fles met het duiker en gist in een emmer gedaan met een termostaat erin, deze heb ik op 22 graden gezet.
197168_0_82_imag0251.jpg

het bakje in het aquarium:
727332_0_82_imag0248.jpg

En nu is het nog afwachten totdat de belletjes komen, deze zijn er namelijk nog niet. hij hangt er nu een kwartiertje in dus dat kan nog wel even duren.. ben benieuwd!!!

nog tips of opmerkingen misschien???

Ik dat een gewone luchtslang of zn niet CO2 doorlatende slang?

W0uter zei:
Ik dat een gewone luchtslang of zn niet CO2 doorlatende slang?

een gewone lucht slang. hoezo??

Is niet van belang,hoor.

Het bio co2 doet het. vanochtend nog niet maar was een klein lekje, nu alles gelijmd en het doet het.

nu afwachten of ik verschil ga merken... ben benieuwd

hier nog een paar foto'tjes

dit slangeje lekte, even afgeknepen en vlug gelijmd, was gelukkig zo droog.
761634_0_82_imag0254.jpg

Hierna deed hij het gelukkig
187882_0_82_imag0255.jpg

Zoals je zit vond de goerami het ook wel leuk, hij probeerde er een nest in te maken, sleepte er allemaal takjes en blaadjes naartoe haha. maar dat was voor hem, helaas, maar van korte duur...

Weer eens tijd voor een update!

Alles groeit als kool! erg fijn zn bio co2, spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan... Gisteren weer een nieuwe fles gemaakt!

388592_0_82_imag0280_burst002.jpg

ook de eerste jonge van de platy's gespot in mijn aquarium. heb ze gevangen (twee) en in een kweekbakje gezet.

726541_0_82_imag0284.jpg

Ziet er leuk uit! En de planten heel gezond 😉

Dankje! 🙂

Weer terug van weggeweest......

Een tijdje alles goed gegaan in mijn aquarium, wel de planten wat laten groeien:

791138_0_82_imag0313.jpg

Maar ineens sloeg alles om, het water werd bruin, de grond werd bedenkt met een flinke bruine laag en de planten werden stuk voor stuk kaal of gingen dood..

proberen schoon te maken maar onbegonnen werk..

dus toen maar de grote schoonmaak gehouden met dit als resultaat:

925671_0_82_imag0418.jpg

meerdere foto's volgen nog, als het weer even draait...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan