Wat is er nieuw

Aquarium van warm naar koud water

Sebastiaandebruijn

Well-known member
Lid geworden
13 juni 2020
Leeftijd
26
Hoi, Wij hebben in onze slaapkamer een 1.5 Meter aquarium staan en zouden graag van warm naar koud water willen gaan (ivm Stroom) Dus de bak zal niet langer 24 graden zijn maar eerder rond kampertemperatuur en in de nacht dus wat kouder. (vooral in de winter)
Wat zouden de gevolgen zijn? En hoe makkelijk is dit te realiseren, Sterfen alle planten af etc?
Ik heb het volgende:
1657020708316.png

Zoals te zien hebben wij Mos, Vallisneria, Waterpest, Anubias & Drijfplanten. Hoe zit het met deze planten kunnen deze planten dit aan qua temperatuur?
Ook de vissen, zou ik van visbestand moeten veranderen? Ik neem aan van wel? Ik heb Guppen, Black mollies, platys, Tetras, Wat schoonmaak vissen, Garnalen, Slakken, Kersenbuik, En een vis met rood/oranje zwarte strepen ben alleen daar de naam even van vergeten deze vis is ongeveer 10-15 centimer. Ook een zwart wit gevlekte vis waarvan onderstaand een foto:
1657021275116.png

Heeft iemand ideen suggesties etc? Voor of compleet koud water of een stuk minder warm? En de gevolgen hiervan, Op dit moment is het water 24 graden.

Als je kippenvel ziet bij je vissen hebben ze het koud. 😉
De meeste vissen die je hebt houden toch wel van een temperatuur rond 24ºC. Bij lagere temperaturen zullen ze problemen krijgen met hun metabolisme wat gaat vertragen.
Je planten zullen iets meer kunnen verdragen maar ook die gedijen minder goed bij lagere temperaturen.
Je moet je ook afvragen of je wel zoveel bezuinigd door geen verwarming te gebruiken, als je 's winters je slaapkamer verwarmt zul je zonder verwarmd aquarium meer van je CV gebruiken. En inmiddels is stoken op gas duurder dan elektrisch verwarmen.

Als je kippenvel ziet bij je vissen hebben ze het koud. 😉
De meeste vissen die je hebt houden toch wel van een temperatuur rond 24ºC. Bij lagere temperaturen zullen ze problemen krijgen met hun metabolisme wat gaat vertragen.
Je planten zullen iets meer kunnen verdragen maar ook die gedijen minder goed bij lagere temperaturen.
Je moet je ook afvragen of je wel zoveel bezuinigd door geen verwarming te gebruiken, als je 's winters je slaapkamer verwarmt zul je zonder verwarmd aquarium meer van je CV gebruiken. En inmiddels is stoken op gas duurder dan elektrisch verwarmen.
Ja ik zou ook kunnen overwegen naar een heel ander bestand maar ik weet niet of ik dat het waard vind.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan