Aquarium verplaatsen


S

Sen

Guest
Hallo,
Ik had een vraag over het verplaatsen van een aquarium.
Een bak van Juwel 125 liter dus ongeveer 80 op 30 40. Ni wil ik er duidelijk bij vermelden dat ik niet ga verhuizen ofzo maar ik ga wel mijn bak moeten verplaatsen omdat ik de muren zou moeten verven. Wat raden jullie aan? Moet ik hem helemaal leeg maken of kan ik hem zo zonder leeg te maken mijn bak een halve meter verplaatsen. Zou dit luken?
Dank u
 
als je de bak voor ongeveer 50 a 60% leeg maakt, dan denk ik dat het moet kunnen. Weet niet wat voor vloer je hebt, anders kan je de bak op een kleed zetten (eerst 1 kant dan de andere) en dan met het kleed schuiven, werkt prima. Zo heb ik ook mijn 1.20 bak ongeveer 5 meter verplaatst ivm een wijziging
 
met een bak van dit formaat:

groot gedeelte water eruit, en met kast en al verschuiven

groot gedeelte water eruit, bak met 2 man optillen en even tijdelijk in een hoek zetten. meubel kan je daarna makkelijk verplaatsen.
zodra je klaar bent meubel weer terug en waterpas zetten en de bak er weer optillen.

alles eruit halen, vissen tijdelijk in een emmer en zodra de muur klaar is bak weer neerzetten en opnieuw inrichten :)
 
Oke bedankt. Denk dat het ook zou moeten lukken zo. Khoef maar een halve meter te verplaatsen dus kzal hem een beetje leeg maken en voorzichtig verplaatsen. Kheb tegels als vloer. Thanks
 
Heb ook nog zo'n juwel bak onlangs verplaatst. Als je hem half leeg laat kun je dat idd met meubel en al makkelijk verslepen. Doe wel even rustig aan zodat het water je niet om de oren vliegt :)
 
Hier moeten de muren ook dringend geverfd worden en ze zijn hier ook al aan het klagen over hoe ze het gaan doen met 'het aquarium'. Je hebt er ook mij mee geholpen :p
 

Terug
Bovenaan