Aquarium verven?


Ik weet niet hoeveel verf ik nodig heb voor 120cm, maar heb bij de *ction 8 tubes zwarte Acrylverf gehaald :D
Daarnaast afplaktape en roerstokjes voor de verf, zo'n blauw verfbakje en verfrollers.

Zodra mijn bak er is kan ik dan meteen aan de slag :)
En hopelijk komt die snel :)

Maar kon het niet laten al vast wat in het voren te kopen :D
 
Als het aan de buitenkant is en je ziet het later niet terug, dan kun je ook de achterkant met spuitlijm inspuiten en afdekken met een vuilniszak. Heb dit ook wel eens gedaan. (wel een paar lagen over elkaar om doorschijnen te voorkomen.)
Je kunt met verf wel krijgen dat het licht van je lampen door de verf schijnt en gaat schijnen op je achterwand.

Daarbij is het de vraag of de verf op lang termijn blijft zitten.

Succes,

Robert
 
Ik heb hier een bakkie staan waar al een jaar of 3 acrylverf op de achterwand zit. Ziet er nog steeds prima uit :). Is ook al meerdere keren wat water overheen gelekt en dit heeft geen schade aan de verflaag toegebracht. Toegegeven, met acrylverf moet je voorzichtiger zijn dan met bijv. schoolbordverf (als je er per ongeluk met iets scherps langs gaat beschadigt het direct), maar daar tegenover staat dat het erg makkelijk te verwijderen is voor het geval je een ander kleurtje wil.
 
Jones zei:
Ik heb hier een bakkie staan waar al een jaar of 3 acrylverf op de achterwand zit. Ziet er nog steeds prima uit :). Is ook al meerdere keren wat water overheen gelekt en dit heeft geen schade aan de verflaag toegebracht. Toegegeven, met acrylverf moet je voorzichtiger zijn dan met bijv. schoolbordverf (als je er per ongeluk met iets scherps langs gaat beschadigt het direct), maar daar tegenover staat dat het erg makkelijk te verwijderen is voor het geval je een ander kleurtje wil.

Ik zal aan 8 tubes Acrylverf van de *ction wel genoeg hebben denk ik :D ?

Gaat om een aqua van 120 cm :)
 
Ik denk dat 1 tube voldoende is ;). Je kan het sowieso beter eerst even verdunnen met wat water zodat het beter uitsmeert, dus haal je meer uit een tube.
 
Jones zei:
Ik denk dat 1 tube voldoende is ;). Je kan het sowieso beter eerst even verdunnen met wat water zodat het beter uitsmeert, dus haal je meer uit een tube.

Oh dat kan dus ook?
En dan 2de keer gewoon onverdund?

Hoeveel water moet ik bijvoegen dan als ik een tube verf in het verfbakje knijp?

Hihihi, mij kennende heb ik aan ��n tube niet genoeg,.... doe altijd teveel :D
 
Beide keren verdund. Er hoeft maar een klein klutsje water bij. Die acrylverf is best dik, met een beetje water en door te roeren wordt het gladder waardoor je het er mooier op krijgt (en het sneller droogt). Lastig te zeggen hoeveel je precies moet toevoegen.
 
Jones zei:
Beide keren verdund. Er hoeft maar een klein klutsje water bij. Die acrylverf is best dik, met een beetje water en door te roeren wordt het gladder waardoor je het er mooier op krijgt (en het sneller droogt). Lastig te zeggen hoeveel je precies moet toevoegen.

Ik knutsel wel even :D
Heb genoeg tubes voor als het fout gaat, hahaha :)

Mijn aqua komt vanavond al, als alles goed gaat :D
Het is uiteindelijk de Dubai 120 geworden.
Groter/zwaarder durf ik niet vanwege de vloer.

Ik heb zwarte raamfolie gekocht, dus wil proberen om de omlijsting te beplakken.
Heb je nog tips daarvoor?
Hoe hecht dat het beste en zonder bubbels?
 
Nou aqua staat :)

Maar de verf mag wel 3 of 4 keer,... nu 1x geverfd, maar als ik vanaf de buitenkant kijk, zie ik er gewoon doorheen zeg maar.
Je ziet nog niet dat het zwart is.
 
Heb je het glas eerst ontvet?

De eerste laag ziet er vaak nog niet zo netjes uit, maar bij de tweede laag zou het al veel beter moeten zijn :)
 
Jones zei:
Heb je het glas eerst ontvet?

De eerste laag ziet er vaak nog niet zo netjes uit, maar bij de tweede laag zou het al veel beter moeten zijn :)

Ja, ontvet met Glassex.

Ik hoop snel de 2de laag aan te kunnen brengen, maar eerste laag is nog niet droog :D
 
Jones zei:

2de Laag zit er op, wel veeeeeeel dikker gedaan als eerst en het lijkt te werken.
Maar hij pakt de verf niet overal even goed.

Nu laat ik het eerst drogen.
Dan pak ik alleen de stukjes even die niet goed dekken.
Vervolgens pak ik alles nog een keer mee.
Dan met een kwast de hoekjes even doen en dan moet het goed zijn.
Ik hoop vanavond alles af te kunnen hebben.
 
Doe niet te veel lagen in 1 keer, kun je problemen van krijgen. Beter morgen pas verder kijken, als het flink wat uren heeft kunnen drogen.
 
Zet hem niet gelijk in jouw bak.

Probeer hem eerst ergens anders in uit,wat de rectie op het water is.
Bedenk,haastige spoed is zelden goed.
 
Bertus zei:
Zet hem niet gelijk in jouw bak.

Probeer hem eerst ergens anders in uit,wat de rectie op het water is.
Bedenk,haastige spoed is zelden goed.

Hoe bedoel je, Bertus?

Ik verf de achterkant van het aquarium, het glas :D
 
Crash zei:
Doe niet te veel lagen in 1 keer, kun je problemen van krijgen. Beter morgen pas verder kijken, als het flink wat uren heeft kunnen drogen.

Deze verf droogt heel snel, binnen een uur was de eerste laag al droog :)

Wat voor problemen kun je dan krijgen?
 
Jones zei:
Dat ligt eraan hoe je het aanbrengt. Zelf breng ik liever 2 dunne lagen aan dan 1 dikke, dan droogt het sneller. Tussen de lagen is een half uurtje drogen voldoende en een uur later zou alles zo goed als droog moeten zijn.

Wil je later de verf verwijderen dan wrijf je er met een natte spons overeen en kan je vervolgens alles lossteken met bijv. een houten spatel (werkt perfect, zonder krassen!)

En wat,in plaats van een NATTE SPONS?
Het water opzich zelf? lost dat het niet op?

O<hahahaha ,je verft de achterkant.
Dat is wat anders.
Sorry. ;)
 
verf heeft tijd nodig om te drogen. Hard / droog van buiten wil niet zeggen dat het goed is.

Laat minimaal een aantal uren tussen de lagen. Kans op scheuren of loslaten naderhand is groot.

aangezien je zegt met een natte spons haal je het eraf, gebruik je verf op waterbasis, en wat als

er druppels aan de achterkant gaan lopen door water wat er op een of andere manier langs komt?

En dan?

Gezien het GMT heb je de bak net, denk dat je een beetje hard van stapel loopt.

Rustig aan anders heb je naderhand meer problemen dan plezier.

Dat word nog wat, die 3-4 weken indraaien :)
 
Komt wel goed :D

Morgen ben ik er bijna de hele dag niet :D
 
Als het eenmaal droog is gebeurt er niets mee als er druppels langskomen. Deze verf droogt inderdaad heel snel. Over mijn bakjes heb ik niet langer dan 1,5 uur gedaan met steeds een half uur drogen tussen de lagen. Het zit er nog steeds goed op.

Dat de verf op waterbasis is wil niet zeggen dat het vingerverf is.
 
Ik heb het op mijn vingers zitten en op mijn kleren, hahaha :D

Hou denk ik wel wat tubes over, maar ben blij dat ik er wat meer mee had genomen :D
 
Volgensmij ben ik te precies :D

Nu met licht in aqua aan, ziet alles er dekkend uit.
Maar als ik er met de neus er bovenop ga staan met licht ui, zie ik oneffenheden.
Maar dus niet met licht aan, ik vind het dus prima zo :D

Nu laten drogen en morgen verder :)
 
Het is gelukt :)

Achterkant is droog :)

Twee keer was voldoende geweest, maar heb drie keer geverfd.

Je moet alleen goed kijken, want aan de buitenkant lijkt het of het niet goed dekt.
Maar aan de binnenkant is het wel goed.
Dus idd. wachten totdat het goed droog is, dan kijken ( binnenkant bak met licht aan) en dan pas indien nodig een nieuwe laag.

Had alleen het snoer van de verlichting tegen de achterkant laten hangen, dus vanmorgen een stukje eraf dankzij het snoer :)
Maar kon gelukkig zo nieuwe verf erop smeren.

Het is dus allemaal goed gegaan/gelukt :)
 

Terug
Bovenaan