aquarium verwarming


Lennard_J

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2017
Berichten
243
Leeftijd
33
welke verwarming is goed voor mijn aquarium?

Ik ben zelf opzoek gegaan naar een verwarming element voor mijn aquarium van 540L met uiteindelijk discus vissen (30 graden).

ik ben gestrand bij een Ehiem Jager 300 watt deze is voor een aquarium van 600 tot 1000 Liter.

echter is mij nu gewezen op dat vissen zich kunnen verbranden aan het verwarming element en hebben ze mij de Fluval E serie verwarming 300 watt aangeraden.

echter schrijft Fluvaldat deze 300 watt is voor een aquarium van ongeveer 375 Liter.


is de Eheim nu zoveel beter met zijn verwarming per watt.

ik wil graag nu deze Fluval proberen maar als dat betekend dat er 2 in moet hangen is dit naar mijn mening niet interessant.


graag hoor ik jullie ervaring en of mening hier over

Als je een ander type/merk weet wat goed werkt voor dit aquarium van 540L
 
Die Eheim ben ik zeer tevreden over, die trekt mijn 800 liter bak met gemak naar 28 graden, daarboven werd het moeilijker. Mijn kamertemperatuur is tussende 20 21 graden.
Denk dat hij jouw bak wel naar 30 krijgt, als dat niet lukt dan zou ik er 2 doen tezamen met een inkbird doen
 
Zou een 500w titanium heater nemen met controller (inkbird of aquamedic)

Vissen die zich eraan branden lijkt me sterk zolang je de verwarming goed plaatst
 
okey die Eheim is dan een sterke en goede verwarming.
echter is de vraag dan ho de verbranding van de vissen tegen gaan. is hier ook een huls voor?
 
bij zo een titanium theater moet daar een losse controle bij of hoe werkt deze?
 
Ik heb die Eheim 300 ook gehad en die kan met gemak jouw bak verwarmen geen enkel probleem.
Aangezien de verwarming verticaal in de bak onder water hangt is de temperatuur nooit zo heet dat de vissen zich hier ook maar aan kunnen verbranden,is mij in elk geval nog nooit overkomen hoor.
 
Over dat verbranden is volgens mij een verkoop praat want als dat echt zo zou zijn dan hadden alle verwarming staven een beschermhoes
 
Ik heb de eheim Jager 250 er inhangen en heb nog geen gebakken discus gehad.
 

Terug
Bovenaan