Aquarium winkel voor Piranha's en Pauwoog Cichilde


L

leo63

Guest
Goedemorgen,

Mijn naam is Leo en heb jaren lang discusvissen gehouden.
Wil nu graag overstappen naar piranha's en pauwoog cichliden.
Kan iemand mij helpen met een paar goede adressen waar ze deze soorten verkopen, bij voorkeur midden en/of het noorden van het land.

Groeten,

Leo
 
Ik weet niet of Ruinemans dit in het assortiment heeft maar de meeste winkels zouden ze dan voor je kunnen bestellen denk ik.
 
Ik weet niet of Ruinemans dit in het assortiment heeft maar de meeste winkels zouden ze dan voor je kunnen bestellen denk ik.
Ruinemans heeft ze inderdaad in 't assortiment. Iedere winkel die daar inkoopt, kan ze dan bestellen me dunkt.
Utaka Amersfoort heeft wel cichliden, piranha's geloof ik nie gezien nog. Wel fijne zaak!
 
Samen in een bak? Moet wel een grote bak zijn, leuk :) Ga je een fototopic bijhouden? Lijkt me leuk te volgen.
 
Aquabeek had ze volgens mij pas ook zitten toen ik er 2 weken geleden was, maar je kunt het beste even van te voren informeren voor je erheen gaat.
 
Raalte, pets en co heeft ook vaak wel grotere/meer bijzondere soorten zitten. Kunnen ook wel aan alles komen
 
Het moet wel gek lopen wil Frits Kuiper in Groningen ze niet hebben, of voor je kunnen bestellen.
 
De laatste keer dat ik gecheckt heb lag Ede niet echt in het noorden van het land.😉
 
Hmm. Mja. Als ik op de kaart kijk ligt er duidelijk meer Nederland ten noorden van Ede dan ten zuiden ervan.
Maar... Oké. Als je het zuidelijkste puntje van Limburg meerekent, en dat moet, dan ligt het wel in het midden, ja.
 
Hmm. Mja. Als ik op de kaart kijk ligt er duidelijk meer Nederland ten noorden van Ede dan ten zuiden ervan.
Maar... Oké. Als je het zuidelijkste puntje van Limburg meerekent, en dat moet, dan ligt het wel in het midden, ja.
Amersfoort is het kadastraal middenpunt van Nederland. Ede ligt 20 minuten over de snelweg naar 't zuidoosten.
Zullen we nou stoppen met mierenneuken?
 
Aquaverloop filialen in Nieuw Vennep en Hazerswoude!
 
Roodbuik piranha’s zijn over het algemeen overal te krijgen. Deze vissen worden massaal gekweekt en voor weinig aangeboden. Helaas komen ze te vaak op marktplaats omdat ze toch wel groot worden. Wil je meteen een aantal vissen van een redelijk formaat dan zou ik marktplaats proberen. Let er wel op dat de meeste roodbuiken erg schuw zijn en dat de meeste mensen er snel op uitgekeken zijn.
Persoonlijk zou ik dan liever voor de pygocentrus cariba gaan wat altijd wildvang is.

of zoals ik de pygocentrus piraya. Wel stuk duurder en momenteel niet verkrijgbaar door de slechte import vanuit Brazilië door de Corona.

hieronder 3 soorten uit de pygocentrus familie die samen gehouden zouden kunnen worden.

1-pygocentrus piraya
2-pygocentrus cariba
3-pygocentrus nattererie (roodbuik)
 

Bijlagen

  • 49F0BB10-2047-44BE-8F68-9F09588DD120.jpeg
    49F0BB10-2047-44BE-8F68-9F09588DD120.jpeg
    103.9 KB · Weergaven: 190
  • 1402D8C6-E791-47A9-A57F-98593D896E9E.jpeg
    1402D8C6-E791-47A9-A57F-98593D896E9E.jpeg
    106.8 KB · Weergaven: 200
  • 99769196-E08F-4BA8-B2F9-E2A12E219692.jpeg
    99769196-E08F-4BA8-B2F9-E2A12E219692.jpeg
    186.5 KB · Weergaven: 212
red pacu rio negro wordt momenteel aangeboden door ronald
 

Terug
Bovenaan