Aquariumgek.nl oosterhout


P

Pieter_1983

Guest
Vandaag bij Aquariumgek in oosterhout langs geweest.

Ben mijn bak nog aan het opstarten en van hem en zn collega heel goed advies gehad en ze nemen echt te tijd voor je om het je allemaal goed uit te leggen.
Ga hier zeker heen voor mn planten als ik daar volgende week mee kan gaan beginnen en daarna ga ik er waarschijnlijk ook heen voor mn vissen.
Van de prijzen weet ik eigenlijk nog niks, maar het feit hoe ze met je omgaan geeft je het vertrouwen dat je op een goed adres bent en dan is de prijs niet het allerbelangrijkste. Betaal liever iets meer voor goede service dan dat ik hornbach kwaliteit krijg ;)
 
Pieter, eerlijk gezegd heb ik hier mijn twijfels bij, advies is 1 maar kwaliteit is 2

Ik was bij hem 2 weken geleden toen het gevroren had en in de lage bakken bij de cichlide was de temperatuur veel te laag, er lagen dan ook dode vissen in de bakken.

De vissen werden gewoon aan iemand verkocht met de opmerking laar ze maar wat langer overwennen want de temperatuur van het water hier is erg laag!

Ik wil niet zeggen dat hij slecht of goed is of dat het die keer slechts een moment opname was, maar heeft mij wel aan het denken gezet.

Zijn prijzen zijn goed te noemen zijn vissoorten niet uitzonderlijk, nogmaals ik wil hier geen oordeel vellen over iemand zijn zaak, dit was puur persoonlijke ervaring.
 
Beste Gerrit1964,

Dit klopt.
Deze klant wou graag de kersenbuikchiclides en die zaten in water wat 20,5 graden was ( achteraf even opgemeten)
en dit is gewoon te koud ( nu zitten er ook verwarmingstaven in)
Zoals je misschien ook hebt meegekregen heeft deze klant de vissen van mij Gratis meegekregen met het advies goed overwennen ivm de temperatuur. en dat wij gelijk gingen zorgen dat de vissen ( chiclides) wel op de juiste omstandigheden gehouden gingen worden.

Het is geen excuus, maar vorige maand heeft onze chiclidekweker van het 1 op ander moment ons verlaten, hierdoor waren wij genoodzaakt vissen te verkopen die wij totaal niet kenden.
Maar dit is nu verleden tijd. alle vissen ( chiclides) die wij niet kenden en niet de juiste informatie over hadden zijn weg.
en we richten ons alleen nog op vissen die we wel zelf kennen. voornamelijk de tropische vissen en een heel klein deel chiclides.

we zijn en blijven uiteindelijk toch hobbykwekers ( vandaar dat we ook minimaal 75% zelf kweken)

Ik wil u ook uitnodigen om binnenkort nogmaals langs te komen en zelf te beoordelen of de vissen ( voornamelijk de chiclides) er beter bij zitten als 2 weken geleden.

mvgr,
Aquariumgek
 
20,5 maar, dat valt nogal mee. ��n van mijn kersenbuikjes heeft lange tijd op 21,5 gezeten en hij gedroeg zich prima met schitterende kleuren. Momenteel zit dezelfde vis op 22/22,5. Tenzij de temperatuur erg snel gedaald is zie ik geen probleem voor deze vissoort.
 
De kersenbuiken zitten normaal op 25 / 26 graden.
en dit was door de nachtvorst in 1 nacht teruggelopen naar 20,5 graden.
Deze grote temperatuurschommeling konden ze niet heel goed hebben zeg maar.
Nu controleren we ook beter op temperatuur om dit soort ongelukken te voorkomen.
waren uiteindelijk toch 3 vissen dood door onze fout, en dat is niet zoals het hoort.
 
Vind het geen fijne winkel toen ik er was ware alle bakken heel erg bealgd en de planten ja dat was ook geen mooie vertoning...
Vind dat er slecht schoongemaakt word als zijn ze met l-nrs goedkoper toch durfde ik er geen mee te brengen.....
Vond het de reis absoluut niet waard maarja weet je van te voren nooit.
 
Ik ben nu enkele keren naar deze winkel-hobbykweker geweest en ben er best tevreden over.
Ben netjes geholpen en te woord gestaan, de bakken waarin vis zat waren schoon en ook geen zieke/dode vissen gezien.
De prijzen zijn ook heel schappelijk.
Ik woon bij Hornbach om de hoek en daar is het pas beroerd gesteld.

Gr Ron
 
Kom er om de maand zowiezo voor mn co2 en heb er in het verleden meerdere keren visjes gehaald.

Ze hebben er veel kennis en nog veel meer soorten vis die ze vaak ook zelf kweken en/of importeren.
Prijzen zijn er schappelijk vind ik.

De vele bakken voor de vis zijn er onverlicht. Dit om stress te voorkomen.
Ik vind het wel een lekkere ouderwetse ietwat rommelige toko. Maar wel schoon.

Ik ben hierwel secuur in want ik haal niet overal mn vis.

Op hun site vind je hun actuele voorraad.
 
3 weken geleden en vorige weekgeweest heb er ottocinclus gekocht 10st honinggoerami’s en venuzuela black corydorassen.

gevraagd om 1m en 2v heb het vermoeden dat ik wel 2m en 1v meegekregen heb maar ik moet zeggen dat het ook wel erg lastig te zien was daar.
Verder ziet de winkel er wel goed uit het is geen luxe winkel maar goed dat zie je ook terug in de prijzen voor de vissen voor de klant dus een voordeel.
Vissen zien er allemaal goed uit het is geen puinhoop dus ik raad het zeker aan!
 
Ik ben altijd prima geholpen bij Aquariumgek. Goed advies, goede kwaliteit en een nette prijs.
Het commentaar over Hornbach vindt ik niet terrecht. Ik weet niet over welke vesting je niet tevreden bent, maar de aquarium afdeling in Tilburg is altijd super verzorgd.
 
3 weken geleden en vorige weekgeweest heb er ottocinclus gekocht 10st honinggoerami’s en venuzuela black corydorassen.

gevraagd om 1m en 2v heb het vermoeden dat ik wel 2m en 1v meegekregen heb maar ik moet zeggen dat het ook wel erg lastig te zien was daar.
Verder ziet de winkel er wel goed uit het is geen luxe winkel maar goed dat zie je ook terug in de prijzen voor de vissen voor de klant dus een voordeel.
Vissen zien er allemaal goed uit het is geen puinhoop dus ik raad het zeker aan!
Hoi Jeffrey98,

als dit klopt mag je altijd even contact opnemen via de mail of whatsapp, dan kun je altijd 1 man omruilen voor 1 vrouw, dat is geen enkel probleem bij ons ;)
het is inderdaad soms lastig te zien, zekker als de vissen nog wat jonger zijn.

mvgr,
aquariumgek
 
Ook ik herken de kreet "Hornbach kwaliteit" niet.
Of het moet positief bedoeld zijn, wat ik niet vermoed.

Die in Groningen vind ik prima.
Mooie schone bakken, zo op het oog gezonde vissen en mooie groene planten.
Ruim assortiment ook.
Ook op het gebied van apparatuur. Van China Export tot Made in Germany kwaliteit.
Ik werd bediend door een "nerd", (Beetje gezette jongeman, bril met zwart montuur, vlassig baardje, Hornbachshirt slobberend om het lijf) in dit geval een geuzennaam aangezien de man (in mijn ogen dan toch) mij zeer vriendelijk van uitstekend advies diende en echt verstand van zaken leek te hebben.

Maar de opmerkingen over Hornbach dateren van 2014 respectievelijk 2016, dus naar alle waarschijnlijkheid zijn die niet geheel opportuun meer. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jeffrey98,

als dit klopt mag je altijd even contact opnemen via de mail of whatsapp, dan kun je altijd 1 man omruilen voor 1 vrouw, dat is geen enkel probleem bij ons ;)
het is inderdaad soms lastig te zien, zekker als de vissen nog wat jonger zijn.

mvgr,
aquariumgek

ik durf het niet helemaal zeker te zeggen twijfel heel erg.
Laatst had er nog een een licht zwarte buik dat is normaal gesporken alleen bij de mannetjes meen ik toch?
 

Bijlagen

  • A8714365-EE41-44E1-AF29-7A12410F05BE.jpeg
    A8714365-EE41-44E1-AF29-7A12410F05BE.jpeg
    432.4 KB · Weergaven: 191
  • EB919132-6D1B-478E-98A5-C0B493B3FBBC.jpeg
    EB919132-6D1B-478E-98A5-C0B493B3FBBC.jpeg
    463.3 KB · Weergaven: 172
  • C0711C52-E220-4AD2-A919-04972F28A49D.jpeg
    C0711C52-E220-4AD2-A919-04972F28A49D.jpeg
    437.6 KB · Weergaven: 169
  • 16C7BECF-AA6D-4023-BF76-B0119ABB958B.jpeg
    16C7BECF-AA6D-4023-BF76-B0119ABB958B.jpeg
    280.1 KB · Weergaven: 191
Aquariumgek is voor mij dè aquariumzaak van de regio, ik ben er al jaren vaste klant en uiteraard zeer tevreden.
Meestal scherpe prijzen en altijd goed advies.
 
Voor mij ook dé nummer één aquariumzaak in de regio. Veel kennis, nemen de tijd voor je en weten bij het tweede bezoek alweer wie je bent en waarvoor je de vorige keer bent geweest. Erg fijn!
Vriendelijkste prijzen die ik tegengekomen ben en een ruim aanbod.

De bakken zijn inmissels ook (vrijwel?) allemaal verlicht en zien er goed verzorgd uit.

Vandaag nog geweest voor 6 Corydoras Trilineatus :)
 
Laatst bewerkt:
Lastig om een passende review te maken van een winkel als je er niet zo vaak komt. Ben er toevallig vandaag geweest.
Positieve punten:
Hardware veel beschikbaar en meer dan voldoende op voorraad
Veel extra info op a4 door de winkel
Ik werd aangesproken voor mij een pluspunt interesse in de klant
Meer dan voldoende vis op voorraad
Ook 2de hands spullen te koop
Prijzen waren voor mij redelijk gelijk met mijn lfs

Aandachtspunten: nogmaals vanuit mijn kijk en moment opname.
Rommelige winkel
Planten voor de verkoop zaten deels onder de alg
Dode vissen op de grond
Er zaten geen afdekplaatjes op de bakken, vraag me af of dat niet handiger is om het wel te doen in een stress volle omgeving
 
Lastig om een passende review te maken van een winkel als je er niet zo vaak komt. Ben er toevallig vandaag geweest.
Positieve punten:
Hardware veel beschikbaar en meer dan voldoende op voorraad
Veel extra info op a4 door de winkel
Ik werd aangesproken voor mij een pluspunt interesse in de klant
Meer dan voldoende vis op voorraad
Ook 2de hands spullen te koop
Prijzen waren voor mij redelijk gelijk met mijn lfs

Aandachtspunten: nogmaals vanuit mijn kijk en moment opname.
Rommelige winkel
Planten voor de verkoop zaten deels onder de alg
Dode vissen op de grond
Er zaten geen afdekplaatjes op de bakken, vraag me af of dat niet handiger is om het wel te doen in een stress volle omgeving
Bedankt voor uw feedback.

De rommelige winkel dat is wel een beetje hoe wij werken zeg maar ;) maar dit zijn we aan het aanpakken ;)
de plantenbak had inderdaad wat aandacht nodig, normaal gesproken ziet die er niet zo uit, maar degene die dit bijhoudt is een week ziek geweest ( absoluut geen excuus verder)

Dode vissen op de grond? daar gaan we op beter op letten.
afdekplaatjes is voor ons helaas niet werkbaar, door de condens komen er dan bacterieen vanuit de ene bak in de andere bak, ons ziekteverloop was dan duidelijk groter als zonder afdekplaatjes.

Nogmaals bedankt voor de feedback, zonder feedback kunnen we onze kwaliteit niet verbeteren :D
 
kijk dat vind ik leuk, dat jullie hier een reactie opgeven. Niet of mijn punten wel of niet terecht maar dat jullie wel bezig zijn om de kwaliteit en uitstraling van de winkel te verbeteren. Veel succes verder met de winkel 👍👍
 
Bedankt voor uw feedback.

De rommelige winkel dat is wel een beetje hoe wij werken zeg maar ;) maar dit zijn we aan het aanpakken ;)
de plantenbak had inderdaad wat aandacht nodig, normaal gesproken ziet die er niet zo uit, maar degene die dit bijhoudt is een week ziek geweest ( absoluut geen excuus verder)

Dode vissen op de grond? daar gaan we op beter op letten.
afdekplaatjes is voor ons helaas niet werkbaar, door de condens komen er dan bacterieen vanuit de ene bak in de andere bak, ons ziekteverloop was dan duidelijk groter als zonder afdekplaatjes.

Nogmaals bedankt voor de feedback, zonder feedback kunnen we onze kwaliteit niet verbeteren :D
Zat het even terug te lezen allemaal moet wel zeggen dat je erg betrokken bent en je fouten durft toe te geven en het mee neemt als feedback is echt tof! Dat is het halve werk 😁
Zn rommelige winkel zou ik toch wel aan werken, een rommelige winkel laat ogen dat de zaken niet in orde zijn en dan kan veel over de rest van het kwaliteit zeggen voor veel mensen maar ik kan me de hobbels helemaal voorstellen. Je bent goed bezig als ik het zo lees. Als ik in de buurt ben durf ik gerust binnen te stappen na alles gelezen te hebben in iedergeval 😄
 
Ik hou net wel van rommelige winkeltjes (voel ik me direct thuis 😊) , dikwijls kan je daar nog wel "dat" vinden wat je zoekt .
 
Bedankt voor uw feedback.

De rommelige winkel dat is wel een beetje hoe wij werken zeg maar ;) maar dit zijn we aan het aanpakken ;)
de plantenbak had inderdaad wat aandacht nodig, normaal gesproken ziet die er niet zo uit, maar degene die dit bijhoudt is een week ziek geweest ( absoluut geen excuus verder)

Dode vissen op de grond? daar gaan we op beter op letten.
afdekplaatjes is voor ons helaas niet werkbaar, door de condens komen er dan bacterieen vanuit de ene bak in de andere bak, ons ziekteverloop was dan duidelijk groter als zonder afdekplaatjes.

Nogmaals bedankt voor de feedback, zonder feedback kunnen we onze kwaliteit niet verbeteren :D
Doe je maar je best om geen afdekplaatjesbacterien alsnog je zaakje te laten uitstromen oftewel pas maar op met je kwaliteit om geen bakken van mede,,aquarianen verder te besmetten
 
Ik hou net wel van rommelige winkeltjes (voel ik me direct thuis 😊) , dikwijls kan je daar nog wel "dat" vinden wat je zoekt .
Dit.

Ik kom er ook af en toe en ik vind het wel z'n charme hebben.

Verder gewoon prima winkel en medewerkers.

Heb er nog nooit een dode vis gezien.
 
Doe je maar je best om geen afdekplaatjesbacterien alsnog je zaakje te laten uitstromen oftewel pas maar op met je kwaliteit om geen bakken van mede,,aquarianen verder te besmetten
kwaliteit werken we continue aan, daarom nemen we ook geen risico met de afdekplaatjes . want met de huidige opstelling kunnen we geen afdekplaatje per aquarium wegzetten en door de condens krijg je kruisbesmetting van verschillende aquaria.
daarom filteren wij ook alle aquaria op zichzelf en geen meerdere bakken op 1 filter.

Veel meer werk voor ons personeel kwa onderhoud en schoonmaakwerk, maar wel veel minder zieke/dode vissen en een betere garantie voor de kwaliteit van het water :D

Uiteraard is dit een keuze vanuit ons om de kwaliteit van de vissen voorop te stellen.

ons bedrijf werkt ook met het onderstaande principe.

1: Welzijn van het dier
2: klantervaring
3: Kassa
 
Ik ben hier pas twee keer geweest om een beetje rond te neuzen, maar beiden keren is mij dit uitstekend bevallen. Veel keuze in vissoorten. Wat minder in planten, maar wel een vrachtlading aan hardscape. Overigens heb ik pas 1x vissen gekocht, die doen het uitstekend en zijn gezond. Op basis van slechts één ervaring kan ik niet veel zeggen nog. Een prima toko waar ik vaker langs zal gaan.
 
Super winkel! Hebben mijn tweedehands aquarium (via marktplaats gekocht in Oosterhout) van deur tot deur netjes verhuisd en neergezet voor een prima en redelijke prijs. Ook de vissen die ik er gekocht heb zijn gezond. Toen ik per abuis twee L010a mee kreeg die het niet goed deden en na paar dagen overleden, kreeg ik ze beide vergoed en nieuwe vissen in prima conditie ervoor terug gekregen, zeer coulant. Ook de bezorg service is handig en gaat netjes.
 

Terug
Bovenaan