Wat is er nieuw

aquariumgrootte

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arthur448
  • Startdatum Startdatum
A

Arthur448

Guest
Beste

Ik zou graag nieuw aquarium kopen. In dit aquarium zou ik als hoofdvis Guppy's houden. Daarbij zou ik een tiental Neon Tetra's, enkele Molly's, enkele Platy's en enkele garnalen willen. Ik vroeg me af hoe groot dit aquarium minimum moet zijn, als je weet dat ik ik ook nog wat wil kweken. Bovendien heb ik al een aquarium van 40x30x30.

mvg
Arthur

Even denken hoor.

Molly's hebben een licht brakke bak (heel licht zout) nodig om goed te leven, deze zou ik dus achterwege laten.

60x30x30 is dan het minimum, maar dan ga je niet en guppy's en Platy's en neon tetra's in houden.
word wel erg vol dan wat de kans op ziektes gaat vergroten, dan is niet aan te raden.

Dan zou ik een keus maken uit of platy's of guppies, en deze dan samen met de neons.
De kans dat garnalen worden opgegeten is goed aanwezig, zeker als je voor platy's kiest.

Bedankt voor je reactie! Is er anders een ander visbestand die is met Guppen kan houden? Ik vind het wel jammer dat platy's niet met guppen kunnen ook al las ik op internet dat het wel kon...

Platy's en molly's kweken, net als guppen, echt als gekken en je zult je bak wss heel snel heel veel te vol hebben zitten. Weet dat wel voordat je aan al deze soorten begint, zeker gezien je ze vaak aan de straatstenen kwijt kunt. Een 60x30x30 is wel minimaal voor vissen maar hoe groter hoe beter. En hoe groter hoe meer keus. Als je de ruimte hebt (en het financieel kan) zou ik zeker voor groter gaan. Guppen zijn drukke vissen dus zul je moeten gaan kijken naar vissen die daar mee om kunnen gaan. Goerami's of een betta doe je hier bijvoorbeeld geen plezier mee omdat die erg op hun rust gesteld zijn.

Waar je ook naar zou kunnen kijken, als het je om de kleuren gaat, is een leuk scholenvisje en daar een betta bij houden. Zijn er in allerlei kleuren en modellen en een man kan prima alleen gehouden worden. Kun je genieten van de bak zonder dat deze binnen no-time vol zit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan