Wat is er nieuw

Aquariummaat geschikt?

Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Leeftijd
25
Is het mogelijk om maanvissen te houden in een aquarium met de volgende maten:

125 lengte, 30 breedte, 40 hoogte

Alvast bedankt!

Volgens mij hebben maanvissen liever een hoger aquarium, aangezien ze zelf best al hoog worden. Maar ik ben geen expert op het gebied van maanvissen

Zou effe Jos Hut porren 😉

Ja, ik ben ook aan het wachten op zijn reactie 😉

Deze link vertelt alles over maanvis houden, dus ook de minimale maat voor het aquarium.

Bedankt voor het linkje Ton! Ik ga zo dadelijk even zoeken.

Minimaal 60 cm.
40 cm is te weinig.

Minimaal 60 cm water en zelfs vind ik en met mij nog wat mensen dat je ze daar geen eer aan doet. Uiteraard de Rio nanay moet wel kunnen maar de grotere zou ik hoger houden.
En ook de lengte die je noemt ik vind dit weer een punt van discussie. Als ik zie hoeveel ruimte ik ze geef en dan nog het idee heb dat ze best meer ruimte mochten hebben (ik heb 900 liter).

In kort gezegd C�dric nee je aquarium is er zeker niet geschikt voor. buiten hoogte is je diepte ook veel te weinig

Voor de duidelijkheid: ik heb dit formaat bak niet gekocht, ik wou gewoon even weten als het hier voor zou lukken.

Maar ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn dat dat niet echt gaat lukken 😉

Nee. Te laag, te smal, te weinig liters.

Veel te laag, veel te smal en veel te weinig liters wat mij betreft.

Er zijn steeds meer mensen die maanvissen in een groep van 10 of meer exemplaren houden. Genieten van het groepsgedrag.
Koop een aquarium flink groot dan heb je legio mogelijkheden op aquariumgebied, en dan kunnen er ook maanvissen of andere leuke vissen in.
Maar dat wist iedereen al. 😀

Hobbygroet,
Jos Hut

Duidelijk ongeschikt HEt minimale zal altijd wel discussie over blijven maar dit gaat duidelijk niet.

mooie maten voor een hillstream 😉

Dat is de reden dat ik de grote bak gekocht heb, mijn rio 240 (ongveer gelijke maten zij het hoger) is gewoon te krap voor zulke vissen.

En hmm.. een hillstream bak... nee er komt geen 7e bak bij... denk ik...

Jos Hut zei:
Veel te laag, veel te smal en veel te weinig liters wat mij betreft.

Er zijn steeds meer mensen die maanvissen in een groep van 10 of meer exemplaren houden. Genieten van het groepsgedrag.
Koop een aquarium flink groot dan heb je legio mogelijkheden op aquariumgebied, en dan kunnen er ook maanvissen of andere leuke vissen in.
Maar dat wist iedereen al. 😀

Hobbygroet,
Jos Hut

Ok�, ik ga nog een kijken wat er misschien met der tijd gaat gebeuren. We zullen wel zien zeker.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan