Wat is er nieuw

Aquariummeubel met zelfde breedte als het aquarium zelf?

• Onderwerp starter Onderwerp starter YinYang
  • Startdatum Startdatum
Y

YinYang

Guest
Ik zie vaak dat het aquariummeubel wat smaller is dan het aquarium zelf. Ik zag gisteren bij de Maanvis in Nijmegen een meubel wat net zo breed is als het aquarium en waar het hele aquarium in principe "ingebouwd" is. Je ziet namelijk niet 2 delen, maar het meubel loopt door tot de bovenkant van het aquarium.

Zijn deze zo kant en klaar (volgens mij was het kunststof) te koop? Of is het moeilijk te maken? Ik vond die namelijk erg mooi.

Heb namelijk een Rio400 op het oog zonder meubel, maar dan moet ik dus eerst wel weten of ik zoiets kan kopen/maken, anders kan ik beter met meubel erbij kopen.

Als je een beetje handig bent kan je het meubel zelf wel maken van hout. Zorg dat de basis waar het aquarium op komt te staan stevig genoeg is om de 400 kilo van alleen het water te kunnen dragen of maak een stalen frame waar het aquarium op komt te staan.
Voor inspiratie zie mijn album malawi aquarium daar heb ik foto's in staan hoe ik het heb gemaakt.

Dat soort meubels worden meestal op maat gemaakt. Dat wordt dus zelf knutselen als je handig bent, en anders een meubelmaker inschakelen, en dan wordt dat meestal niet erg goedkoop meer.
Soms kom je dit soort zaken nog wel tegen op marktplaats, maar dan moet je geluk hebben

YinYang zei:
Ik bedoel meer zoiets: https://www.google.nl/search?q=zwar...2Fviewtopic.php%3Ff%3D20%26t%3D12217;1024;768

Alleen dan niet zo groot, maar wel een soort van "inbouw". Aquarium en meubel zijn dus net zo breed en lopen in elkaar over ( afgewerkt met ��n plaat van beneden tot boven)

Wel een beetje oppassen, je moet bv. ook denken aan onderaan een filter in zetten, kan een bioloog zijn, maar ook een potfilter, alle elektriciteit loopt meestal ook onderaan, je moet wel overal bij kunnen, anders moet je van opzij werken ofwel alles buiten het meubel zetten(wat ook niet mooi afgewerkt is) 😉

Wil sowieso wel met deurtjes eronder, waar de pomp etc. in komen te staan. Mijn voorbeeld was meer om aan te geven hoe het een soort van ingebouwd is. Denk dat ik maar even Marktplaats af ga zoeken en anders kijken wat er zelf te maken valt.. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan