Aquariums naast elkaar, waar op letten?


Tistje

Well-known member
Lid geworden
26 maart 2021
Berichten
431
Locatie
Gelderland
Ik vertrouw mijn dressoir niet helemaal meer waar momenteel mijn Rio 180 opstaat. Dus ik heb het Juwel Rio 180 meubel gekocht.
Nu zit ik te denken om zowel mijn Rio 180 en mijn Lido 200 naast elkaar op één wand neer te zetten. Dan kan ik het water verversen wat makkelijker doen (slang naar buiten ipv emmertjes sjouwen), omdat mijn fysieke toestand slechter word.
Maar zijn er dingen of hebben jullie ervaringen hiermee waar ik dan echt op moet letten als ze zo dicht op elkaar staan?? Er zal max 8cm tussen de aquaria zitten, en naast de buitenste zal dan voldoende ruimte zijn, want de deur moet nog volledig open kunnen. Dus die 8cm of minder gaat dat problemen geven? Qua techniek, de slangen ofzo? Beide hebben externe filters.

Ik wil graag voorkomen dat ik beide aquariums naast elkaar zet en ik ze een maand later weer moet verhuizen omdat het elkaar in de weg zit, dat gaat mijn lijf niet trekken. Ik hoor het graag!
 
Volgens mij is de ruimte tussen de bakken niet zo van belang behalve als je de ruiten van de buitenkant wil schoonmaken. En je zal wellicht iets minder makkelijk aan die kant achter de bak kunnen komen dan wanneer hij vrijstaat.
 
Ik zou sowieso een opvoerpomp met een flinke slang gebruiken. Scheelt je een hoop sjouwen. Gisteren heb ik dat ook gedaan. Pompje in aquarium, gekoppeld aan slang en die ligt in de tuin. 20 meter slang. :)
 
Ik zou sowieso een opvoerpomp met een flinke slang gebruiken. Scheelt je een hoop sjouwen. Gisteren heb ik dat ook gedaan. Pompje in aquarium, gekoppeld aan slang en die ligt in de tuin. 20 meter slang. :)
Klopt, ik heb dat ook eens gedaan, maar dat liep zo errug traag :sleep:, misschien sterker opvoerpompje kopen...
 
Volgens mij is de ruimte tussen de bakken niet zo van belang behalve als je de ruiten van de buitenkant wil schoonmaken. En je zal wellicht iets minder makkelijk aan die kant achter de bak kunnen komen dan wanneer hij vrijstaat.
Dat merk ik nu ook bij de Lido, die staat al wat te dicht met zijn zijkant tegen de muur, kan ik nét niet het hele glas aan de zijkant schoonmaken, goed dat je mij hier even aan herinnerd(y)
 

Terug
Bovenaan