Wat is er nieuw

Aquariumstenen splijten: hoe?

Cornelius

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2017
Website
www.tspt.nl
Voordat ik met bruut geweld het stuk steen helemaal verpest...
ik wil van dit (vergelijkbaar stuk versteend hout) ) meerdere smalle stukken hebben. Hoe doe ik dat; zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Of zou ik gewoon een beitel kunnen nemen?

wood.jpeg

Volgens mij heeft Dirk en/of Sanneke dit met een beitel gedaan maar ja of het precies zo splijt als dat jij wil dat weet ik niet. Anders eens informeren bij een bedrijf dat stenen bewerkt en misschien dat die het kunnen doen voor je.

slijptol met diamant schijf er in of nog beter tegelzaag tafel water gekoeld

Het probleem is dat ik een zo'n natuurgetrouwe breuklijn wil.
Misschien moet ik met zo'n klein mogelijke steenboor strategisch gaatjes boren en daar de breuk op forceren.
pfff keuzes keuzes

Het probleem is dat ik een zo'n natuurgetrouwe breuklijn wil
tja dan heeft gaatjes boren ook geen zin
als je dit wil forse tik met een hamer nadeel is wel dat dan de natuurlijke breuklijn gevolgd wordt die in iedere steen wel zit
dus daar zul je tevreden mee moet zijn :sorry:😀😀

Ja dat is vaak lastig Cor. Zo n bedrijf zal het denk ik niet natuurgetrouw kunnen doen dus wellicht dan zelf de stoute schoenen maar aantrekken😉

Nou, ik heb de gok maar genomen. Een hamer en een zware beitel en rammen maar...
En... dat ging gemakkelijker als ik dacht. Heb toch mooie stukken kunnen maken :thumbs:
Maar in dit geval was het vrij zacht gesteente en heb dus redelijk goed de juiste vorm kunnen hakken.😀

Nou, ik heb de gok maar genomen. Een hamer en een zware beitel en rammen maar...
En... dat ging gemakkelijker als ik dacht. Heb toch mooie stukken kunnen maken :thumbs:
Maar in dit geval was het vrij zacht gesteente en heb dus redelijk goed de juiste vorm kunnen hakken.😀
Dan ben ik wel benieuwd naar foto's van wat je er aan over hebt gehouden Cor.

Zo daar heb je veel uitgehaald zeg.. Kun je lekker mee aan het knutselen gaan.

Jij hebt je lekker uit kunnen leven whahaha.

Maar idd ik doe dit altijd met een kleine beitel en een hamer.
Dan krijg je altijd de natuurlijke breuklijnen alleen is het een verrassing hoe het breekt 😀

Het ging feitelijk best wel gemakkelijk want de stenen waren best 'zacht'. Er waren stukken bij die zelfs te veel afbrokkelen.
Nu komt het leuke werk - een mooie layout maken 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan