Wat is er nieuw

Aquariumwater opgedronken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ashraf
  • Startdatum Startdatum
A

Ashraf

Guest
Hi tijdens het verversen heb ik perongeluk een beetje zand en water binnen gekregen is di giftig?

Heb al 100e malen aquariumwater "gedronken" en ik leef nog dus dan heb je denk ik een antwoord.

Als je naar de zee of zelfs het zwembad gaat, krijg je ook wel eens water binnen.
Dat is allemaal niet zo erg!

Ashraf zei:
Hi tijdens het verversen heb ik perongeluk een beetje zand en water binnen gekregen is di giftig?

Smaakt vooral vies.
En in het slechtste geval zou je met een flinke slok en wat slecht wtaer wat krampen en diarree over houden.
Maar met gezond water is er niets aan het handje.

Een aquarium die vol blauwalg zit is wel iets anders. Blauwalg is giftig. Daarom is het ook verboden te zwemmen in vijvers met blauwalg. Maar dodelijk is het niet nee, hoogstens wat ziekjes. 🙂

Ok� dat is mooi om te horen ,
Over dat blauw alg ik heb nog nooit alg in mijn aquaria gehad 🙂

Dit is een aftapkraan. Zit opgenomen in de externe filter aansluiting.

634641biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg

En zo ziet het eruit in werking.

253983biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg

Gebeurd mij hier ook wel eens en nooit ziek van geworden gelukkig. Alleen een beetje minder als ik aanzuig net boven een dikke drol van mn MBU :O

Aftapkraan is wel super handig. Heb ik hier ook en dan met lange tuinslang eraan die zo het doucheputje in loopt. Alleen voor gerichte bodemschoonmaak pak ik een hevelslang en emmertjes.

biljoenblik zei:

Ziet er echt piekfijn uit!

Vraagje, wanneer je dit gebruikt, filter uitzetten?

Bij mij draaien de filters gewoon door. Bij mij zit hij op de aanzuigleiding en de bak blijft zichzelf leeg hevelen ook al zou ik de pompen uit zetten.

Thanks Marcel, ziet er wel heel degelijk uit moet ik zeggenn! Slimme oplossing o dit op die manier te doen!

OVL zei:
biljoenblik zei:

Ziet er echt piekfijn uit!

Vraagje, wanneer je dit gebruikt, filter uitzetten?

Nee hoor lekker later draaien!
PVC buizen zijn 25mm, pomp aansluiting en aftapkraan zijn 20mm. Dus kunnen samen tegelijk gebruikt worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan