Wat is er nieuw

Aquascape 60cm van Fozzy.

Fozzy

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2009
Leeftijd
65
Vanmorgen het aquarium opgehaald. Formaat 60x40x40cm, 8mm. Verlichting Chihiros WRG2-45cm, 3600 lumen 49Watt. ca 37,5 lumen/liter.
Als bodem jbl Pro Vulcano Mineral. en Tropica Soil Powder. Het geheel staat op een Lido 120 kastje. Als verwarming een externe JBL, en filter wordt, na lang wikken en wegen een JBL e902.
De bak blijft tot na het weekend nog leeg voor de lektest. Is gister net in elkaar gekit.

IMG_8709.jpeg
IMG_8710.jpeg
IMG_8711.jpeg

Mooie bak en ik neem aan dat er ook co2 opkomt?

Veel plezier met dit nieuwe project!

Leuk om een nieuw projectje te volgen, veel plezier met inrichten.

Toch een maatwerk bak geworden?

Ziet er goed uit.

Toch een maatwerk bak geworden?

Ziet er goed uit.
Yep, en niet gek duur ook.morgen maar eens naar Almelo voor het filter en slangen en zien of er nog een mooi stuk hout in de schappen ligt voor een fatsoenlijke prijs.

Ff wezen shoppen, in Almelo alleen wat stukken steen en hout gekocht, voor het filter ben ik doorgereden naar Hornbach Enschede. Scheelde me toch €60 op het filter. Dus de JBLe902 daar gehaald.
De stenen en het hout even geplaatst om een idee te krijgen. Kan nog weer veranderen. Kreeg de tip om een gat in de stenen te boren en dan met een RVS schroef het hout vast te zetten ipv met seconde lijm.
Twijfel nog of ik er nog melkwitte folie achter plak of dat ik het zo laat met de lichtbruine muur.

IMG_8712.jpeg
IMG_8713.jpeg

Kun je niet zonder te boren het hout op het steen verlijmen of kitten? Persoonlijk vindt ik een donkere achterkant mooier maar smaken verschillen.

Kun je niet zonder te boren het hout op het steen verlijmen of kitten? Persoonlijk vindt ik een donkere achterkant mooier maar smaken verschillen.
Het idee is hetzelfde toch? En de schroeven zitten er al in. Qua achtergrond? Nee denk dat ik het gewoon zo laat.

Ja je moet doen wat jezelf mooi vindt Albert en ik wist niet dat de schroeven er al inzitten. Komt vast goed👍

Het lijkt me wel handig, met dat schroeven. De stenen zijn mooi plat dus het hout zal wel goed stevig blijven staan en niet gaan wiebelen.

Qua achtergrond had ik vroeger (in mijn vorige leven als aquariaan, zal ik maar zeggen) ooit begrepen dat het voor de meeste vissen prettiger is als de bak niet van alle kanten lichtinval heeft, en ze zich veiliger voelen met een dichte achtergrond. Veel mensen werkten toen zelfs met dichte zijruiten. Of het nou waar is of niet, ik vond het toen aannemelijk klinken en heb om die reden nog steeds een voorkeur voor een dichte achterwand.

Mooi begin Albert 👍

Zojuist de Bak in de schuur op de werkbank gezet, op de onderlegger uiteraard. En afgevuld met water. Heb liever dat hij dar gaat lekken als in de huiskamer. Kan ie mooi staan tot morgenavond of woensdag. En gelijk de kast een paar €€€ duurder gemaakt door aan de voorkant wat €2,— muntstukken onder te leggen. Staat nu mooi 100% waterpas.

IMG_8722.jpeg
IMG_8723.jpeg

Dat is alvast fijn!

Vandaag komen er weer een paar goederen voor de bak, glazen hang on thermometer, scapersgereedschap, en glazen lily pipe.
Vanmorgen toch maar een stekkenrooster besteld om onder de stenen te leggen tegen drukpunten op de bodemplaat en Seachem Matrxix om in het filter bij te zetten.

Beetje bezig geweest, hd een bestelling gedaan bij een winkel in Renswoude, maar dt duurde en duurde maar zonder reacties op mail of app….
Dus die zoeken het maar uit. Heb bij de winkel waar @jessicapilon kind aan huis is maar een kleine bestelling gedan van een stekkenrooster giater, en die is een uurtje terug geleverd. Dus eindelijk de hardscape op zn plek en bodem erin gedaan. Volgende week mn planten bestelling maar eens afronden om ermee verder te gaan.

IMG_8725.jpeg
IMG_8726.jpeg
IMG_8727.jpeg

Heb bij de winkel waar @jessicapilon kind aan huis is maar een kleine bestelling gedan van een stekkenrooster giater, en die is een uurtje terug geleverd.
Ziet er mooi uit al Albert en ik zei gister al bij Frits willen jullie de bestelling van Albert als de gesmeerde bliksem bezorgen ;))

Heb je al een plantenlijst samengesteld wat je gaat gebruiken?
In elk geval invitro planten. Groen en wat rode hoog, middelhoog met contrast in bladvorm en kleur, met voorlangs iets van een grasmatje proberen te krijgen. En op het hout wat mini Anubias.

Haha, nee, die andere waar hij smorgens vroeg heen gaat. Ja, lekker bezig geweest en nu weer uitpuffen.
Ja dat is Frits maar dat is maar 1x per week en de Appie doe ik elke dag aan behalve de zondag:deal:

Middag, paar uurtjes bezig geweest met de hardware. De planten doe ik morgen in alle rust. 1 plant kado gekregen, geen invitro maar ach, dt nemen we maar op de koop toe he. Ziet er aardig vol uit als ik eerlijk ben. Beter maar in 1x goed doen. Morgen het plantschema er maar bij nemen.
IMG_8742.jpeg
IMG_8743.jpeg
IMG_8741.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan