aquascape 60P (Robbie521)


Vandaag de bak weer schoongemaakt. De co2 checker begint groen geel te kleuren dus dat is goed.
Ook vandaag weer de wekelijkse water wisse gedaan. Valt me wel op dat de groei in de bak niet gelijkmatig is. In het missen is er meer groei dan aan de zijkanten.
Hier een aantal fotos aangezien het een foto album is.
BF4D6B67-1458-4E6A-8759-15F94F874347.jpeg
1B7C9804-9388-4203-A581-9190EE0F2F15.jpeg
5EAD410B-0595-4B96-9F1F-FC338B1B1A1C.jpeg
28F186B9-735A-450E-B48D-087E3B12520A.jpeg
 
Toch alweer een lekker tapijtje!
 
Staat er mooi fris bij hoor!
 
Valt me wel op dat de groei in de bak niet gelijkmatig is. In het missen is er meer groei dan aan de zijkanten.
Logisch daar heb je minder licht.
Maar kwestie van geduld. Gaat vanzelf dichtgroeien.
Ziet er voor de rest goed uit :thumbs:
 
Vandaag het nieuwe meubel binnen gekregen. We dachten dat we het juwel meubel gingen houden. Maar vonden het uiteindelijk toch niet passen.
ook een andere diffusor gehaald omdat de gene die ik had veel te grote bubbels had.
Momenteel nog steeds last van alg vanavond even mijn po4 meten.
5F1F5389-A13F-4E52-9AD9-2219C93F6524.jpeg
 
Staat wel superstrak dit meubel zeg!
 
Vandaag het nieuwe meubel binnen gekregen. We dachten dat we het juwel meubel gingen houden. Maar vonden het uiteindelijk toch niet passen.
ook een andere diffusor gehaald omdat de gene die ik had veel te grote bubbels had.
Momenteel nog steeds last van alg vanavond even mijn po4 meten.
Bekijk bijlage 303728

Mooi geheel hoor!
Strakke kast inderdaad...

Maar wat ik me afvraag... :juggle:
Hoe ben je er in geslaagd om de kabel van je verlichting ineens zo goed te verbergen? ;))
Op eerdere foto's is hij steeds wel een beetje zichtbaar en nu zie ik maar "een hint van"...
Is het toevallig (door de hoek van de foto) of heb je hem strakker langs frame en bak bevestigd? (Of photoshop, dat kan ook natuurlijk :DD)
 
Heel strak en sereen! Mooi
 
Mooi geheel hoor!
Strakke kast inderdaad...

Maar wat ik me afvraag... :juggle:
Hoe ben je er in geslaagd om de kabel van je verlichting ineens zo goed te verbergen? ;))
Op eerdere foto's is hij steeds wel een beetje zichtbaar en nu zie ik maar "een hint van"...
Is het toevallig (door de hoek van de foto) of heb je hem strakker langs frame en bak bevestigd? (Of photoshop, dat kan ook natuurlijk :DD)

de kabel hangt nu wat strakker en ook de hoek van de foto helpt denk ik wel. ?
 
Gaat niet echt heel Erg goed nu bak heeft veel alg waar ik maar niet vanaf kom. Ook de monte carlo heeft het zwaar. Ik kijk het allemaal nog even aan. Wordt de monte carlo nog slechter gaat deze er helemaal uit.
dit is de rede dat er ook nog geen garnalen inzitten.

maar hier nog even een aantal fotos van de staat nu. Morgen een groot onderhoud
7C5FF815-3C28-4003-9157-F45F61455F05.jpeg
BFFACEE6-A354-47E3-AEBB-C3D8761F88D8.jpeg
A106F3EC-D105-4189-8159-D890FDF9A61C.jpeg
 
Gisteren weer een grote schoonmaak gehad ivm de draad alg. Vandaag al wel weer iets verbetering begint ook weer groener te worden. Hopen dat het door door gaat zo.
4FE91B15-A2F2-42F8-BA75-903C08C988B5.jpeg
BE766B22-8257-4F23-9036-0F35AE46089A.jpeg
81352F65-01B8-4227-9F66-CF9958DA8026.jpeg
 
Van die lekkere dikke neons erin, heerlijk! Die kunnen zich ook tonnetje eten hé 🤣
 
Vandaag weer even water wissel gedaan. Begint steeds groener te worden.
nu ga ik vanaf morgen week weg. En er komt wel
Iemand bijvullen en voeren maar niet voor eventueel onderhoud. De alg is nog niet 100% weg. Is het verstandig om het licht een uurtje minder aan te zetten. Momenteel staat het 8 uur aan waarvan 2 uur op en aflopend.
911E53C8-A182-46B3-AA0D-5AE691B331C8.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Lekker zo laten. Je bakkie stabiliseert zich op het moment. Begint er weer mooi uit te zien. En 100% alg vrij is een utopie, algen zijn er altijd, we willen ze alleen zo min mogelijk zien.

Gr. Ed
 
Mooi bakje. En als ik nog twijfelde of ik een groep van 20 neons in mijn aquarum wil gaan doen, na jouw foto's twijfel ik niet meer :love:
 
Gaat goed zo te zien. 👊🏼 helemaal opgeknapt!!
 
Gisteren terug gekomen van een weekie weg en schrok me de pieppp. Ik trof dit aan. Me vader is wel geweest in de week maar dit alleen om te voeren. En hij had me al iets voorbereid op het onderstaande.
E9E2E14F-5FED-4DA2-BA1D-86E8218CAD4E.jpeg

nu heb ik voor het schoonmaken eerst even de alg bestudeerd. Hier merk ik dat aan de rechterkant waar de flow het grootst is er geen alg is. het co2 nivo is goed volgens de checker dus het moet dan denk ik een flow probleem zijn. Hierop volgend de grote schoonmaak en water wissel gedaan van 50% ook heb ik de lily pipe vervangen voor de outflow pijp die bij de pomp zat. Deze leverd verdeeld over de bak meer flow. Als dit goed is kijken voor een andere mooiere oplossing.

E8A9BD1D-29BA-4669-830E-E0A60784C107.jpeg
 
ook heb ik de lily pipe vervangen voor de outflow pijp die bij de pomp zat. Deze leverd verdeeld over de bak meer flow. Als dit goed is kijken voor een andere mooiere oplossing.
Mogelijk 'valkuil alert'
Je hebt nu de lily vervangen voor een spraybar.
Als je over een tijdje verbetering ziet word deze verandering als de oplossing gezien. Terwijl misschien het probleem in het gebruik van je skimmer lag, die je nu niet meer in heb zitten...
 
Mogelijk 'valkuil alert'
Je hebt nu de lily vervangen voor een spraybar.
Als je over een tijdje verbetering ziet word deze verandering als de oplossing gezien. Terwijl misschien het probleem in het gebruik van je skimmer lag, die je nu niet meer in heb zitten...

ik heb 1,5 week zonder skimmer gedraaid zelfse probleem. Skimmer staat 2 keer per dag 15 min aan. Dit is dus helaas het probleem niet
 
1.5 week is wel erg kort om een verandering op te merken bij MC
maar wel goed dat de skimmer maar 2x een kwartiertje gebruikte :thumbs:
 
De status van de bak nu. Was de hele tijd een beetje draadalg. Vanmorgen toen ik wegging ook nog. En bij thuiskomst ineens dit.
De co2 is goed. Verlichting was al verlaagd naar 50%
Op dit moment weet ik even niet meer wat ik nu kan doen. Al sinds de planten lekker groeien erg veel last van de alg zoals dus ook te zien is op onderstaande foto. Morgen maar weer een grote schoonmaak
A8BFEB58-4B27-4AD4-9E88-C699E216D21D.jpeg
 
Jeetje! Je zou pruiken kunnen maken! Wat zijn je overige waardes? Fosfaat en dergelijke. Misschien valt daar iets in te vinden
 
Echt raar dat het niet onder controle is. De visjes hebben er zo te zien geen problemen mee🙂
 
net even de waterwaarde gemeten. Ik weet dat de CO2 erg hoog is maar dat was een test en dit helpt niet voor de alg.
Ik weet dus dat het niet co2 gerelateerd is. Ook flow is het probleem niet want de flow is genoeg over de gehele bak ik zie de alg allemaal mooi dijnen op de flow.
nu geef ik planten voeding 1 maal per week de specialized nutricion hier heb ik ook in de afgelopen weken diverse manieren voor geprobeerd. De aanbevolen hoeveelheid hoger dan de aanbevolen hoeveelheid. De hoeveelheid over het verloop van de hele week geven en niets geeft verbetering.
Ik geef ook vloeibaar CO2 als test maar ook dit geeft geen verschil.

Is het probleem misschien de voeding? dan kan ik proberen om andere voeding te gaan gebruiken maar wat wordt mij dan aangeraden.
Nu elke zaterdag dik 1,5 uur bezig met de bak om alles weer een beetje toonbaar te houden gaat op een gegeven moment te veel worden. dus ik wil hier graag vanaf.

1601113818867.png
 
Is er iemand die hier wat mee kan? Helpppp
 
Nee joh, co2vrije bakjes zonder algen bestaan ook. It’s all about balance. Als mijn bakkies groen uitslaan, meet ik de fosfaat en deze is dan vaak te laag. Ik vind de jouwe laag maar niet onmeetbaar of iets. Ik vind t lastig, jouw bak!

Zou je drijfplanten en Bijv. garnaaltjes willen overwegen? Die zouden het snel oplossen. Pakt de oorzaak niet aan maar ik zie niet echt iets geks in je waardes dus wat de oorzaak is...
 
Garnaaltjes wil ik er In hebben maar elke keer als ik ze erin wil doen en ik zie dan die algen weer denk ik ik wacht tot ik hem stabiel heb. Maar das dus niet nodig merk ik. Daan gaan we van de week even wat garnalen halen.
 
Hoe lang heb je de veranderingen in voeding toedienen volgehouden? Lijkt me in een week of 2 dat je daar weinig verandering in zult merken. Wellicht dat je testperiode te kort was om echt verschil te merken?
 
Al weer een tijdje terug dat ik wat heb geplaatst hier. Nog steeds problemen met de alg. Bak helemaal over hoop gehaald.
dit is hoe die er nu bij staat.
 

Bijlagen

  • E3539106-8CD3-478C-A240-DA6FC81FB8CE.jpeg
    E3539106-8CD3-478C-A240-DA6FC81FB8CE.jpeg
    423.8 KB · Weergaven: 96
Heb je de bak leeggehaald? Of alleen een re-scape? Bij dat laatste komt er meestal weer genoeg afvalstoffen vrij en moet je doorgaans weer op je waterwissels zitten. Verder lijkt je bak wel een snoeibeurtje te kunnen gebruiken.

Wat zijn verder je waterwaardes nu?

Gr. Ed
 
Hallo ed.
De waterwaardes heb ik momenteel niet deze gaan vanavond weer worden gemeten. De bak is helemaal leeg geweest. Vissen garnalen hebben in een andere bak met het oude water gezeten. Na het opnieuw opbouwen van de bak heeft deze 4 weken leeg gedraaid voordat er weer wat vissen terug gingen.
 
Is je belichtingsduur nog steeds hetzelfde Rob? En waar heb je precies de meeste algen vorming? Geef je meststoffen en zo ja wat voor?
 

Terug
Bovenaan