Wat is er nieuw

Aquascape foam Superfish

Desolat

Member
Lid geworden
13 april 2024
Leeftijd
30
Beste hobbyisten,

Ik heb mij gisteren een bus scaping foam aangeschaft ( zwart ) van Superfish en zou heel graag als eerste een soort van ‘cave’ of ‘grot’ willen zien te maken.
Heeft iemand hier enige ervaring mee? Ik heb namelijk op internet verschillende dingen terug gevonden waaronder oa met een opgeblazen ballon of een plastic geraamte onderin zodat je hierover je schuim spuit.. Ik zou deze dan uiteraard zo realistisch mogelijk willen maken qua kleuren. Iemand enige tips aub?
Shoooot ✌🏽

misschien als basis?

1737106451220.png

Leuk spul, daar moet wel wat mee te doen zijn!
Als ik het goed begrijp hoef je dit niet te behandelen met epoxy?

Ik heb het ook gebruikt. Het is in gebruik gewoon pur schuim maar dan zwart. Het heeft iets minder de neiging luchtbellen in het schuim te hebben dan pur maar het is niet helemaal weg.
Hou er rekening mee dat het plakt als een malle en een groot drijfvermogen heef.
Als ja het dus over een kokosnoot spuit krijg je de kokosnoot er nadien waarschijnlijk niet meer uit.
Je kunt het wel makkelijk hol snijden als het is opgedroogd.

Een los gemaakte grot krijg je waarschijnlijk niet op de bodem doordat het drijfvermogen zo groot is. Dus ofwel stenen integreren, of vastplakken aan de achterwand bijvoorbeeld.
Verder zie ik in voorbeeld filmpjes dat het verder niet meer bewerkt wordt maar zelf vind ik het aangezicht na het snijden niet bepaald mooi ofzo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan