Aquascape van Bubbelkruik 2.0 (81x36x45)


Ja dat zou zeker een oplossing kunnen zijn. Maar dan zou ik zelf eerder zelf iets knutselen en anders het mos op het hout binden of lijmen.
Ja idd iets zelf knutselen, maar het idee vind ik een poging waard, ook omdat ze zo (ook al zijn ze hoog) toch een voedingsbodem hebben.
Bij mij zien ze er nu op het hout gebonden erg troosteloos uit, maar ik heb ze de afgelopen tijd dan ook vele klappen gegeven met mijn geknutsel
 
Zojuist de eerste lading Christmass moss opgehaald.
Hopelijk wordt morgen de rest bezorgd.
Ik schrijf hopelijk, omdat we met de Black Friday zitten.
 
De eerste lading mos op de boom geplakt.
Dit nadat ik heb lopen :stom: :stom: op de vislijn waarmee ik de Monte Carlo erop had gebonden! Dat gebruik ik dus nooit meer!
Op hoop van zegen toch de Monte Carlo een plekje gegeven, ik verwacht er niet veel van, maar wie weet :daisy:
Hopelijk komt morgen de rest van het mos binnen waarmee ik de andere bomen kan bedekken en dan ben ik er echt wel ff klaar mee!
Vind het zo sneu de klappen die de planten krijgen door mijn gerommel :'(

4 a 1.jpg
 
Helaas, vandaag is mijn bestelling niet binnengekomen :'(
Dat betekend dat de eerstvolgende mogelijkheid is dat het bezorgd kan worden dinsdag is.
Ik hoop dat het mos dat overleefd
 
Mijn bestelling Christmas moss is binnen! :smitten: :thumbs: :daisy:
Het heeft de reis overleeft en is van geweldige kwaliteit!

5a1.jpg


Ik heb het nu nog in de zak in het aquarium liggen om op temperatuur te komen, maar straks kunnen we beginnen en de bak afmaken!
Hopelijk de laatste grote verbouwing zodat de bak eindelijk kan rusten! (hoe vaak heb ik dat al niet gezegd ;) :p
 
Mensen, niet schrikken, maar ik heb besloten opnieuw te gaan beginnen :eek: :stop:
Door mijn gerommel om het te krijgen zoals ik wil is er (zoals eerder te lezen) een kras op mijn ruit ontstaan.
Tevens is er veel voedingsbodem en opvulgrind tussen het bovengrind gekomen.
Ook hebben een aantal planten door mijn gerommel een behoorlijke klap gehad.
Dus... Omdat ik de komende jaren wil genieten van mijn bak, kan ik beter nu opnieuw beginnen dan zo aan blijven rommelen en mij blijven ergeren aan dingen.
Omdat ik nu precies weet wat ik waar wil en hoe, zal het ook allemaal (hopelijk) een stuk vlotter gaan.

Ik heb besloten geen voedingsbodem er meer in te doen, wat een rotzooi is dat!
Omdat ik vloeibare voeding gebruik, kan ik ook zonder voedingsbodem.

Het proces zal ik hier niet plaatsen, om deze bij te houden kost veel tijd en merkte bij mijn vorige geplaatste proces dat daar weinig interesse voor is.
Zodra de bak klaar is zal ik jullie updaten!
 
Suc6! Het is even een zure appel maar als er nu al ergernis is een knap en wijs besluit, neemt natuurlijk niet weg dat het enorm balen enorm is.
Die voedingsbodem kan ik mij wel in vinden die rommel komt altijd naar boven. Liever zand of desnoods aquasoil
 
Sommige planten verlangen juist bodemvoeding bij de wortels om op te nemen, dus bij deze zal je dan kleikorrels of voedingscapsules moeten doen.
Bedankt voor de tip!
Dan doe ik dat liever dan de voedingsbodem... Wat een gore drabbik :eek:

Maar hij is leeg!
Wat een heerlijk gevoel!

5a2.jpg


Nu schoonmaken, omdraaien, led en apparatuur omzetten en dan opnieuw inrichten!
 
Suc6! Het is even een zure appel maar als er nu al ergernis is een knap en wijs besluit, neemt natuurlijk niet weg dat het enorm balen enorm is.
Die voedingsbodem kan ik mij wel in vinden die rommel komt altijd naar boven. Liever zand of desnoods aquasoil
Niet echt balen, baalde meer van hoe die was
 
  • Leuk
Waarderingen: Bov
Met passen en meten wordt de meest tijd versleten...:D

Klopt helemaal! :D
type nu met een hand omdat de andere als lijmklem dient voor een afgebroken hout stuk :koffie:

veel werk maar wel errug leuk om te doen. Succes met de creativiteit :thumbs:

idd errug leuk! Heerlijk fris en ook leuk omdat ik mijn visie al heb, weet waar alles moet staan, dus heerlijk toe kan geven aan mijn perfectionisme!
 
Bubbelkruik 2.0 zou 2.0 niet zijn als ik niet geheel opnieuw begonnen zou zijn :thumbs:
Al was dat natuurlijk niet gepland, ik ben heel blij dat ik het gedaan heb!

Bak voor
Bekijk bijlage 284836

Bak nu

Bekijk bijlage 284840

Helemaal tevreden!
Zo, en dan nu.....
De bak laten rusten en genieten! :smitten:

Ik vind de na-versie echt een stuk mooier, oogt natuurlijker, beter in verhouding, maar ik realiseer me dat smaak persoonlijk is :)

Veel succes en plezier met de nieuwe opbouw weer.
 
Mooi gedaan, en net wat je zegt, nu eerst even lekker laten groeien.
Bedankt!
Ja eindelijk kan ik de bak rust geven :koffie: en kan ik gaan genieten van de bak en hopelijk de planten zien groeien :smitten:

Ik vind de na-versie echt een stuk mooier, oogt natuurlijker, beter in verhouding, maar ik realiseer me dat smaak persoonlijk is :)
Veel succes en plezier met de nieuwe opbouw weer.

Bedankt!
De vorige heeft precies dezelfde opzet, enkel nu alle planten erin!
Zo zie je wat aankleding doet :thumbs:

Héél mooi!!

Bedankt!! :thumbs:

Heel mooi gedaan Bubbel!
Bedankt Quist :daisy:

Bedankt voor je compliment!

Vind de voorversie natuurlijker niet zo symetrisch dat is in de natuur ook niet namelijk
Is exact dezelfde opzet :p. enkel nu meer planten en schoon grind :D
 

Terug
Bovenaan