Aquascape van Bubbelkruik 2.0 (81x36x45)


Prachtige bakken, en mooie Betta!
Bedankt!
Ik ben ook helemaal verlieft op de Betta :love: zitten blauw/groene neon's bij en de betta heeft ook exact die kleuren, pracht plaatje om te zien :smitten:


Inderdaad een erg fraaie Betta maar hij kijkt wat boos nog vindt ik :DD

Haha, je hebt helemaal gelijk! Misschien past de naam Walter van Jeff Dunham beter bij hem :ROFLMAO: maar hij had ook wel erg veel honger toen ik hem gehaald had, dus geef hem nog even de voordeel van de twijfel ;)

Jammer van je eerdere, benedenscape. Maar als dit zo gaat worden als boven; ben niet van de beelden maar dat bij jou is dan wel weer gaaf!!
Boven inderdaad het beeld wat minder wit en dan is ie ook gaaf, zeker dat plantje in de kom :DD
Door uitproberen kom je erachter wat mooi is en past.
Ik ben gewoon minder van het priegelen (als ik nagedacht had had ik het op voorhand kunnen weten, maar ach, toch dik een half jaar van kunnen genieten :giggle:.
Ik moet ook erg wennen aan het witten beeld, maar als het zo gaat als bij het andere beeld, zal die snel genoeg minder wit worden.....hoop ik ;)

Hierbij dan een reactie i.p.v. een like ;) Mooie unieke scapes heb je. Moet lachen om dat plantenbakje dat de boedha vast heeft op de onderste foto :DD
Je bent een topper (y)
Het planten bakje van de boeddha was eerst een solar lamp :S
Had 3 keer dezelfde als beneden besteld, maar bleef deze boeddha ontvangen, zelfs het bedrijf werd er moedeloos van en hebben mij deze cadeau gedaan.
Totaal dus niet het beeld wat ik wilde, maar probeer eraan te wennen.
Solar lamp eruit gesloopt en als oplossing maar een plantje erin gedaan.
Wil wel verder zoeken naar een mooier boeddha beeld.
 
hey!
ik zag je bak voorbij komen, heel gaaf en om toch even een reactie te plaatsen:rolleyes:;) dacht ik, heb je deze al gezien?

misschien inspiratie...
mij lijkt het mooi om de buddha wat te laten 'overgroeien en voor de buddha langs ook wat planten/hardscape te plaatsen... dan is het nog meer een verloren bos oid.
is maar een ideetje hoor,
succes en veel plezier met je bak!
 
Door de boeddha zo te gebruiken heb je het ook leuk opgelost voor jezelf :)
 
Vin dhet juist wel wat hebben dat ie anders is!
Voor mij nog heel erg wennen, ook omdat ik deze niet besteld had, dus "door de winkel uitgekozen" is.
Uiteraard was de andere reeds doffer geworden en overgroeid waardoor ik het eigenlijk nu even moet zien als een geheel nieuwe bak.
Maar als ik er niet aan wen kan ik altijd nog op zoek naar een ander!

hey!
ik zag je bak voorbij komen, heel gaaf en om toch even een reactie te plaatsen:rolleyes:;) dacht ik, heb je deze al gezien?

misschien inspiratie...
mij lijkt het mooi om de buddha wat te laten 'overgroeien en voor de buddha langs ook wat planten/hardscape te plaatsen... dan is het nog meer een verloren bos oid.
is maar een ideetje hoor,
succes en veel plezier met je bak!

Jaaaa!!! Van dit filmpje heb ik het idee afgehaald! :love:
"overgroeien" is ook mijn bedoeling, maar tja, dat kost kost nou eenmaal tijd ;)
De achterwand heb ik helemaal vol gezet met diverse hoog groeiers en hopelijk snel groeiers.
Het gaat goed komen, 1 plant is sinds vrijdag al 10 cm gegroeid, dus de rest zal ook wel komen.
Voorgrond is met stenen/hout en planten, maar ook daar moet het weer wat stabiliseren.
Ik heb ook naar de latere filmpjes gekeken, maar wil het niet zo overgroeid laten worden, dan kan ik net zo goed geen boeddha erin zetten :rolleyes:

Door de boeddha zo te gebruiken heb je het ook leuk opgelost voor jezelf :)
Bedankt! Ik roei met de riemen die ik heb ;)
 
We zijn dik een week verder en de bakken doen het naar omstandigheden goed!
Bakken hebben uiteraard wel een klap gekregen en de balans ik erg verstoord, maar met mijn hulp verwacht ik dat ze snel weer hersteld zullen zijn!
Bak boven water problemen gehad, dit omdat ik meer ben gaan voeren omdat de tetra's nog erg jong zijn en Bert erg veel honger had.
Maar afgelopen week geregeld water ververst en alles is er goed doorheen gekomen.
Beneden bak merk ik dat de bodem nog moet herstellen, ik heb oude bodem met nieuwe bodem gemixt (ander grind) en merk dat er in de nieuwe bodem nog bacteriën moeten gaan vestigen om alles goed af te gaan breken, ook heb ik de Neocaridina garnalen uitgeselecteerd op blauw en daardoor terug naar 25 stuks, maar hier vandaag extra op schoongemaakt en verwacht snel genoeg volledig herstel.

Bert de Betta
Wat een heerlijke gekke kerel :love:
Volgens mij denkt hij dat hij een modderkruiper is :ROFLMAO:
Hij vind het geweldig om door de kleinste kiertjes en gaatjes te wringen.
Toen hij kwam had hij extreem veel honger, normaal laat ik nieuwe vissen altijd wennen en geef nooit direct eten, maar omdat ik bang was dat als ik onze Bert geen eten zou geven hij het zelf wel ging vangen, toch maar direct en dagelijks hem een goede maaltijd gegeven!
Ik heb het idee dat hij met de dag mooier wordt en meer/diepere kleuren krijgt.
Ik heb zelfs het idee dat hij vrolijker kijkt, wat jij
;)

Maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus...
Wat vinden jullie?

Bert 1 dag thuis
Betta Bert.jpg


Bert 1 week later
Bert 2.jpg


Ook met de bakken valt pas op hoe goed het gaat als je week foto's naast elkaar ziet.

Boven bak week 0
boeddha bak boven 1.jpg


Week 1
Boeddha bak boven w1.jpg


En de beneden bak groeit schrikbarend goed :cool:

Week 0
beneden boeddha 2.jpg


Week 1
beneden w1.jpg
 
Ik vind het altijd iets bijzonders hebben om menselijke gebruiksvoorwerpen in een aquarium te plaatsen. Deze boeddha's mogen tevreden zijn met zo'n weelderig plantenbed .
Staan ze nog ergens voor, behalve als bewaker van je bakken?
 
Ooo JEE :eek:

In de benedenbak had ik besloten om enkel blauwe garnalen te selecteren en in de boven bak enkel de rode waardoor de overige garnalen in een "tijdelijke" plastic bak belanden om ze aan de winkel te geven of te verkopen.
Tja... en dan is het best wel leuk om te kijken en staan ze op een best wel leuke plek en dan is een nano bak best wel een leuke optie :oopss::ROFLMAO:
Dus gisteren de knoop doorgehakt! Ik ging een een nano bak kopen!
Had een mooie gezien dus ik gekocht, maar bleek niet de goede en kapot en omdat ik de beslissing van een nieuwe bak had genomen alle winkels af, maar.... Niks was wat ik wilde, allemaal met een deksel, allemaal aquarium stijl, maar ik wilde nano! Simpel, stijlvol, vierkant, zoals ik vroeger had :smitten:en ik begon te twijfelen, moet ik echt €80,- uit gaan geven voor deze bak, wil ik er dan wel echt een bak :unsure:
Nog 1 winkel dan, de vissenwinkel... Die had ik vooraf gebeld, had wel wat staan maar niet echt wat ik wilde, wel een kale bak, maar zonder licht wat dubbel zo duur was dan de bak zelf, maar toch even kijken...
En daar stond hij :love::smitten::iloveyou:
Simpel, vierkant, precies de afmetingen die ik zocht, dit was hem! En dan is het dubbele uitgeven aan een lampje ook ineens geen probleem meer :pp:ROFLMAO:

DUS.....
NOG EEN BAK ERBIJ!!

Hier de nano bak
garnalenbak 0.jpg


garnalen bak 0z.jpg



Vandaag de beneden en bovenbak uiteraard ook weer ververst en hier de update:

Beneden bak
Start
beneden w0.jpg


Week 1

beneden w1.jpg


Week 2

beneden w2.jpg


Week 3

beneden w3g.jpg



Boven bak
Start
boeddha bak boven 1.jpg


Week 1
Boeddha bak boven w1.jpg


Week 2
boven w2.jpg
 
Leuk! Nu wil ik er ook één. ?
Tegenwoordig erg moeilijk aan te komen :cry: zelfs de viswinkel begon zich af te vragen waarom :unsure:
Dit is een Quadro Cube nano aquarium 3 van HS aqua met panorama (30x30x35)
Lamp is een Cube LED 40 van SuperFish

komt er nog een nano boeddha bij?

Haha, nee genoeg verzopen boeddha's :LOL: :ROFLMAO:

Maar mischien wel een Betta als ik er een zie waar ik op slag :iloveyou: op word
 
Wat een mooie aquariums allemaal. De oude afgebroken versies en de nieuwste.

Ik vond het bos echt geweldig. Maar ik snap helemaal wat je bedoeld met te veel gepriegel. Ik ben ook zoooo geinspireerd als ik dat soort landschapaquaria zie en was die van jou ook wel erg goed geslaagd. En dan wil ik ook nog hetzelfde formaat. En dan denk ik er aan hoe veel bijhouden dat zal worden om strak te houden.... en aan mijn geschiedenis met bonzai boompjes. Paar maanden prachtig en precies bijgehouden. En daarna een wildgroei struik ipv de orgininele bonzai omdat ik van dat bijhouden helemaal de kriebels kreeg en een laat maar waaien/groeien houding kreeg ^^

En eigenlijk vind ik de boeda bak(ken) net zo mooi. Voelt wat organischer en minder gepland, al zal dat waarschijnlijk stiekem toch aardig wat gestuurd worden. Erg mooi ook zo zwaar beplant.
 
Leuk allemaal hoor, die nano's. (y)

ben zelf al jaren besmet :LOL:
Jaren terug, net voordat ik ermee moest stoppen had ik er ook een, toen ook veel algemener.
Van mij mag dit ondergeschoven kindje weer terug op de hitlijst :deal:
Heb je een fotoalbum van jouw nano's?

covid is er niets tegen :(
Precies! Maar liever dit virus dan het corona virus ;)

Ik mis wel wat in je nieuwe bak :ROFLMAO:
:unsure: Zou niet weten wat :ROFLMAO::LOL:

Wat een mooie aquariums allemaal. De oude afgebroken versies en de nieuwste.

Ik vond het bos echt geweldig. Maar ik snap helemaal wat je bedoeld met te veel gepriegel. Ik ben ook zoooo geinspireerd als ik dat soort landschapaquaria zie en was die van jou ook wel erg goed geslaagd. En dan wil ik ook nog hetzelfde formaat. En dan denk ik er aan hoe veel bijhouden dat zal worden om strak te houden.... en aan mijn geschiedenis met bonzai boompjes. Paar maanden prachtig en precies bijgehouden. En daarna een wildgroei struik ipv de orgininele bonzai omdat ik van dat bijhouden helemaal de kriebels kreeg en een laat maar waaien/groeien houding kreeg ^^

En eigenlijk vind ik de boeda bak(ken) net zo mooi. Voelt wat organischer en minder gepland, al zal dat waarschijnlijk stiekem toch aardig wat gestuurd worden. Er mooi ook zo zwaar beplant.

Nee de boeddha bakken doen veel zichzelf!
In het begin wat snoeien, bij planten om gaten te vullen om hem vol te krijgen, maar daarna is het simpelweg naast vissen eten geven en water ververssen enkel aankijken en laten overwoekeren.

Aquascape... Ik zou zeggen, GEWOON DOEN!
Als het niks voor je is kan je altijd nog een nieuw project ervan maken, heb ik ook gedaan en maak je geen zorgen om de gemaakte kosten, heb alles hergebruikt!
Eventueel een idee als je een bosbak wil maken, om een bosscape te maken maar iets meer ingezoemd.
Ik had de totale bomen, maar als je inzoemd en dus niet voor totale bomen maar enkel de stammen gaat kan je ook met grotere planten werken en lijkt mij iets minder gepriegel.

Voor ik het idee met de boeddha had, wilde ik zoiets gaan maken

maxresdefault (1).jpg


maxresdefault.jpg


bos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal mooi uit en het kan aan mij liggen, maar die witte nieuwe boeddha gaat steeds tevredener kijken per foto! Die vindt dit leuker dan als lamp dienen! <3
 
In mijn onderschrift staan 4 linkjes (y)
:oopss:denk dat ik echt een bril nodig heb :cool:;)

Ziet er allemaal mooi uit en het kan aan mij liggen, maar die witte nieuwe boeddha gaat steeds tevredener kijken per foto! Die vindt dit leuker dan als lamp dienen! <3
Verrek... nu je het zegt :unsure::eek::giggle:
Ik hou het even op de camera hoek, maar zodra ik zijn tanden :D ga zien ga ik flippen :oo:ROFLMAO::LOL::oops:
 
Nee de boeddha bakken doen veel zichzelf!
In het begin wat snoeien, bij planten om gaten te vullen om hem vol te krijgen, maar daarna is het simpelweg naast vissen eten geven en water ververssen enkel aankijken en laten overwoekeren.

Aquascape... Ik zou zeggen, GEWOON DOEN!
Als het niks voor je is kan je altijd nog een nieuw project ervan maken, heb ik ook gedaan en maak je geen zorgen om de gemaakte kosten, heb alles hergebruikt!
Eventueel een idee als je een bosbak wil maken, om een bosscape te maken maar iets meer ingezoemd.
Ik had de totale bomen, maar als je inzoemd en dus niet voor totale bomen maar enkel de stammen gaat kan je ook met grotere planten werken en lijkt mij iets minder gepriegel.

Voor ik het idee met de boeddha had, wilde ik zoiets gaan maken

Bedankt voor de aanmoediging en inspiratie. Wat een geweldig mooie foto's/landscaping zeg. Ik denk dat dat ingezoomde me meer zal liggen qua smaak (niet qua skillset helaas). En het evenaart mijn favoriete natuurlandschap.

Het gaat me niet alleen om kosten, maar zeker ook om mijn eigen aquarium zelfvertrouwen.
Laat ik maar eerst eens beginnen met een low tech, makkelijke visjes/plantjes aquarium om mijn zelfvertrouwen en kennis wat op te kweken ^^ Ook heb ik op het moment mijn zinnen gezet op een groupje platy's. Dat is echt compleet uit verhouding en niet passend bij een mooi bos ^^Tja misschien een tropisch bos en dan zijn dan de grote papagaaien ;)
 
Bedankt voor de aanmoediging en inspiratie. Wat een geweldig mooie foto's/landscaping zeg. Ik denk dat dat ingezoomde me meer zal liggen qua smaak (niet qua skillset helaas). En het evenaart mijn favoriete natuurlandschap.

Het gaat me niet alleen om kosten, maar zeker ook om mijn eigen aquarium zelfvertrouwen.
Laat ik maar eerst eens beginnen met een low tech, makkelijke visjes/plantjes aquarium om mijn zelfvertrouwen en kennis wat op te kweken ^^ Ook heb ik op het moment mijn zinnen gezet op een groupje platy's. Dat is echt compleet uit verhouding en niet passend bij een mooi bos ^^Tja misschien een tropisch bos en dan zijn dan de grote papagaaien ;)

De boeddha bakken zijn allemaal met "makkelijke" planten.
Scape hoeft niet moeilijk te zijn.
Bijvoorbeeld die van Nigel, hij heeft zelfs voorbeelden van de hardscape erbij.
Als je de hardscape na maakt heb je de basis en al ben je er al.
Zo te zien verder veel mos = makkelijk en anubius = makkelijk
Ik bekijk het altijd zo dat ik iedere stap al mooi moet vinden.
Dus als ik al helemaal blij ben met de hardscape, zijn de planten enkel een toevoeging en kan het alleen maar mooier worden.
Verder gewoon kijken wat je van makkelijke planten mooi vind en dat erin plaatsen.
Het is altijd dat planten het goed en niet goed doen, zelfs in hetzelfde aquarium kunnen dezelfde planten het op de ene plek beter doen dan op de andere plek.
De eerste boeddha bak die ik gemaakt had heb ik de planten en het voorbeeld van gebruikt.
Die bak is een superfish aquarium waarbij ik enkel een buitenfilter erop heb gezet voor de vissen
Inde bodem Nutrition Capsules van Tropica gedaan en de eerste paar keer na waterwissel Profito van Easy-Life toegevoegd, , maar verder voor de planten geen extra dingen (CO2 of extra lamp).

Dus... GEWOON DOEN!!
Als je niet probeert lukt het nooit!
 
Beste mensen,

Graag wil ik jullie voorstellen aan de nieuwe bewoners van Casa di Nano.

De welgestelde Roderick!
Hij heeft het nederige stulpje aanvaard en na een dag zijn woning betrokken te hebben heeft hij besloten dat het tijd werd voor diverse ommetjes.
Hij is echter niet geamuseerd van het rondstruinend Neocardinia grut genaamd de 'Cardinia bende' in "zijn" tuin en vind het al helemaal schandalig dat die snoepen van de Prawn korrels!
Ook al wil hij ze niet, dat grut heeft ervan af te blijven!

roderick.jpg


De Cardinia bende bastond uit de gesettelde White Pearl leden, echter deze is door de overheid radicaal aangepakt door ze te verspreiden over diverse andere gebieden.
De overheid dacht de bendeleden in te dammen door twee andere groepen erbij te zetten, de Fire Red bende en de Red Rilli bende, echter hebben de bendeleden overleg gehad en lijken ze tot een overeenkomst gekomen te zijn.

garnalen 3 kleuren.jpg


De overheid zal de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden en u op de hoogte houden!
 
Zijn ze wel 2 weken in zelfquarantaine geweest? want anders krijgie een fikse boete :ROFLMAO:

De overheid past de regels aan zoals ze die zelf geschikt vinden :p!
De noodzaak van de bendes uit elkaar halen om zo controle over ze te houden was grote prioriteit.
Doordat het gebied verder hermetisch afgesloten is en op code Red is komen te staan, zullen andere gebieden veilig blijven.
Eventuele meegenomen virussen uit andere gebieden kunnen impact hebben op Casa di Nano echter hoopt de overheid dat ze in het gebied antistoffen zullen ontwikkelen doordat ze zich als een familie bij elkaar zullen moeten gaan leven.

Samenscholing tot 3 personen mag, zou er wel even opletten of het er inderdaad niet teveel worden. Anders minstens 1,5cm afstand voor deze bende

Na dit overleg waar de 3 bendeleiders bij elkaar zijn gekomen, zijn ze allen weer uit elkaar gegaan en hebben zich gesetteld in hun eigen gebied.
Deze ochtend trof de overheid een Fire Red en een Rilli Red bendelid dood aan, het vermoeden is dat het gaat om een afrekening in de criminele onderwereld.
Mr. Roderick is uitgesloten als verdachten, scharen zijn niet aangemerkt als moordwapen, verder heeft de overheid door onvoldoende bewijs en door het stilzwijgen van de verdachten het onderzoek gestaakt.
 
Overigens even een serieuze reactie: doordat je meerdere groepen garnalen heb samengevoegd heb je kans op kruisbesmetting/botsende bacteriën waardoor je dus veel garnalen kan verliezen
 
Overigens even een serieuze reactie: doordat je meerdere groepen garnalen heb samengevoegd heb je kans op kruisbesmetting/botsende bacteriën waardoor je dus veel garnalen kan verliezen
Ja ben ik bewust van.
De Rilli en de rode zaten in de winkel naast elkaar in dezelfde filterbakken, de rilli's komen uit Asië, ik verwacht dus wel enige sterfte, maar hoop dat er genoeg over blijven die door fokken.
 

Terug
Bovenaan