Wat is er nieuw

Aquascape welk soort hout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timmetje
  • Startdatum Startdatum
T

Timmetje

Guest
Hallo allemaal,

Al een hele tijd ben ik op het forum rond aan rond kijken, alleen ik had nog geen account aangemaakt. Ik heb nu een Juwel rio 240 als gezelschapsbak staan alleen ik ben van plan deze te gaan veranderen. Mijn grootste inspiratie bron is het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=uG8d3FPf3ag

Basalt stenen heb ik al ergens op het oog, alleen het hout zal wat moeilijk te vinden zijn. Het hout wat ze hier gebruiken is 'red moorwood'. Ik vraag me alleen af of ze het ook ergens in Nederland verkopen? Met spiderwood vind ik het niet echt vergelijkbaar omdat dat veel lichter van kleur is. Is dit misschien een aparte houtsoort?

Alvast bedankt!

In dat filmpje gebruiken ze hout wat ik tot nu toe bij de meeste LFSen wel heb zien liggen (of iets wat erg op lijkt) en dat is meestal ook niet zo duur.

Wat misschien ook interessant is is het hout dat GertBL gebruikt heeft voor zijn 2 meter dacht ik. Moet je maar eens dat topic op zoeken 🙂

Ik zou eerder zoeken naar 'rote Moorwurzeln', niet (hun eigen?) vertaling. Ik zie bv ook 'fingerwood' als vertaling...

'Bei den roten Moorwurzeln handelt es sich um Wurzeln von B�umen oder Str�uchern, die aus extrem saurem Boden stammen.'

Volgens mij is dit gewoon 'wortelhout'.

Dat is toch gewoon moorkien hout?

Bedankt, volgens mij is het ook gewoon moorkien hout. Kom het nu ook tegen op een aantal site's. Nu is even kijken of er ergens in de buurt iets mooi te halen is.

Inderdaad, had ik net ook al gezien. Alleen het probleem is dat de stukken hout in het filmpje waarschijnlijk heel moeilijk te vinden zijn. Heb al enige site's bekeken maar dat gaat nog lastig worden.

Inderdaad, ik kom dan ook op aquaplantsonline.nl uit. Bij de beoordelingen zijn de mensen ook wel positief. Het is natuurlijk wel altijd weer de vraag wat je toegestuurd krijgt. Ik zal eens kijken of ik de eigenaar misschien kan benaderen voor wat meer informatie.

Bedankt voor de reactie! Had het ook op marktplaats gezien, alleen ik zoek nog iets wat grillerige vormen net als op het filmpje. Ik wacht eerst mijn reactie nog af van aquaplantsonline.( en ondertussen ook marktplaats bijhouden;))

Als je er wat centjes voor over hebt, kan ik deze aanbevelen:

Aquascape

Hier alleen spiderwood:
azaqua

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan