Aquasoil/Akadama + CO2


S

svetlyachok

Guest
Dag allemaal,

Ik heb zelf geen ervaring met Aquasoil, daarvan mijn vraag.

Is het te combineren met CO2 bemesting of wordt PH-waarde te laag/onstabiel? Ik wil graag in mijn nieuwe bakje een aquasoil gaan proberen maar ik ben gewend aan een goede CO2-bemesting... Is het af te raden?

Heeft iemand ervaring mee?
 
Je bedoelt een voedingsbodem voor de planten?
Ik zou het niet doen, kijk liever naar de EL methode om de planten te geven wat ze nodig hebben.

Dat wel in combi met CO2.
 
Dag allemaal,
Ik heb zelf geen ervaring met Aquasoil, daarvan mijn vraag.
Is het te combineren met CO2 bemesting of wordt PH-waarde te laag/onstabiel? Ik wil graag in mijn nieuwe bakje een aquasoil gaan proberen maar ik ben gewend aan een goede CO2-bemesting... Is het af te raden?
Heeft iemand ervaring mee?
Ja hoor dat gaat prima. Gebruik zelf altijd soil en CO2 en als je mijn fotoalbum bekijk kan je zien dat je daar prima resultaten mee te behalen zijn.

En ja, als je de pH gaat meten is die erg laag als je een soil gebruikt. Dat is ook de bedoeling.
Maar dat is een false-positive omdat de CEC eigenschappen van de soil de pH naar beneden trekken.

En van een soil krijg je geen onstabiele CO2 waarden. Die krijg je nml. alleen als je geen verstand hebt van CO2 toevoegen.:D
Je bedoelt een voedingsbodem voor de planten?
Ik zou het niet doen, kijk liever naar de EL methode om de planten te geven wat ze nodig hebben.

Dat wel in combi met CO2.
ter informatie; een voedingsbodem is wat anders als een aquasoil
en een EI (geen EL) methode is niet relevant in relatie tot CO2 toevoegen. Dat zijn nml 2 aparte dingen :thumbs:
 
dank jullie wel voor alle reacties!

EI (estimation index) methode gebruik ik al jarenlang maar icm filterzand. Nu wil ik Aquasoil/Akadama gaan proberen als een bodem. Geen voedingsbodem per se, dat zijn twee verschillende dingen eigenlijk. Goed dat het met CO2 te combineren is!
 
Ik heb het jaren geleden ook verschillende bakken gehad met akadama en co2 gaat perfect. Een drop checker is dan erg handig wat je kan je natuurlijk niet baseren op de ph/kh waarden.

In mijn ervaring valt akadama wel sneller uitelkaar dan de meeste soils.
 

Terug
Bovenaan