Hoi allen,
Na een tijdje een juwel 60cm te hebben gehad laten de ruimte en financiën het nu toe voor een wat groter bakje, ik maak de overstap naar een Aquatlantis fusion pro 100.
Hierbij wordt de Cleansys Pro 730 buiten filter geleverd.
Nu zag ik dat hij op de volgende manier wordt geleverd qua filter materiaal:
Mechanische filtering - spons en watten.
Chemische filtering - actieve kool
Biologische filtering - aquaclay
Nu vroeg ik mij wat betreft de chemische filtering af of deze nodig is?
Zover ik altijd heb begrepen is actieve kool alleen nuttig na een behandeling met medicijnen. Het is snel ze werking verloren en intrekt ook nuttige stoffen voor de planten uit het water.
Zoniet welke filter materiaal kan ik het best op deze plaats erin plaatsen dan?
Ik heb verder geen ervaring met buitenfilters dus ik was even benieuwd omdat ik in me juwel binnenfilter niet standaard met actieve kool filterde.
Groet Ramon
Na een tijdje een juwel 60cm te hebben gehad laten de ruimte en financiën het nu toe voor een wat groter bakje, ik maak de overstap naar een Aquatlantis fusion pro 100.
Hierbij wordt de Cleansys Pro 730 buiten filter geleverd.
Nu zag ik dat hij op de volgende manier wordt geleverd qua filter materiaal:
Mechanische filtering - spons en watten.
Chemische filtering - actieve kool
Biologische filtering - aquaclay
Nu vroeg ik mij wat betreft de chemische filtering af of deze nodig is?
Zover ik altijd heb begrepen is actieve kool alleen nuttig na een behandeling met medicijnen. Het is snel ze werking verloren en intrekt ook nuttige stoffen voor de planten uit het water.
Zoniet welke filter materiaal kan ik het best op deze plaats erin plaatsen dan?
Ik heb verder geen ervaring met buitenfilters dus ik was even benieuwd omdat ik in me juwel binnenfilter niet standaard met actieve kool filterde.
Groet Ramon