Dankjewel Ruben maar laat dit nou net het stukje van de bak zijn dat een doorn in mijn oog is, hier wil de Vallisneria maar niet.Hele mooie vissies!!
Bak staat er ook mooi bij!
De groepsdynamiek is geweldig bij de leerii's, heb geen seconde spijt dat ik de gok op 5 genomen heb.
Hele mooie dieren, ben benieuwd hoe ze uitgroeien!
Een eerste filmpje van het groepje Diamanten, de dames zijn nog wat onwennig maar wilden wel al poseren voor jullie.
Ze zwemmen het meest in een groep van 3-5
Dankjewel Marcel. Ik heb 2 mannen en 3 vrouwen. Ik dacht dat Ben dezelfde verhouding heeft.Wat was de verhouding ook alweer Ben?
Prachtig filmpje Nicole! Ik ben jaloers.
Ik heb 2m/3v inderdaad, meer mannen zou ik ook niet doen of je moet een hele grote bak hebben.Wat was de verhouding ook alweer Ben?
Prachtig filmpje Nicole! Ik ben jaloers.
En meer vrouwen? Niet dat ik dat van plan ben hoor, even theoretisch.Ik heb 2m/3v inderdaad, meer mannen zou ik ook niet doen of je moet een hele grote bak hebben.
OK dankjewel... dat gehak tussen de vrouwen zie ik nog niet. Is dat hetzelfde 'gehak' als je tussen mannen kunt zien? Even wegjagen of met de bek naar de keel van de ander waarbij de ander zich op de zij draait?Ik zie wel wat gehak tussen de dames, maar erg indrukwekkend is het niet.
Je zou meer vrouwen kunnen doen, maar op 120cm is 5 denk ik wel de maximum groep die je wilt houden.
De meeste gourami's leven in groepen, alleen in aquaria worden ze meestal in paren gehouden.
Vrouwen zwemmen meer achter elkaar aan om dominantie te tonen, het gaat minder hard dat bij de mannen.
Kan wat territoriaal gedrag zijn, hier gebeurt dat ook regelmatig.Ben, ik zag laatst dat mijn Leeri man en vrouw naar elkaars bek hapten. Hebben ze dan eigenlijk ruzie?
Want ik heb maar 1 man en 1 vrouw. En er zit nog een goudgoerami man in de bak. Maar deze doet niet veel naar de Leeri's.
Even een filmpje van na het voeren van de leeri's. Ze zwemmen nog wat door de planten om wat daar hangt te zoeken en op te peuzelen. De ondergeschikte leeri man pikt nog even wat van de bodem mee. De aeneus op de bodem hebben een feestmaal 😉
IJsbergsla 😀 Hij is heel knisperig en de stengels van die grote bladeren breken heel rap.Die is echt giga. Lijkt wel een krop sla🙂
😀T ziet er niet uit...hahah.. Grapje natuurlijk. Mooi, en dr drijft een behoorlijke plan in zo te zien?
Ja het gaat geweldig me ze, eten inmiddels ook al goed mee.Alles goed met de nieuwe dames?
Bedankt voor de tip. Ik heb hem altijd zo groot of groter en gelukkig nog geen problemen daarmee gehad. Zal het extra in de gaten houden.Let wel op met de drijvers zo groot te laten worden.
Door gebrek aan stroming tussen de bladeren en wortels hopen zich daar graag afvalstoffen op die voor problemen kunnen zorgen met alg en blauwalg tot gevolg......
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.